Søgning på: matematik fp10 2020. Resultater: 18081 til 18100 af 32066
-
"Karakter"system
ForumindlægJeg kan ikke forstå, hvordan statistikken angående brugbare/ikke-brugbare indlæg er gjort op. Mine procentssatser summerer ikke op til 100. I øvrigt synes jeg stadig ikke, at det fungerer. Der er STADIG alt for få, der benytter systemet, og nogle få af de, der gør, er med til at ødelægge hele pri... -
Funktioner af flere variabler
ForumindlægHvad betyder ”smoth” på dansk? Det er en partiel hældning. Funktionen z=f(x,y) er smoth, og deltaX og deltay samt E1, E2 , (er afhængige) infinitesimale, gælder det, at deltaZ = dz + deltax*E1 + deltay*E2 . Bevis: f (a+deltax,b)-f(a,b)=fx(a,b)deltax+Edelta x, hvor E er infinitesimalt. ... -
Rhombe? plz hjælp mig
ForumindlægHejsa. . . . . Jeg skal finde ud af hvad arealet på en rhombe er! men problemet er at jeg ikke kan huske hvordan man finder ud af det :(..... måske lyder det dumt ;S men hvordan finder man ud af hvad arealet på en rhombe er? På forhånd tak :) Kh. Sabi -
Lineær sammenhæng
ForumindlægEr et binomium et polynomium i algebrarisk forstand. hermed menes at polynomiet givet på formen p(x,n)=knxn+kn-1xn-1+...k2x2+k1x+k0 gælder der så at p(x,1)=k1x+k0 er et polynonium -
1.g isoler x i udtrykkene
ForumindlægNu synes jeg, at jeg har brug for hjælp :P 1) y(1/x+2)=3 2) y(x/y)=1/z 3) a/x+2=1/x Man skal "bare" isolere x, men jeg synes ikke det går specielt godt jeg har et bud på 1): x=1/3y+2/3x*1/y -
Mat A & Fys B (SRP)
ForumindlægJeg har i forbindelse med min kommende SRP opgave valgt at skrive i Mat A og Fys B, med hovedvægt på Mat. Jeg har endvidere valgt at skrive om differentielligningerns anvendelse i mekanikken. Har i enkelete forslag til hvad jeg kan skrive om? Gerne uddybende. Jeg har noget af denne art i tankerne... -
"Hej Matematik" på Samsø Festival
ForumindlægHej! Jeg sidder med en matematikaflevering, og er stødt på en opgave, som jeg simpelthen ikke kan finde ud af. Den lyder sådan her: Undersøg, hvor mange kilometer cykelruten fra festivalpladsen til campingpladsen er. Dette er mine facts/hvad jeg har målt mig frem til: Jeg har mål... -
Fra erhvervsuddanelse til hf???
ForumindlægJeg er en familiefar på 27 år,der er uddannert murer. Jeg har været udlært i 7 år og har arbejdet som murer i alle 7. Nu har jeg i de sidste par år været træt af murerarbejdet, ( det er ikke udfordrende nok) så nu overvejer jeg at tage en hf, enten fuldtid eller på enkeltfag.( man kan ikke så me... -
Bestem integralet.
ForumindlægKan ikke huske hvordan jeg bestemmer integralet, har meget brug for hjælp!! Opgaven lyder: Bestem integralet 3-1 3x^2+4x dx. Skal aflevere i aften så hurtige ville være meget dejligt. -
hvad gør jeg med ^x
ForumindlægHej, jeg har en opgave der hedder; 1,6*3,2^x=12,1 Jeg har regnet dette: 3,2^x=12,1/1,6 3,2^x=7.5625 Hvad skal jeg gøre når det er ^x? -
Gymaniselære
ForumindlægKære People Jeg har en bachelor i Ha. Almen fra RUC og er først for nyligt kommet frem til at jeg meget gerne vil være Gymnasielære. Er der nogen der har nogen ide om, at dette er muligt for mig med den baggrund jeg har nu? Hvis jeg tager en to fags kandidat på RUC vil det så være muligt for mi... -
Beregne begyndelsesværdi - hurtigt helst.
ForumindlægJe sidder med en matemaik aflevering til i morgen, og jeg kan simpelthen ikke huske formlen for hvorledes man udregner begynelsesværdien. min opgave lyder :Det oplyses at kurven går igennem (0,3) og (1,4) - Hvad er begyndelsesværdienfor den ekspotentielle udvikling. Pft. -
Ligger følgenetre punkter på en ret linie?
ForumindlægJeg sidder med en opgave, som jeg er lidt i tvivl om. Undersøg om følgende tre punkter ligger på en ret linie: (-2,-1) (1,2) (5,6) Hvordan skal jeg beregne, om de gør det eller ej? -
Afsnit om metode i SRP?
ForumindlægSkal der indgå et afsnit om metode i SRP? -
HHX
ForumindlægHvilken retning på hhx skal man vælge for at kunne blive sælger :)? eller hvilken ville være bedst? Lige pt er jeg på økonomilinien er det den rigtige eller hva :D? -
Bestemmelse af forskrift
ForumindlægHej. Håber i kan hjælpe. om en eksponentiel voksende funktion f(x) oplyses det, at f(2)=1 og d(4)=9 . Jeg skal nu bestemme forskriften for f(x) Kan i hjælpe? Tak. -
Mat opgave
ForumindlægHej er der nogen der vil hjælpe mig med den her opgave? Jeg er gået i stå simpelhen ikke komme videre.. Opgaven er vedhæftet Tak på forhånd. -
Filosofi i 1. g?
ForumindlægVidste ikke lige hvilken kategori det her passer ind i, men nu opretter jeg det her... Jeg går i 9., og skal nu til at finde et gymnasie at søge ind på. Jeg vil meget gerne have filosofi (helst på A niveau, men hvis det ikke kan lade sig gøre er andet fint) men kan kun finde det som valgfag, hvil... -
Kig tak (:
ForumindlægHejsa! Jeg har et spørgsmål.. Kan man godt blive noget med IT (IT Ingeniør eller IT programmør) hvis man tager HHX? Ved godt HTX vil være det bedste. Men hvis nu man hellere vil tage HHX? Håber nogle kan hjælpe? (: -
U-days i Århus
ForumindlægHejsa, lige et lille opslag omkring det kommende arrangement U-days. Det er i bund og grund et arrangement for alle unge der overvejer en videregående uddannelse i Århus (eller bare har interesse i at høre mere om mulighederne). Mere info og program kan findes på deres hjemmeside http://www.u...
