Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 18061 til 18080 af 95434
-
Er dette sandt/rigtigt?
ForumindlægJeg skal lave en fysik opgave der lyder således:Der er 500gram vand i elkedelen. Hvor meget stiger vandets temperatur på det ene minut, hvis det antages at energien kun går til opvarmning af vandet? Er dette så rigtig gjort? -Jeg bruger denne formel: Delta E term= m* c* Delta T m= 500g= ... -
hvilken fart??!
ForumindlægHej, sidder lige med en fysik opgave. A og B har jeg besvaret, men ville gerne have noget hjælp til C)? - Et lodret kast med en bold starter i højden 25 m over jorden med begyndelseshastigheden 15 m/s opad. A) Hvor højt over jorden når bolden op? B) Hvor lang tid går der, før bolden rammer jorden... -
Berettiget til at bo på kollegie?
ForumindlægHej alle Efter sommerferien skal jeg supplere matematik (fra B til A), fysik (fra C til B) og kemi (fra C til B) for senere at kunne søge ind på medicin. Jeg vil gerne tage to af fagene det første halve år og så kun have ét fag det andet halve år. Man skal have 16 timers undervisning om ugen for ... -
Hjælp - Fysikopgave - tid/hastighed/energi
ForumindlægHejsa, jeg sad og lavede fysik indtil jeg gik i stå ved opgave c, er der nogle der kan se på det? Her er mine svar til a) og b): a) 0,50 N (m * g) b) v = 3,464 m/s (Fundet ved at finde kinetisk energi (potentiel energi i A minus potentiel energi i C) og derefter isolere v) ... -
AT-emne - HVILKE FAG?
ForumindlægHejsa! Jeg har netop fået opgivet årets AT-hovedemne, hvilket er "Mad og mennesker". Jeg ved imidlertid ikke, hvilke fag jeg vil skrive i. Kravet er, at jeg skal vælge to fag med hver deres forskellige metode. Jeg har følgende fag: - Kemi A - Biologi B - Fysik B - Matematik A - ... -
Matematik B 2016 STX - facit?
ForumindlægHej Er der nogle der har facit til skriftlig matematik B fra i dag på STX Jeg har gemt mine svar fra både med og den hjælpemidler, så jeg vil gerne se ca. hvordan det er gået, især uden hjælpemidler. -
Forslag til den videre udvikling af SP
ForumindlægJeg synes, at vi mangler en facilitet, hvor erfarne brugere kan lave noter af varierende størrelser, der beskriver og forklarer, hvordan centrale forhold i de forskellige fag hænger sammen. I havde en "LektieWiki" på et tidspunkt, der åbenbart viste sig ikke at fungere men måske det så ... -
Dum ! Eller andre der har oplevet dette ?
ForumindlægHej folkens Jeg begyndte at studere på en videnskabelig linje sidste år og dette er mit andet år, og jeg har et seriøst kæmpe problem. Jeg føler mig dum hele tiden OG jeg bruger længere tid på at beklage mig over at jeg ikke fatter tingene end at lave dem, hvilket er ret så deprimerende. ... -
Bevis for cosinusrelationerne
ForumindlægJeg skal bevise cosinusrelationerne i en vilkårlig trekant og jeg er kommet så langt: Jeg lavede en trekant og delte den op i to retvinklede trekanter og udtrykte pythagoras i de to; h^2+x^2 =c^2 og (a-x)^2+h=b^2 Så trak jeg dem fra hinanden (a-x)^2+h^2 -(h^2 +x^2 ) = b^2-c^2 a^2+x... -
Ret linje, vektorer.
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg er igang med forberedelse til mundtlig matematik eksamen på A niveau. Jeg er ret godt igang med alle de 20 spørgsmål, og jeg er nu kommet til nummer 15, og er gået lidt i stå. Spørgsmålet lyder som følgende. Der ønskes behandling af den rette linje, herunder lignin... -
SRP Emner
ForumindlægHej Jeg er i en lidt presset situation at jeg mangler et emne til min SRP opgave. Jeg regner stærkt med at skrive i fysik, og så et hvilkårligt fag. Har tænkt på om man kan skrive SRP i Fysik og Historie. Men mangler lidt et emne. Ville høre om der er nogen som har erfaring med at skrive i fysi... -
Kvantetilstand energiniveau
ForumindlægKære Studieportalen Når man omtaler at energiniveauer, så siges det at energiniveauet er lavest ved de orbitaler/baner, der tættest på kernen, og større ved det som er længere væk fra kernen. Hvorfor er det gældende? Både ifølge Newtons lov og Coulombs lov vil det være modsat (længere væk --Z m... -
burde vide
Forumindlæghavd burde man vide hvis ma har en prøve i fysik i 9.klasse hvad er syre og baser neutralisation fortynding ph-værdi fremstilling af saltsyre fremstilling af base -
Hjælp til opgave - Haster. Forberedelse til eksamen. Mathon, RinstedLhc eller en anden, please hjælp
ForumindlægHej SP. Jeg er igang med at forberede mig til fysik skriftlig eksamen. Her har jeg nogle opgaver, som jeg har brug for hjælp til, fordi jeg ikke kan finde ud af den. Det handler omkring inertimoment. Opgave A: har jeg fået til 4,89 N. Altså F=m*g=0,498kg*9,82m/s^2=4,98N Opgave B: har jeg tegnet... -
matematik
Forumindlægc) Lad S=[0,10) χ N. hvilke af de 6 objekter er elementer af S(hvorfor/hvorfor ikke?) Den tømme mængde Ø, (pi,4), (kvadratrod af 2, 10), 0, (4,pi), {1,2}. a) Lad f: R-> R, f(x)=e3x find den maksimale codomæne så f er bijective. Er der nogen, der kan hjælpe mig? -
ligninger
Forumindlægjeg er støt ind i nogle problemer med nogle ligninger jeg ville være taknemmelig hvis i gad hjælpe mig 1) 3x-2/7(x-3)=3 2) 3x+x i anden/ (x+3) 3) x skal isoleres ax+bx+x=c jeg har prøvet men det gik bare ikke op på nogen måde =( -
Syrekonstant
ForumindlægHej Jeg har idag på turbo-kemi c-b lavet forsøg med syrekonstanter i opløsninger af forsk. koncentration. (ascorbinsyre). Jeg fik at vide, at syrekonstanten burde være den samme for forskellige koncentrationer af syren opløst: 0,1 - 0,01 - 0,001 M. Jeg forstår bare ikke hvorfor. kan nog... -
meget svær ligning!
Forumindlægjeg er lost! hvad gør jeg? Jeg skal løse følgende ligning og jeg har virkelig svært ved det. find c i formlen: a*f^2 = c *a^2 når det vides at a=a^2. Den anden opgave jeg har svært ved er her: Find funktionens nulpunkt 3x + 9 = y Jeg er LOST! And I need Help! -
At studere jura ?
ForumindlægHej, jeg går i 3.g ad matematisk linje (mat. (A), samf. (A) og filo. (C)). Jeg overvejer at læse jura. Dette skyldes, at jeg altid har været fascineret af ’retssager’ og ’advokatverdenen’. Mit indblik i disse ting stammer dels fra bekendtes beretninger, dels avisartikler, dels John Grishams roman... -
Vektor - trekants vinkler
ForumindlægJeg har en trekant med kendte vinkelspidser og skal beregne trekantens vinkler C(-1,6) B(9,-1) og A(-2,0) Jeg får nogle lidt skøre tal i forhold til tegningen - men har brugt formlen cos(v) = (vektor a*vektor b)/længden af vektor a*længden af vektor b og får vinkel C (altså den mellem vektor...
