Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 18161 til 18180 af 158493
-
Modellering og regression..
ForumindlægEt spørgsmål til min årsprøve i mundtlig matematik lyder på, at jeg skal analysere den lineære funktion, og i den forbindelse skal jeg komme ind på modellering og regression. Er der nogen som mon kan forklare mig hvad forskellen er? -
Pierre de Fermat
ForumindlægHvordan beviser man at c^n=a^n+b^n har løsninger når c,a,b tilhører N og n=2? Jeg snakker ikke om en grafisk løsning. -
Reduktion, skriftlig årsprøve uden hjælpemidler 2005
ForumindlægHar brug for hjælp til en af opgaverne fra sidste års matematik årsprøve uden hjælpemidler. Hvordan reducer man: (a^2*(b^-1)^2*a^3)/((b^2*a)^3*b^-4)Mange tak -
eksamen
Forumindlæghejsa jeg går på den etårige linie til A-niveau, hvilket betyder at jeg snart skal til mundtlig eksamen. Jeg har fået udleveret eksamensspørgsmålene. Kan nogen være søde at hjælpe mig med hvad det konkret er der menes jeg skal fremlægge..kender i fx nogle gode bøger, da vores bog er meget kompakt... -
portfolio
ForumindlægHejsa...\nJeg er den her 1år elev på HTX der skal knækkes af den nye reform ;(\nOg så har de sørme ikke også opfundet noget smart der hedder portfolio-prøven.. JUBII:( men nogle der har knækket gåden om hvad den går ud på? Hvor mange af de ting man har gemt skal man bruge?\n -
Hjælp Mega vigtigt!
ForumindlægJeg skulle lige høre om jeres mening. En skoleelev hvis genemsnit er på 4 og som ikke får mere end 4, skal til at vælge gymnasium! Hvad ville i anbefale til sådan en elev? HHx, HG, HTX eller STX eller noget helt andet? Og vedkommende tinker seriøst til alle fag! -
bevis af panserformel...haster !!!
ForumindlægJeg skal bevise panserformlen herunder opg. 7008: Vis ved at gøre prøve, at y(x)=e^(-A(x) ) ∫b(x) e^A(x) dx+ce^(-A(x) ) er en løsning til y^'+a(x)y=b(x). Jeg kan ikke se, hvordan jeg skal løse den; er der nogen, der vil beskrive med ord, hvad der sker fra linje til linje? -
Valg af fag
ForumindlægHej alle Jeg kunne virkelig godt bruge et råd. Jeg er midt i 2.g, det vil sige første årgang på den nye gymnasiereform, og skal nu til at vælge de sidste fag. Da jeg startede på gymnasiet valgte jeg en studieretning med Samf A, Mat B og Naturgeografi B. Efter min start i gymnasiet er interessen g... -
Studievalgs-dilemma
ForumindlægJeg er en pige på 19 som lige er gået ud af gymnasiet her i '11. Jeg påbegyndte mit studie uden sabbat år, noget jeg bestemt ikke fortryder. Jeg læser lige nu international virksomhedskommunikation. Sagen er blot at studiet ikke lever helt op til mine forventninger når det gælder et drømmes... -
HF? Nogle, der har gået/går på - 2-årigt hf eller har godt kendskab til hf generelt?
ForumindlægHej alle. Jeg har nogle spørgsmål, da jeg snart starter på et 2-årigt hf. Jeg er inde i, at man skal op i fuldt pensum.. Det er fx. Disse fag: Dansk: mundtlig og skriftlig Engelsk: mundtlig og skriftlig Kultur og samf gruppe (KS) mundtlig Matematik mundtlig og skriftlig Naturvidenskabelig fagg... -
Reducer se hel mellemregning ret fejl hvis det forekommer
ForumindlægHej Har reduceret følgende a^2-4b^2 / a^2 + 4ab+ 4b^2 = (a-2b)(a+2b)/ (a-2ab-2b)(a-2ab-2b) er dette korrekt = a-2b/a+2b -
Psykologi VS Medicin
Forumindlæghej alle sammen. Jeg er 14 år og går i 9.klasse. jeg går lidt rundt med et dilemma. Det er sådan at vi snart skal vælge hvilken studieretning vi skal tage, men problemet er at jeg ikke ved hvor jeg vil hen. Jeg elsker humanistiske fag, men på samme tid elsker jeg også matematik og Naturvide... -
Hvilken uddannelse skal jeg vælge?
ForumindlægHej jeg ved godt at der er lang tid endnu til at vælge uddannelse men jeg vil lige høre hvilken uddannelse i kan komme med, hvis jeg altså interessere mig for naturvidenskabelig fag. Jeg elsker alle naturvidenskabelig fag dog mest matematik og fysik. Det skal være uddannelser der kan give en god ... -
Tallinje
ForumindlægHej. Jeg sidder og øver mig på nogle opgavesæt i matematik. Jeg er stødt på denne opgave og ved slet ikke hvordan jeg skal gribe den an. Tak på forhånd. -
Valgfag i 3g
ForumindlægHej, Jeg fik ikke nogen god karakter i vores matematik som afsluttende fag i 1g. Kommer den karakter til at stå på mit bevis, når jeg skal sende ansøgninger ud til min videregående uddannelse? Meeeen, vi har mulighed for at vælge matematik som valgfag når jeg kommer op i 3g, synes i at jeg sku... -
Skal til til sygeeksamen - hvad kræves for at jeg består faget?
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg skal til Matematik A skr. sygeeksamen her i starten af skoleåret. Jeg kan ikke helt finde ud af hvad jeg skal have af karakterer, for at bestå selve faget. Mit gymnasieforløb har været midt i en svær sygdomsperiode, så jeg har ikke haft så meget mulighed for at følge &... -
HJÆLP! matematisk bevis
ForumindlægLad a,b,c∈N. Hvis a|b og b|c så vil a|c. skal bevise det her, er der nogle gode metoder man kan bruge for at bevise noget i matematik? -
Nybagt student med godt gennemsnit - har ingen idé om hvad jeg vil nu!
ForumindlægHej alle. Jeg blev, som overskriften antyder, student i sommeren 2012. Jeg har haft en god tid i gymnasiet(STX), hvor jeg har nydt at modtage en masse undervisning i alverdens forskellige fag, hvilket også kom til udtryk i mine karaktere. Jeg havde naturfag samt matematik på højt niveau, men... -
Simpel ligning
ForumindlægHej Allesammen. 2 år siden jeg har haft matematik i gymnasiet og det forsvinder lige så langsomt fra mit hovede. Jeg har en ligning som jeg gerne vil have noget hjælp til: n = -((y / a - h) * (t + 218 - a) + x. Jeg skal have isoleret y, hvordan gør jeg? For den til at se således ud (det er helt ... -
Eksponentiel udvikling
Forumindlæghvornår bruger man formlen??? 1+R=a^k og T2=log(2)/log(a) og t0.5=log(0,5)/log(a)
