Søgning på: fysikabbogen 1. Resultater: 18201 til 18220 af 149177
  • Talmængde som foreningsmængde for interval

    Forumindlæg
    hey jeg har en opgave hvor jeg skal skrive en talmængde som foreningsmængde af et interval. Intervallet er så ledes. ---- [-2;0[ -- 1 -- [2;4] ----> jeg forstår ikke helt hvordan jeg skal bestemme talmængden som foreningsmængde her. Jeg håber der er nogle som kan hjælpe. :)
  • eksponentiel udvikling

    Forumindlæg
    om den eksponentielle udvikling f oplyses, at grafen går igennem punkterne (2, 1/8) og (-2,32) 1. bestem en regneforskrift for f 2. angiv vækstrate 3. bestem halveringsskonstanten SØGER HÆLP :)
  • tallinje tegn en mulig graf ( uden hjælpemidler )

    Forumindlæg
    opgaven er vedhæftet. jeg sidder med denne opgave hvor jeg skal tegne en mulig graf, men jeg synes altid jeg har svært ved disse opgaver? for går den fra minus uendelig til -1 også fra 0 til 3 til uendelighed? og hvordan vil min graf så se ud :-)
  • Fra København til Korsør

    Forumindlæg
    Fra København til Korsør er der ca. 110 km. Jens kører denne stræning på 1 time og 40 minutter. - Hvor mange km/t kører han i gennemsnit? - Hvor længe ville han være om turen med 50 km/t?
  • Stokastisk variabel

    Forumindlæg
    Hejsa håber der er nogen som kan hjælpe! En stokastisk variabel X er biomiafordelt, X - (144, 0.5) 1. Bestem middelværiden for X 2. Bestem spredningen for X 3. Undersøg om 87 er et exceptionelt udfald for X
  • To polynomier hvis tangenter er vinkelrette i et punkt

    Forumindlæg
    Hej, hvordan løses denne opgave? Punkterne er givet ved: (-2,4) (-1,0) (1,-2) (3,-6) Løsningen til polynomiet får jeg til: (x1,x2,x3,x4,x5)=(1/4,-1/2,-5/4,1/2,0)+t*(1/6,-1/6,-7/6,1/6,1)
  • STX spørgsmål

    Forumindlæg
    Hey mates. Jeg har et par spørgsmål omkr. STX (er lige startet) 1. Hvilken slags afleveringer skal man aflevere? Jeg mener, er det en slags stil, hvor man skal skrive om et emne eller hvad? 2. Er DHO i 1.g?
  • komplekse talplan

    Forumindlæg
    hej jeg har følgende tal, som jeg skal indsætte i komplekse talplan: 1) 22/3 + 6/3i 2) 9/17+15/17i 3) -12 + 16i den sidste er let nok at finde på tabellen, men jeg ved ikke hvordan jeg kan finde de første 2? :/
  • Geogebra og ligning

    Forumindlæg
    Jeg har lavet en bro (Humber Bridge) i geogebra og jeg skal fremlægge det i næste uge, men jeg ved simplehent ikke hvad jeg skal sige! Målestoksforholdet er 1:1000. Så vil jeg også spørge om i kan finde nogle formler/ligninger af broen
  • M/V beregning

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har problemer med følgende opgave: når 1 g rent angiotensin tilsættes 0,15 M vandig NaCl-opløsning til et samlet volumen på 10 mL, indeholder opløsningen .... proteiner. Facit er: 10% (m/v). Hvordan kan dette beregnes?
  • regneark ark udgifter

    Forumindlæg
    Hej har et regneark 3 opgaver 1) =sum(b6:b9) 2950 2) =sum(m6:m9) 3250 stå celle M11 tryk alt+= 3) c9, h9, j9,L9
  • kvindernes valgret

    Forumindlæg
    1. Hvorfor var der modstand mod at kvinderne skulle have stemmeret? 2. Hvilke grunde var der til, at kvinderne kæmpede for at få stemmeret? 3. Hvordan fik kvinderne i Danmark stemmeret?
  • Fællesfagligt fokus forløb

    Forumindlæg
    Jeg skal svare på 2 spørgsmål og google fortæller det ikke rigtigt, så ville prøve her inde. 1. Hvor stor er forskellen af co2 udledning imellem de forskellige transportmidler? 2. Hvilke alternativer kan der være for transporten af fødevarer?
  • andengradsligninger

    Forumindlæg
    Jeg har et stykke der siger:-3X'2 + 2X + 1 = 0Hvordan isolerer jeg x'erne, når et af dem er opløftet i 2.?Ved at det er noget med kvadratroden, men så kommer det sidste x i en kvadratrod, og hvad så?Hilsen Egos
  • Matematik, blækregning

    Forumindlæg
    Hvordan bestemmer man x0 (xnul) så tangenten til grafen for f i punktet P(x0,f(x0)), er vinkelret på linjen med ligningen y = 5x+1 ??Kan i hjælpe? Ska aflevere denne opgave i morgen!
  • Procent

    Forumindlæg
    Godaften, Jeg forstår ikke hvad det her betyder; - Hvor mange procent er lagt til eller trukket fra, hvis et tal ændres fra f.eks. 3 til 2 eller 0 til 1? - Hvad er begyndelsesværdien, hvis man får f.eks. 120 ved at trække 20% fra eller lægge 20% til? Jeg fatter det simpelthen ikke.. Ida
  • logistisk ligning

    Forumindlæg
    jeg er igang med en lille projekt om logistisk ligning men ved ikke hvad varaiblerne står for. f(t)=K/(1+ce-xkt). jeg ved at K er den maksimale grænse og x må være vækstraten eller hvad? og c er en konstant men hvad står den for.
  • Diff-ligning

    Forumindlæg
    Nogen der kan hæjlpe med følgende opgave?En funktion f er løsningen til differentialligningen:y''=(ln3)^2 * yBestem en forskrift for f, idet det oplyses, at f(0)=82 og f(1)=30.Bestem mindsteværdien for f.
  • kompleks 2.grads ligning

    Forumindlæg
    Nu har jeg i længere tid bøvlet med denne komplekse andengrads ligning. Tror simpeltghen ikke den kan gå op.(1+i)z^2 + 3iz = 0min d har jeg fået til -13-4imin w har jeg fået til +/-(0,5484 - 3,647i)Men er slet ikke sikker på noget.
  • Stamfunktion til brøk :/

    Forumindlæg
    Jeg skal bestemme en stamfunktion til brøken (4x-5)/(x^2-x-2)Hvorledes kan jeg få begyndt på den ?Skal jeg omskrive nævneren til:(4x-5)*(x^2-x-2)^-1 ?Eller er det uklogt ?Kan nogen komme med et hint ?På forhånd tak :)