Søgning på: tysk oversættelse øvelse 16. Resultater: 17941 til 17960 af 40404
-
oxidation af acetat med ilt
ForumindlægNogle der kan hjælpe med en afstemt reaktion for oxidation af acetat med ilt? -
Stige på vandret underlag med friktion.
ForumindlægHej, En 10 m lang stige, hvis tyngde 300N angriber midt på stigen, danner en vinkel på 60 grader med vandret. Friktionskoefficienten mellem stige og gulv er 0,3. Der ses bort fra friktion mod væg. Hvor langt kan en person med massen 75kg bevæge sig opad stigen før den skrider? Nogen der kan vær... -
Løsningsformel - andengradspolynomier
ForumindlægOhøj. Jeg sidder og læser til matematik b eksamen og har lige gennemgået beviset for løsningsformlerne for andengradspolynomiet - SÅDAN da.... Jeg kom nemlig i tvivl om netop hvorfor det hedder ±√d. Den vil jeg gerne kunne svare på, hvis censor kunne komme i tanke om at spørge... -
centrum og radius
ForumindlægEr der nogen som vil prøve at regne centrum og radius ud for ligningen: x^2+2x+y^2-8y=8 ? Vi er helt med på metoden med at omskrive denne ligning til cirklensligning osv men vi får den forkerte radius :) -
Potentialforskel
ForumindlægHej! Jeg er har fået stillet en opgave, som jeg simpelthen ikke kan se, hvordan jeg skal gribe an. Opgaven er som følger: Massespektrometer: Tre metalplader, p1, p2 og p3 er hver forsynet med et lille hul. Hullerne er anbragt på samme rette linie (instrumentets akse). I ionkilden S dannes bla... -
nulreglen
Forumindlægved brug af nulreglen skal man løse ligningen a) x^3 = 16x og b) x^4 = -27x hvordan -
Et par ligninger!!!
ForumindlægDen første opgave får jeg til minus, hvor det skal blive til en plus-brøk: 1-(16-10x)/(8x-11)=2 Det skal give 5/2 Hvad gør jeg galt? Ved den anden, vil jeg nok indrømme, er jeg er på totalt på bar bund. Kan slet ikke få det til at passe. -3=6-(6x+3)/(19-2x) Håber der er nogen der kan hjælpe? :) -
fremgangsmåden for at finde kordinatsæt til toppunkt
ForumindlægHej, mit spg. er hvad er fremgangsmåden når man har en 2.gradspolynomien og man skal finde kordinatsættet til dens toppunk? Jeg har startet med at stille det op, som en 2.gradsligning og har fundet ud af at d>0, og dermed er der to løsninger - dem har jeg også udregnet. Jeg har nu formlen: (... -
En køretur starter kl. 14:40 og slutter kl. 17:15.
ForumindlægEn køretur starter kl 14:40 og slutter kl. 17:15. Hvor lang er den samlede rejsetid? -
Eksponentiel udvikling (haster!)
ForumindlægHej En person har indtaget amfetamin. Mængden af amfetamin i kroppen kan beskrives ved modellen y = 15 x 0,84x x er tiden efter indtagelsen (målt i timer), y er amfetaminmængden i kroppen. Skal fortælle hvad tallene 15 og 0,84 er 0,84 fortæller den ikke at mængden af amfetamin falder 0,84 %? Hvad... -
Forbrænding
ForumindlægKan i hjælpe med denne opgave, jeg har svært ved at gennemskue? C7H16 forbrændes fuldstændigt. Hvor mange g heptan skal der bruges til 12,0g dioxygen for at der er ækvivalente mængder? Kan forstå at ligningen skal afstemmes for reaktionen med O2 og dannelsen af CO2 og H2O og at beregningerne de... -
Forholdene mellem...
ForumindlægHej jeg vil høre om der var nogle der ville hjælpe med hvordan man regner forholdene mellem længde og bredde. Når det gælder kommatal. -
Reaktionskema
ForumindlægMangler den sidste del, men forstår ikke hvordan jeg skal komme videre -
f(x) løsning til differentialligning
ForumindlægJeg har lidt svært ved denne type af opgaver, hvor man skal vise, at f(x) er løsning til en differentialligning. Fx. har jeg nogle opgaver fra starten af året som jeg ikke har kunnet regne, håber der er en som kan fortælle mig fremgangsmåden og hvordan jeg kan løse dem, for mundtlig eksamen er li... -
hjælp til cirklens ligning
ForumindlægSidder og regner en opgave og er pludselig gået i stå. Man skal bestemme cirklens ligning:x^2+y^2+8x-4y=5Da jeg havde lavet cirklens ligning fandt jeg ud af at matematikbutikkens besvarelse og min ikke stemte overens. Jeg ville have den næste omskrivning til at blive:(x+4)^2+16+(y-2)^2+4=5 Hvorim... -
Omsagnsled til Grundled
ForumindlægHej alle. Jeg kan ikke huske hvilke verber der gjorde sætningen til omsagnsled til grundled. Håber i vil skrive dem på dansk og tysk. Jeg takke på forhånd :)) -
ENGELSK: MED eller UDEN artikel??
ForumindlægHej,i en oversættelse står der på dansk:"...med hus, have og bil"Selvom det på dansk er angivet UDEN artikel, mener jeg, at det oversat til engelsk skal blive med artikel:"...with a house, a garden and a car"ER I ENIGE MED MIG I DET? -
udtryk fra dansk til engelsk
ForumindlægHej Jeg sidder med en oversættelse og kan ikke finde udtrykket "Guds overvågende øje" i min ordbog.Sammenhængen er : "Tidligere havde man været bange for Guds overvågende øje".Håber nogen kan hjælpe ;) -
lille eng. ordsprog til dansk
Forumindlæghvordan er det nu man oversætter: "Don´t fight it - go with it" til dansk?Jeg ved ikke om det er sådan ordsproget hedder på engelsk men det er i hvertfald hvad jeg kan komme i tanke om. -
Rigitg sætning?
ForumindlægHej..Mangler hjælp til at oversætte denne sætning rigtigt."Hvad får 9-årige til at gå på slankekur"Mit bud: "Was machen 9-Jährige Diäten werden"Werden lyder bare ikke rigtig :S
