Søgning på: det moderne gennembrud noveller. Resultater: 17861 til 17880 af 27490
-
Islam
ForumindlægJeg vil skrive om islam i min eksamensprojekt, men jeg ved det ikke hvordan jeg skal lave min problemformulering og hvad skal jeg have med fra islam. Er der nogen som kan hjælp mig med at lave en problemformulering?? -
HJÆLP MED AT FINDE ET EMNE!!!!!
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp til at finde et underemne til projekt uge. Mit deleemne er de ti bud, altså at man fx. godt kan tage om den bud der siger at man ikke må dræbe, og så snakke om dødstraf.... Håber i kan hjælpe, tak på forhånd!! -
rettelse
Forumindlæghej er der ikke nogen der vil rette noget af min tysk stil? -
Idealist
ForumindlægEr Francis Fukuyama idealist? -
AB0-systemet.
ForumindlægHej alle. Jeg har nogen spørgsmål til AB0-systemet. Hvis jeg har blodtypen A, så har jeg antistoffer imod blotypen B...... Så hvis jeg skal modtage blod så kigger man på mine antistoffer, og donerens antigener (blodtype). Er det korrekt forstået? Så har jeg et spørgsmål til rhesus systemet.. Skal... -
Prostitution
ForumindlægSynes I det skal være straftbart at købe sex med prostituerede? -
bremsning af beta-partikler?
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen på onsdag, og har trukket emmenet atomer. Opgaven går ud på at vi skal finde et, helst flere, forsøg omkring det emmene vi er kommet op i. Jeg ved ikke rigtig hvilke forsøg man kan lave med atomer, derfor søger jeg hjælp her. Et forsøg med bremsning af beta-partikler, ... -
Der findes andet i verdenen end gym
ForumindlægHvorfor den store fokus på skoleuddannelsen gymnasiet her på Studieportalen, der findes jo et hav af andre uddannelser, som også kunne have gavn af SP. Der er jo ingen tvivl om, at gymnasierne favoriseres her på SP (så lige en gul strip "kun for 3. g´er")... Danmark er altså lavet af an... -
USA vs. Kina i femtiden
Forumindlæghej, har lige et spørgsmål jeg håber i vil hjælpe mig med at besvare. Vurder USA's fremtidige position på verdensmarkedet. Nogle økonomer har sagt at Kina bliver den førende supermagt om 50 år, men kan bare ikke finde ud af hvorfor de gør det. på forhånd tak. (: -
Logistisk vækst (Hjælp)
ForumindlægEr denne opgave rigtig? -
den historiske udvikling i Afrika
ForumindlægHej jeg skal lave en geografi opgave om BNP og sådan. der er et spørgsmål som lyder "Hvordan har den historiske udvikling i Afrika haft indflydelse på deres fattigdom? - (nøgleord: koloniseringen)" jeg kan ikke finde ud af spørgsmålet, så hvis nogle kunne hjælpe ville det være SÅ rar... -
Vektorregning
ForumindlægBestem en ligning for den kugle der har centrum i c, og som har beta som tangentplan. c=(11,2,-6) Planen beta=2x+y-2z=0 Afstanden fra c til beta er 12 Hvordan er det lige man gør det:) -
Darwins evolutionsteori (Links + bøger)
ForumindlægHej. Jeg har AT om Darwin og hans evolutionsteori som blev publiceret i 1859.. (Historie A + Biologi B) Jeg har lånt bogen "Arternes oprindelse", men da det er en ordentlig moppedreng, tænkte jeg på om der er nogen som kender en god hjemmeside som forklarer det hele eller en lidt korter... -
Forberedelsemateriale - Talteori
ForumindlægHej allesammen! Jeg er i fuld gang med, at forberede mig til matematik eksamen med netadgang. Jeg har dog lidt problemer med opgave 11, da jeg ikke kan finde ud af at tegne grafen for denne diskrete sammenhæng (se vedhæftet billede). Jeg håber at I har mulighed for at hjælpe mig På forhånd tak! -
Fjeder
ForumindlægHej, kan nogle hjælpe - jeg er itvivl om hvilken formel jeg skal benytte. jeg vil mene det er E_fjeder(x)=A_fjeder -
HASTER!! - Blandede kemiopgaver
ForumindlægHej! Jeg er gået i stå med nogle opgaver fra et eksamenssæt fra december 2012. Her er linket til opgavesættet: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF13/Proever%20og%20eksamen/Opgavesaet/130107%2... -
Elektromagnetisme
ForumindlægEr der nogen, der lige kort kan komme ind under Elektromagnetisme? Har prøve i morgen om emnet, selvom jeg allerede har læst om det ville jeg gerne se om jeg måske har overset noget.´ -
vilkårlig trekant; to sider oplyst og ingen vinkler
ForumindlægSom det står ovenfor, har jeg en vilkårlig trekant med en semi ret vinkel, hvor siderne a og c er kendte. a = 50,2 og c = 282,4. Jeg ved ikke, hvordan jeg skal regne vinkler ud? Svar så hurtigt som muligt!!! -
Prøve: syre-base, farver og kromatografi?
ForumindlægHej! Min kemilærer har lige annonceret, at vi skal have en prøve i syre-base, redox, farver og kromatografi på torsag d. 30/10. Udover jeg selvfølgelig skal øve mig i redox-reaktioner, har i så nogle ideer til, hvad jeg bør øve mig på? Jeg har virkelig svært ved at finde hovede og hale i kemi, så... -
Middelalder i Europa
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med at forstå det her: Allerede i 870 blev Lothringen delt mellem det franske og det tyske rige. Hvad menes der med det? Kejserværdigheden tilfaldt i 962 den tyske konge, og fra da af talte man om ”det tysk-romerske kejserdømme”. (Se kort ca. 1100)??...
