Søgning på: matematik fp10 maj 2018. Resultater: 18181 til 18200 af 33826
-
Sammenligning af to resultater??
ForumindlægHej Jeg sidder med en FSA fra maj 2011. Jeg har lavet den hele undtagen opgave 1.4. Her skal jeg fremstille et diagram, der gør det muligt at sammenligne søvnvanerne i 9.a, med søvnvanerne i 9.b. Resultatet af undersøgelsen er vist i sådan en tabel som herunder: Antal timer: A... -
Hjælp mig!! :S , :,( eksamenssæt kemi
ForumindlægHjælp!!! hej alle, jeg sidder med studentereksamensopgaver i kemi fra maj 2005. jeg er dygtig til kemi får 10 og 12, men jeg er stesset i denne og næste uge, så ville hører om der er nogen der har lavet denne opgave og ville sende den til mig via. mail, jeg vil med glæde selv hjælpe andre ved at ... -
Hvor god bliver det forventet at man er til eksamen i begynderfransk A?
ForumindlægHej. Jeg står i den situation, at jeg lige er begyndt på mit sabbatår, og jeg skal muligvis bruge begynderfransk A for at komme ind på et bestemt studie. Der er desværre ingen VUC'er i nærheden af mig, der udbyder faget som suppleringsfag, men jeg har mulighed for at blive tilmeldt som selvst... -
Dan Turélls liv og forfatterskab
ForumindlægHej alle sammen. Jeg går i 9. klasse og skal op til dansk mundtlig eksamen i juni måned. Jeg trak Dan Turélls liv og forfatterskab. Jeg har valgt at arbejde med hans digt "Gennem byen sidste gang", som jeg vil analysere, fortolke og perspektivere til andre af hans tekster (Byens gamle d... -
Søger tutor i STATISTIK og EKSTERN REGNSKAB i kbh
ForumindlægJeg søger i marts, april og maj 2020 en tutor (eller to forskellige) i fagene statistik og ekstern regnskab. Jeg ønsker at mødes med 4-6 timer om ugen i København imod aftalt betaling. Se vedlagte lektionsplaner for at få et overblik over hvad jeg skal lære. Jeg vil selvfølgelig selv læse pensu... -
Søger tutor/privat hjælper i STATISTIK og EKSTERN REGNSKAB i kbh
ForumindlægJeg søger i marts, april og maj 2020 en tutor (eller to forskellige) i fagene statistik og ekstern regnskab på universitetsniveau. Jeg ønsker at mødes med 4-6 timer om ugen i København imod aftalt betaling. Se vedlagte lektionsplaner for at få et overblik over hvad jeg skal lære. Jeg vil selvfø... -
Hvor kan jeg læse Historie B med SU? Gerne som virtuelt
ForumindlægHej, jeg søger et sted at læse historie fra 0 til B i Aalborg som giver SU, da jeg gerne vil starte på en bachelor som har det som krav for at komme ind her til september, men jeg har aldrig haft historie før. Jeg har ringet ind flere gange til Nørresundby Gymnasium og HF og talt med dem om a... -
Integralgrænse
ForumindlægHej alle. Jeg har problemer med spørgsmål b) i opgave 13 i opgavesættet fra maj 2008: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF08/Eksamen/Opgaver/080514_opgave_stx_081_matA.ashx Mathematica påstår, at k = 7/3, men hvordan viser jeg det? Der er garanteret et "trick", som jeg har over... -
Hjælp med Chi-i-anden
ForumindlægHej! Jeg laver i øjeblikket opgavesættet for 24. maj 2013 og er stødt ind på en en svær opgave der lyder sådan: Et firma producerer en bestemt type slik, der har forskellige farver. Slikket kan have farverne rød, grøn, gul, orange og blå. Firmaet oplyser, at poserne indeholder lige mange a... -
Passende indikator
ForumindlægJeg skal titrere butansyre med en KOH opløsning. Hvordan vælger jeg en passende indikator til at bestemme ækvivalenspunktet? Spørgsmålet drejer sig om Kemi A eksamen maj 2010 spørgsmål 1c) Som i kan se skal man først udregne pH-værdien ved ækvivalenspunktet i opgave d), så derfor tænker jeg at ... -
Hjælp til AT årsprøve - synopsis
ForumindlægHej alle. Det ligger sådan, at jeg skal i gang med min 2.g AT årsprøve, hvor jeg skal skrive en synopsis ud fra selvvalgt emne og fag. Emnet handler om h.h.v. selviscenesættelse og overvågning (emnet varierer i valgte fag), og til dette har jeg valgt Historie og Psykologi med emnet: "Overvåg... -
Bioteknologi som gymnasielære
ForumindlægJeg har læst Bioteknologi Københavns Universitet (LIFE) i tre år nu og skal til at afslutte min bachelor. Jeg vil enormt gerne være gymnasielære med tilvalg i idræt - dog har jeg ikke kunne få noget endegyldigt svar fra nogle studievejledere på hvordan dette skal gøres da det virker som om folk n... -
Hjælp! Haster!
