Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 18181 til 18200 af 48240
-
Acetatpuffer - ethansyre og ethanoat
ForumindlægHej! Håber at man kan få noget hjælp herinde, plejer mest at bruge opgaver som inspiration og "facitliste" for min egne rapporter. Men jeg kan simpelt han ikke forstå at der ikke er nogle rapporter omkring Acetatpuffer! Er der slet ingen som har lavet sådan et forsøg? Acetatpuffer - eth... -
Giv aldrig op!
ForumindlægMange tror, at man kan sætte lighedstegn mellem liv og skole, men det er altså ikke tilfældet. I hvert tilfælde ikke for mit vedkommende! ________________________________________________________ Jeg har en veninde (3g), der er ret nede over sine karakterer. De er altid dårlige. Men hun kan da ik... -
Medicin
ForumindlægHej Jeg bliver student d. 25. juni. Jeg vil gerne søge ind på medicin. Mit snit kommer til lægge omkrig 5.5. Personligt synes jeg det er utroligt godt klaret af mig når jeg blot har boet 6 år i Danmark. Hele min Gymnasium tide har desværre været præget af en livstruende sygdom og derfor har jeg... -
Skal jeg gå 1.g om?
ForumindlægHej allesammen. Jeg har igennem 1.g gennemgået en række af operationer og det har gjort at jeg er har mistet en masse faglig viden og mit fravær er ret højt. Det ægrer mig rigtig meget, og jeg kan også mærke på karaktererne at jeg ikke er så meget til stede som jeg gerne ville være. Jeg... -
Lær det periodiske system udenad? Hjælp
ForumindlægHej, går i 1.g og vi har prøve i at kunne de 36 første stoffer i det periodiske system. Hvordan lærer jeg dem hurtigt? :( Det er så svært. -
kan det passe? (strøm og resistans)
Forumindlægjeg sidder med følgende opgave og ved den første opgave: hjertestarter. når jeg skal beregne resistansen, er det så bare: R = U / I = 50 ohm og når jeg skal beregne effekten, skal jeg så bare sætte tiden ind i t's plads og beregne effekten? og effekten er da 6,08 *106 W synes det ly... -
Er det nedladende?
ForumindlægHejsa, jeg har simpelthen gået og tænkt på, hvorfor nogle folk må søge ind gennem kvote 2? Det er jo klart at alle der har fået gennemsnittet får et direkte adgang til deres drømmestudie, men de der ikke har fået gennemsnittet må søge gennem kvote 2. Kunne de ikke bare droppe kvote 2 ansøgerne,... -
gode råd?
ForumindlægNogen der har nogle gode råd til historie eksamen?? -
Fransk karakter!?
ForumindlægHej. Ville lige spørge om, hvad i fik i jeres fransk eksamen. Er nysgerig. =D -
nogen der ved om hvis man tager til terminsprøve næste uge blir det så fsa maj 2011?
Forumindlægved i om terminsprøven bliver maj 2011 skal nemlig op næste uge -
stofmængdekoncentration
Forumindlæghej igen :) Pethidin – et smertelindrende stof I 1936 lykkedes det for første gang at fremstille et syntetisk smertelindrende stof, som ikke havde sin oprindelse fra opium. Stoffet, pethidin, blev syntetiseret ved et tilfælde. Pethidin anvendes bl.a. som smertelindrende stof under fødsler, ... -
En blanding
ForumindlægHvordan vil I oversætte: "en blanding af en abe og en tiger" til tysk? -
Antal fag
ForumindlægHej... Jeg er klar over at man skal op til 10 eksamner i alt, men hvor mange af disse er henholdsvist C, B og A fag - eller er det ikke fast??? På forhånd tak:D -
endnu en opgave, : )
Forumindlægvedhæftet fil, kunne godt bruge lidt vejledning -
hjæælp:/ til matematik opg
Forumindlæghej alle. jeg har en opgave jeg har svært ved :/ jeg har vedhæftet den som fil, hvis jeg bare får lavet opgave a, så kan jeg lave opgave b selv. jeg håber at der er noget der vil hjælpe mig :/ -
Hjælp
ForumindlægRegnvand opsamles, og dets pH måles til 5,6. Beregn [H3O+] og [OH-]. Hvordan gribes den an -
Kinetiske energi af termisk neutron.
ForumindlægOpgaven lyder: Den kommende neutronfacilitet ESS i Lund vil blandt andet producere såkaldte "termiske neutroner", hvilket vil sige neutroner som bevæger sig med en hastighed på omkring 2.2 km/s. Hvad er den kinetiske energi Ekin af en termisk neutron, udtrykt i elektronvolt (én elektr... -
Potenser
ForumindlægHej! Jeg har et par spørgsmål jeg lige har fået i et færdighedssæt som jeg ikke forstår. Og spørger derfor om hjælp. 550:102=? (Forstår ikke hvordan man gør) 104*10:10=? (Brøk) (Forstår ikke hvordan man gør) Tak:) -
Procentvis afgivelse
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med at beregne det procentvise afgivelse. Forstår ikke formlen, hvad er målt værdi???? -
hjællp
Forumindlæghjæælp til begge opgaver??
