Søgning på: international politik noter. Resultater: 17941 til 17960 af 22193
-
Kurderne
Forumindlæghttp://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2008/04/15/124305.htm Det her er sgu da dumt! Det viser bare hvor lidt tyrkerne respekterer andre minoriteters rettigheder og ytringfrihed. De skal bare drømnme videre om at komme i EU! Hvad synes du om det? -
Skr. eksamener - hvordan er det gået?
ForumindlægI dag er vores skr. karakterer er blevet offentliggjort - wee! Hvordan er det generelt gået? I kemiA er min klasse blevet slagtet, mange er gået en karakter ned. Heldigvis er der kun en som ikke er bestået. I matA ser der bedre ud end vores lærers sindssyge terminsprøve (alt andet vil også vær... -
Studier og prestige
ForumindlægI disse dage bliver folk enten optaget på deres drømmestudie eller ikke. Jeg undrede mig bare over, om der er nogen som har valgt studie efter prestige (jeg ville ikke selv gøre det). Jeg har hørt mange sige, at de enten vil læse medicin eller jura - og man får tit fornemmelsen af at de vælge net... -
Købeloven - sælger og købers forpligtelser
ForumindlægOkay, jeg har brug for lidt hjælp til denne opgave, vi er 2 der er lidt uenige, den ene af os siger at sælgeren ikke er forpligtet til at stå til ansvar for det der er sket med bogen, da det ikke er boghandlerens skyld at der er opstået et brand på skolen, og da TT (Torben) kommer sent, så hænger... -
Dumpet i 2 fag
ForumindlægHey . Jeg er dumpet i Engelsk og Matematik og jeg kunne tænke mig at læse et studie hvor det kræver at bestå engelsk b og matematik A. Hvad er bedst at tage 3.g om eller tage kurser ? et spørgsmål mere Jeg er godt klar over at hvis man tager alle eksamerne derefter kan man ikke tag 3.g o... -
Medicin - adgangskvotienter 2010
ForumindlægHej! Jeg har (som mange andre) søgt ind på medicinstudiet, og jeg er (også som mange andre) meget, meget spændt på dette års adgangskvotienter. Jeg kunne derfor godt tænke mig at spørge lidt til jeres forventninger til netop adgangskvotienterne. Jeg er selv en smule i tvivl; på den ene side tæn... -
At tale engelsk
ForumindlægJeg håber nogen kan hjælpe! Tak på forhånd! :) Jeg skal i 9. Klasse efter sommerferien, og jeg er ret dygtig i skolen, så jeg får kun 10- og 12 taller. Men i engelsk er jeg dårlig og jeg føler ikke jeg kan tale sproget, som... -
Studenterhuer
ForumindlægHej Folkens Kan se at jeg jo absolut ikke er det første der opretter denne debat, men jeg synes ikke det er til at finde rundt i mere overhovedet! Jeg er rimelig meget på herrens marks lige pt.! I vores hueråd er der nogenlunde enighed om at det er huerne fra ABC-Gruppen vi bedst kan lide, men at... -
Dårlig eksamen :( What to do?
ForumindlægHej Studieportalen Jeg står i den situation, at jeg var oppe til matematik mundtlig eksamen i går, hvor jeg desværre fik 02. Dette skyldes en helt masse personlige problemer etc. hvilket har gjort, at jeg var ukoncentreret og var "mentalt" ikke til stede. I mine årskarakterer har jeg 1... -
Nyttevirkning
ForumindlægHej, jeg er gået fortabt i følgende opgave. Håber i kan hjælpe :) En tørretumbler fyldes med 5,4 kg vådt tøj fra vaskemaskinen. 60 minutter senere tages tøjet ud, det vejer nu kun 3,6 kg. Tørretumbleren bruger effekten 2,1 W. - Find tørretumblerens nyttevirkning, idet du fastsætter nogle fornu... -
Rettelse af oversættelse
ForumindlægHey. Vil nogle være søde, at kigge på dette? Dansk tekst: "A mari usque ad mare" er mottoet for Canada, som strækker sig fra Atlanterhavet til Stillehavet og fra Nordpolen til den 45. breddegrad. Landet er altså vældigt stort, men der bor kun ca. 24 millioner i dette store land, ... -
stil
Forumindlægen som vil rette den?Ask the German people why Denmark is a good place for holiday or accrue to! Every year thousands of people from Europe come to Denmark, for holiday or for accrue to! And many of them search for the islands. What about the beaches, that Denmark is very known for! We are almost... -
Skriftlig eksamen 2010
ForumindlægNedenfor har Studieportalen.dk samlet en række gode råd og små fifs, som kan hjælpe dig til de skriftlige prøver. Inden eksamen Praktiske forberedelser Lav en liste over hvad du skal have med til eksamen i de forskellige fag (f.eks. lommeregner, formelsamling, lærebog, ekstra batterier) og hvad ... -
HJÆLP til rettelse af Engelsk
ForumindlægDet her er teksten jeg vil øve til min fremlæggelse til 9 klasses engelsk afgangs eksamen. Jeg har emnet Homeless people in USA. Jeg vil blive meget taknemlig hvis der var en der lige vil kigge den igennem for fejl og grammatiske fejl, og input til hvad der måske vil lyde bedre. På forhånd tak :-... -
Karaktervurdering af essay
ForumindlægHvad vil i vurdere følgende engelske essay på B-niveau til i karakter? Essay about “Compass And Torch” “Blood is thicker than water” Most children grow up idolizing their parents, and as psychologists say, your childhood is the time where you develop the most of your... -
konklusion
Forumindlægnogen der gider at læse opgaven og komme med forslag til en konklusion. er ikke så god til det med konklusioner, så det ville være rart at blive hjupet lidt på vej!her er opgaven:DemokratietEn redegørelse af demokratiet. Fra begyndelsen i Athen til udviklingen af det danske demokrati. Herudover e... -
Engelsk - essay
ForumindlægHejsa er der en venlig sjæl som vil være sød og rette dette stykke af min engelsk essay? Det vil være en hjælp for mig. "No doubt about the fact that a natural disaster can occur on Earth, but how would the Earth look like if a huge disaster had happened? Our imagination would show us a pic... -
Nogen der vil rette?
ForumindlægThe story about Isaac. Once upon a time, there was a boy, his name was Isaac, and he was 12 years old. He was a slave and should pick cotton, which his owner did not appear to Isaac, performed satisfactorily. One day, the owner commanded, Isaac to go out and pick cotton, the whole day. Isaac did ... -
Lille rettelse til historiens slutning
ForumindlægHej. Jeg har læst en engelsk historie, hvor jeg så selv skulle finde på en slutning. Jeg vil rigtig gerne have I kigger denne historie igennem for evt. fejl og retter det. Her er slutningen af historien: --------------------------------------------------- I felt bad about myself. After I heard a... -
Hjælp til at rette essay
ForumindlægHej jeg har skrevet et essay. og vil høre om der er nogle som gad eller havde tid til at se den igennem for diverse fejl? Jeg vil sætte stor pris på hvis der var nogen som orkede. ha en dejlig aften. Whose Fault Is It? Marilyn Manson’s article "Whose Fault Is It" describes gun vio...