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg har lige en opgave her som haster pænt meget. Opgaven stammer fra Mat B Eksamen Maj 2007 og lyder således: En virksomhed fremstiller en vare. I en model er omkostningerne ved fremstilling af varer (målt i tusinder) pr. uge givet ved O(x)= 0,04x3-0,5x2+2,35x+7,5, ... -
Eksponentielfunktioner
ForumindlægHar fået denne opgave i en aflevering og jeg er helt lost... Håber at nogle kan hjælpe mig :-) Kulstof-14-metoden Halveringstiden for kulstof-14 er 5730 år. I bilag 1 er beskrevet, hvordan man i 1950 fandt Tollundmanden samt hvilke målinger der blev foretaget for at aldersbestemme Tollundmanden... -
Eksponentialfunktioner og halveringstid
ForumindlægHar fået denne opgave i en aflevering og jeg er en smule forvirret. Håber nogen kan hjælpe mig :-) Kulstof-14-metoden Halveringstiden for kulstof-14 er 5730 år. I bilag 1 er beskrevet, hvordan man i 1950 fandt Tollundmanden samt hvilke målinger der blev foretaget for at aldersbestemme Tollundma... -
Fysik supplering 0-b
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål til supplering. Jeg har ikke haft fysik i gymnasiet (fysik 0 ) og har brug for b-niveau for at kunne komme ind på geologi i Aarhus. Jeg har end til nu kun fundet adgangskurser til inginiøruddannelser der tager 2 niveauer på engang, men de duer jo ikke for andre uddanne... -
Frigivelse af slaver i Danmark
ForumindlægHej! Jeg har en DHO opgave jeg skal aflevere i morgen, fredag d. 29 maj, klokken 14.00. Jeg har valgt at skrive om slavehandel i Danmark, og er desværre gået lidt i stå. Jeg er nået til et afsnit i min opgave, hvor jeg skal skrive om frigivelse af de danske slaver. Så vidt jeg forstår, var det ... -
SU
ForumindlægJeg fyldte 18 år i april og søger SU idag den 1.juli 2014. Hvornår har jeg ret til af få SU er det i juni, juli eller august måned? Jeg har læseferie nu og derfor ved jeg ikke om jeg har ret til af få SU fra Juni måned. I juli har jeg sommerferie, og jeg tror ikke af jeg kan få SU fra ju... -
coopertest
ForumindlægOpgave 11 En Coopertest er en simpel måde at finde en persons kondital på. Testen går ud på at løbe så lang en distance som muligt på 12 minutter. Distance (meter) 2300 2500 2700 2900 3100 3300 3500 3700 Kondital 40 45 49 54 58 62 67 71 Kilde: LØBEMAGASINET, april-maj 2009 Tabellen viser sammenh... -
Outline - Apartheid - Spørgsmål
ForumindlægHej alle sammen., Jeg er godt i gang med min Outline som handler om "Life Before And After Apartheid". Det er en Engelsk Mundtligt Eksame jeg skal op til den 2-3 maj 2022 Jeg har lavet spørgsmål til emnet, men jeg har ikke nok og jeg kan ikke finde på flere spørgsmål. Jeg vil rigtig...
