Søgning på: fysik a stx. Resultater: 17941 til 17960 af 154719
-
Reducering
Forumindlæg1) (3+a)* (4-a) + (5-a) * (2-a) 2) (a+b-c) * (a+b+c) + (a+b)* (-a-b) disse skal reduceres.. og ja det vil jeg gerne have hjælp til! En som evt. kunne starte på dem .. Mvh. mig -
Vektorer!
ForumindlægEr der en der kan hjælpe mig med denne opgave .. a= vektor a og b= vektor b. |a|=2, |b|=3 og |a+b|=3 Beregn gradtallet for vinklen mellem a og b. -
Vektorer
ForumindlægHey, vil bare se, om jeg har regnet rigtigt. skal beregne vektor |a+b| vektor|a+b|=kvadratrod(2^2+5^2+2*2*5cos(45,57...grader) <=> vektor|a+b|=6,55 45,57 grader har jeg fået i den forige opg, hvor jeg sku beregnde vinklen mellem vektor a og b. vektoer|a|=2, vektor|b|=5 og vektor|a*b|=7 -
stedvektor
Forumindlæghej alle sammen !!! jeg sidder her og prøver at regne den sidste math. opgave, men kan ikke rigtig komme videre med denne her, håber i vil hjælpe mig :) Stedvektorerne til punkterne A og B betegnes med - og - a b . punktet P ligger på AB, således at der gælder AP/PB = k bestem stedvektore... -
Valg af Valgfag.
ForumindlægHejsa, nu er det snart tid til at vælge valg til 2g og 3g. Nu er jeg så selv kommet i tvivl om et spørgsmål, jeg vil nemlig gerne have Samfundsfag Høj niveau og Biologi Høj Niveau begge fag er desværre 2 årige fag :-(. Nogle der ved om der er mulighed for at få begge fag ? Mener studievejlederen... -
Student anno 2008
ForumindlægHej alle kommende studenter anno 2008. Jeg tror ikke på, at jeg er den eneste som glæder mig vildt meget til at få hue på..(?) Derfor vil jeg gerne høre om, hvor meget i glæder jer. Er det noget i tænker på hele tiden? Og hvad betyder det for jer at blive studenter..? Og sidst, men ikke minds... -
En bold bliver kastet lodret opad
ForumindlægJeg har brug for lidt hjælp til følgende fysik opgave. Emnet er Newtons love: En bold bliver kastet lodret opad med starthastigheden 12 m/s. Bolden bliver sluppet i højden 1.5 m over jordoverfladen. Antag, at der ikke er nogen luftmodstand. Hvor lang tid går der, før bolden når den maksimale højd... -
Ortonomale diagonaliserbar
ForumindlægHej Hvordan redegøre jeg for at A er ortonormal diagonaliserbar? A er ikke invertibel. Hilsen Kæte -
NV-prøven i 1.g?
ForumindlægHej med jer. Godt nytår. Jeg har brug for noget hjælp og vejledning ang. min nv-prøve jeg skal op i på mandag. Man kan trække følgende fag: fysik, kemi, biologi og geografi. Jeg er på bar bund i de fleste af disse fag, og er bange for at gå helt død når jeg får opgaverne som jeg skal skrive der ... -
Gymnasiale uddanneler for de mange eller færre?
ForumindlægHej SP Hvad synes i?. Skal de gymnasiale uddannelser være for de mange eller få/færre? Jeg synes personligt det burde være for de mange. Jeg har endda en lille historie, som bevidner hvorfor. Da jeg gik i folkeskolen, var det eneste jeg gik op i: Venner, fritidsinteresser og hvordan jeg beds... -
Karakter i folkeskolen
ForumindlægHeeeej allesammen :-)? Jeg ville høre, hvad i har fået i de mundtlige eksamener indtilvidere? Er i glade for karakteren? I hvilke fag...? -
Strengbølger - at finde sammenhæng og dimensionsanalyse
ForumindlægJeg skal skrive en rapport i fysik, hvor formålet er at finde en sammenhæng mellem strengbølgers hastighed, strengens udspænding samt dens masse pr. længde. Jeg har en formel som ser således ud: v=Fa⋅μb, og jeg har ved hjælp af dimensionsanalyse regnet mig frem til at a=0,5 og b=-0,5. ... -
Vandet holdes oppe når glasset er på hovedet
ForumindlægHej med jer. Jeg sidder med mit fysik eksamensprojekt, men kan ikke finde hoved eller hale i hvorfor det sker og hvordan jeg kan beregne på det. Jeg har et forsøg med et lille glas, der er fyldt til randen med vand. Der lægges så et plastikkort over åbningen så der bliver lukket tæt for luft. Når... -
fys a11n
Forumindlæga)Opstil reaktionsskemaet for henfaldet af det radioaktive nuklid 144 Ce.? aktiviteten af 144Ce i udslippet var 24,4 PBq b) bestem massen af 144 Ce i udslippet Ved uheldet var der også et udslip af 90 Sr med aktiviteten 2,0 PBq. På langt sigt er det strålingen fra 90 Sr, der udgø... -
Tøjdesigner - Designskolen
ForumindlægHej alle :) Jeg er en DAME (lol) på 22 år og jeg er meget i tviel om hvad jeg skal uddanne mig som og så alligevel ikke... Det som jeg mest kunne tænke mig at være er at være tøjdesigner for hvis der noget jeg VED jeg kan så er det tøj. Jeg er en der går modstrømmen, og har fået meget ros fo... -
Stykkevis funktion
ForumindlægHej Er der nogle som kan hjælpe mig med denne opgave? På forhånd tak for hjælpen. -
navngivning og strukturformel
ForumindlægEfter at have prøvet i noget tid, har jeg altså givet op med følgende opgave http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer03/kemi2003-10-1.pdf nogle der kan hjælpe med opgave a og b Det ville være en stor hjælp -
omg, er der nogen der er go til tysk, som kan oversætte det her! skal op på onsdag!!
Forumindlægheej! har så meget brug for hjælp, skal op i tysk onsdag d. 16 juni også om det ville være et problem for jer, at hjælpe mig med at oversætte det her? : Zkunftspläne 1. Warum habe ich dieses Thema gewählt? Das Thema ist sehr interessant für mich, es ist spannend Zukunftspläne andere Menschen zuhö... -
Hjælp
Forumindlæg#0 Hej jeg har regnet fælles temperaturen for vandet ud, når det har fået varme fra et messinge lod. Vandet vejer 0,4 kg messingeloddet med den specifikke varmekapacitet på 390 vejer 0,075 kg start temperaturen for loddet er 100 grader start temperaturen for vandet er 20 grader Jeg skal finde fæl... -
rumgeometri
Forumindlæghej, jeg har svært ved at løse flg. ligning: (1, a, 2a) * (a, -a, a) = 6 nogle som kan hjælpe mig ? :) på forhånd tak!
