Søgning på: fysikabbogen 1. Resultater: 18181 til 18200 af 149177
  • rentes rente

    Forumindlæg
    jeg kan hæve min opsparing når jeg er 21, jeg får 3000 hvert år, fra da jeg var 1 til 18 og med en rente på 5 procent, hvad vil der så stå på min konto når jeg er 21?
  • Lille kort lysk oversættelse

    Forumindlæg
    1) I går har nogen stjålet vores bil. 2) Den stod på gaden, og alle dørene var låst 3) Selv om vi ikke gik sent i seng, og selv om nogle af naboerne på vejen (=i gaden) tager tidligt af sted, har ingen set, hvad der skete.
  • Sundhedsfremme(motion, kost)

    Forumindlæg
    Mener i... 1) Man skulle ændre momsen på fødevarer for at forhindre fedme? 2) Skulle man få tilskud fra arbejdet til adgang til motion evt. center? 3)Og skal dem der lever usundt selv betale for at blive indlagt? (h.t. Fedme)
  • Hvad hedder risikosamfund, globalisering, og omstillingsparat

    Forumindlæg
    Hej... Kan ikke rigtigt oversætte disse begreber 1) globalisering 2) risiko-samfund 3) behøver "omstillingsparate" arbejdere 4) et "statusløst" arbejde 5) vælger fra - hedder det dischooses?? PÅ forhånd tak
  • Fældningstitrering

    Forumindlæg
    Hej jeg kunne meget godt tænke mig lidt hjælp til den en aflevering. Jeg har vedhæftet den så i kan se det hele, men i skal selvfølgelig ikke lave nr. 1. De værdier jeg aflæste på pipetten er 0,21 og 0,19 ' På forhånd tusind tusind tak
  • sæt nr. 8

    Forumindlæg
    på et kort tegnet i målestoksforholdet 1:250.000 er vejlængden mellem to byer 5,4 cm. hvor lang tid er en billist om at køre fra den ene by til den anden. hvis han køre med 80 km/t hele vejen håber i kan hjælpe
  • Fysik/kemi disposition og eksamen

    Forumindlæg
    1)Hvordam foregår en fysik/kemi eksamen? 2)Hvordan ser en disposition ud? (et eksempel) 3)Hvor lang tid har man til at stille sit forsøg op? og skal man opstille forsøget imens censoren og læreren er der? Håber I kan hjælpe mig.
  • Cirkel

    Forumindlæg
    Der står: Der er givet en cirkel c, som går gennem punktet Q(7,2) Og har centrum i punktet C(3,-1) Bestem cirklens skæringspunkter med akserne.. Jeg går ud fra at der er 4 punkter..
  • Færdighed øvelser - hjælp

    Forumindlæg
    Hej 1. Jeg kan ikke aflæse denne graf rigtigt? Hvad får I den til og hvordan? 2. Er der en smart metode til at regne tid ud på denne måde? " Solopgang: 07:34 Solnedgang: 16:22" Hvad er dagens længde?
  • Integration

    Forumindlæg
    Bestem, ved integration ved substitution, nedenstende ubestemte integraler: ∫(1+sin(x/3)) dx Kan ikke få den til at regne det ordentligt ud i TI. eller få den til det rigtige facit i hånden... Kunne godt lige bruge lidt hjælp så kan jeg de andre bagefter :)
  • Maksimering

    Forumindlæg
    Hej, jeg vil høre om nogle kan hjælpe mig lidt. Jeg har fået en figur - en trekant, som er indskrevet i et kvadrat med sidelængden 1 (har vedhæftet figur) Jeg skal nu opstille en forskrift for arealet af trekanten som funktion af x. Her er jeg meget i tvivl og kunne godt bruge noget hjælp. På for...
  • Help !

    Forumindlæg
    Hej har problemer med de her tog opgaver: Bestem en ligning for tangenten til grafen for f(x) i punktet p: a ) f(x) = 1/2e^x-2x, P(0 , 1/2) b ) f(x) = 1/2*3^x-2x, P(1 , -1/2 )
  • Jura bøger til salg

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg er netop blevet færdig med mit første år på jura studiet og sælger derfor gerne mine bøger til kommende studerende, der kunne være interesseret. Jeg har samtlige bøger til både 1. og 2. semester. Skriv endelig ;)
  • differentialligning

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal differentiere en differentialligning af formen: y ( t ) = 1 * e^1t * cos(2t) + B * e^1t * sin (2t) Nogen der kan hjælpe med dette? Mvh Rasmus
  • Integration

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har en integration jeg godt vil have løst i hånden. Den hedder: Integrationen med nedre grænse -58,5786 og øvre grænse 41,4214 af (kvadratrod(1 + 0,000544 * x^2)) dx Kan man løse den i hånden? Tak på forhånd.
  • Isolere x

    Forumindlæg
    Hej jeg har lige et enkelt regnestykke hvor jeg skal isolere x, og jeg kan af en eller anden grund ikke få det til at lyde rigtigt. Så jeg håber der er en der vil se på det 10,60 = 0,096 • x + 1
  • hurtig forklaring...

    Forumindlæg
    altså 1/2 = e(-k*t) som så bliver til ln(1/2) = -k*t hvis man tager logaritmen på begge sider.... men hvorfor kan man fjerne ln på højreside?? altså ln(e) = 1 ... forstår det ikke helt..
  • løs diff. ligning

    Forumindlæg
    bestem forskrift f som løser diff. ligning y' = 2y - 1 bestem f, når dens graf i punktet (2,f(2)) har en tangent med ligningen y = 2x-5/2 ?? hvordan skal den løses
  • Vektor regning

    Forumindlæg
    Jeg skal løse ligningen a→ · b→= 21 når: a→ = ( 1¦2 ) og b→ = ( X1¦X2) Nogle der kan hjælpe mig? - Hvis det hjælper er det opgave 637 i stx Mat AB1, opgaver (orange matematik bog for 1.x)
  • Haster !!! ønsker en forklaring..

    Forumindlæg
    Heej derude... Hvordan kan man se om en reaktion er af 1. order eller 2. order ? Jeg kan slet ikke finde ud af det... Nogen der kan forklare mig hvordan man kan skelne mellem de to (og hvilken type papir man skal tegne grafen i) ?