Søgning på: matematik noter 10 klasse. Resultater: 18101 til 18120 af 92586
-
Fysik i gymnasiet
ForumindlægHej, jeg er en pige, som går i 9.klasse og som skal tage stilling til hvad jeg vil uddanne mig til.Jeg havde tænkt mig, at uddanne mig som et eller andet indenfor fysik. Men jeg ved bare ikke om fysik i gymnasiet er meget sværere end i folkeskolen? -
En sætnintg!
ForumindlægHej er der nogen der kan oversætte denne sætning til dansk? Har ikke fået noget gloseark da jeg ikke var i skole i dag, så har lidt svært ved det:/ in urbe princeps habitat et imperat -
log*log
ForumindlægJeg sad lige og lurede i min formelsamling.. MEN.. der er faktisk ikke nævnt noget om, hvordan jeg ganger 2 log.. fx: log(a)*log(b) Mit bud er "bare" at gange ab sammen.. er det rigtigt? -
Gymnasiet
ForumindlægHej. Er der et stort spring fra folkeskolen til 1.g (niveaet)? Skal nemlig starte i 1.g her i august, hvilket jeg ser frem til. Og steg eller faldt jeres gennemsnit, da i begyndte på gymnasiet? Tak :-) -
Stx - komme ind.
ForumindlægHej alle. Jeg er lidt forvirret, for min lærer og vejleder, siger at man skal have 7 i snit, for at komme ind på Stx - og andre siger bare man skal bestå folkeskolen, hvad er jeres mening med at komme ind :) ? For jeg vil virkelig ind på det gymnasium På forhånd tak! - Marcus -
Vis, hvordan differentialkvotienten 𝑓′(𝑥0) kan defineres som en grænseværdi
ForumindlægHvilken funktion skal man tage udgangspunkt i? -
Til STX Folk
ForumindlægHej. Jeg skal starte på STX efter sommerferien. Mit spørgsmål er! Har man brug for en bærebar rigtig meget eller kan man godt bare "nøjes" med en iPad? -
SANDSYNLIGHED!!!
ForumindlægHvordan kan jeg lave denne opgave?? på forhånden tak -
Eksponentielle vækst
ForumindlægHej folkens Jeg har fået denne opgave, som jeg ikke rigtgi forstår Når en vanddråbe rammer en vandoverflade, dannes der kortvarigt et nedslagskrater, der har form som en halvkugle. Ved hjælp af et højhastighedskamera har man fundet sammenhørende værdier af vanddråbers nedslagsenergi og nedslags... -
Eksamen
ForumindlægJeg går på gymnasiet og har biologi A.. Skal op til eksamen i næste uge, men er lidt i tvivl om hvordan det foregår?Har man ½ time forberedelsestid og ½ time til eksaminationen?..Er der nogen der ved hvad man skal kunne få at få 6? hehe.. Hvis man er mindre god til faget biologi, og bare gerne vi... -
EKSAMEN :O hjælp miig :'/
ForumindlægHej, jeg ville spørge om hvordan en fysik eksamen på B-niveau foregår? håber der vil være nogen der fortæller mig det -
Engelsk: hjælp til rettelse
Forumindlæg(1. del) Hey.. er der nogen der vil kigge på min engelsk oversættelse?Påforhånd mange tak :)The Harrison family live(s) a little outside Hastings in England. The family consist(s) of Mr. Harrison who(m) is a businessman, Mrs. Harrison who is a housewife and their two children Jennifer and Martin.... -
En god avisartikel?
ForumindlægHej alle. Jeg skal lave en avisartikel om et skibsforlis - jeg har fået nogle få oplysninger og nogle billeder. Hvordan laver jeg så en god artikel, har i nogle tips og råd - hvordan det skal stilles op, skrives osv. Jeg går i 9. klasse. ( Her er mine oplysninger ) Dampskibes S/S Norge - For... -
stofmængde forvirring
Forumindlægjeg har fået en opgave hvor jeg skal udregne den volumen der skal tilsættes for at få en specifik koncentration (jeg skal bruge det i laboratoriet), de første 4 har jeg fået opgivet, men jeg kan ikke komme frem til samme resultat som de har givet og derfor ikke udregne de sidste. Vi skal bruge C1... -
ligning med kvadrering
ForumindlægJeg har igen et problem med en ligning hvor jeg skal kvadrere har gjort følgende b) 5√(−2x+10)+2x=10 G=]−∞;5] 5√(−2x+10)=10−2x √(−2x+10)=(10−2x)/5 (√(−2x+10))^2=((10−2x)/5)^2 −2x+10=4−(4/25 ... -
Paul Auster, city of glass...
ForumindlægHej!Er der nogen derude, der har læst den overnæsnte roman?Jeg er næsten lige begyndt, og jeg synes, at den er ret svær. Er der nogen, der kan hjælpe mig lidt på vej?på forhånd tak for hjælpen!! -
Hjæææælp!!
ForumindlægHej Alle!Har fået stillet to spørgsmål i historie som SKAL afleveres skriftligt næste uge engang, mit problem er bare at jeg fatter NADA! Jeg prøver virkelig men det er mega svært at forstå!Hvis der var nogen her der kunne hjælpe mig lidt ville jeg blive super glad!!Spørgsmålene lyder:1) Hvorfor ... -
Annotation -
Forumindlæghej,, hvad betyder annotation? kan ikke finde det rette, min lærer bad mig om at lave annotation ud fra 25 sætninger, udvalgt fra en børnebog? -
Forklaring af eksamen
ForumindlægHej :) Er der nogen der kan forklare mig hvordan fysik eksamen foregår på B niveau? -
hjælp...mangler bograpporter
ForumindlægHey!Jeg har et seriøst problem. jeg er i gang med HF og er færdig her til sommer. Men jeg mangler stadig at få læst 8 selvstændige værker og de skal afleveres om 2 uger, så er virkelig på røven. Man venter jo selvfølgelig til sidste øjeblik med at læse, men det kender mange jo nok. Så tænkte på o...
