Søgning på: engelsk b studentereksamen 2011. Resultater: 18301 til 18320 af 109300
-
Vekselstrømskredsløb
ForumindlægEt vekselstrømskredsløb med følgende udseende, hvor R1 = 10Ω, R2 = 10Ω, L = 10mH og C = uF, er påtrykt en spænding vs fra en vekselspændings-generator, hvor ω = 314s-1. Generatorspændingen vs resulterer i en spænding v2 over modstanden R2 på 100Vrms ∠ 0°. 1. Bere... -
Matematik
ForumindlægHejEr der nogen der har lavet et projekt i matematik om "Varmluftballon". Opgaven findes i matematik bogen som hedder "Teknisk Matematik, af Preben Madsen".Der er nogle spm. om opgaven som jeg ikke helt fatter, der står:f) Opstil en beregningsprocedure for, hvorledes målene ti... -
Memoir
ForumindlægHvordan definerer jeg i preamblen at jeg gerne vil anvende memoir+ -
Toppunkt vha. differentialregning
ForumindlægHej jeg ville høre om der var nogle som kan hjælpe mig med beviset for Toppunktsformlen vha. differentialregning. Jeg har bevist x-koordinaten ved at differentiere h(x)=ax^2+bx+c h'(x)= a*2x+b. h'(x)=0, x= -b/(2a). Dette skal vel så indsættes på x's plads i den oprindelige ligning, fo... -
Isolere
ForumindlægHej skal isolere b her: 40,83=b^3+b og jeg ved svaret er 3,37 På forhånd tak -
løs ligning.
Forumindlægx / a-b + 1 / a+b = 2ax / a^2 - b^2 Med udregning :D -
Hvordan oversætter man det?
ForumindlægHej, det er fordi jeg skal oversætte nogle tekster til engelsk. jeg er lidt i tvivl om jeg har oversat dem rigtigt.så det ville være en stor hjælp hvis i lige vil læse de få sætninger igenem. Jeg har selv kommet med et forslag om hvordan jeg vil oversætte det. sætninger der skal oversættes... -
FSA 2008 - diktat og læseprøve
ForumindlægVar selv oppe i dag. Synes at diktaten var meget let, men læseprøven var lidt svær - nåede dog det hele, men jeg gættede lidt xD! Hvordan gik det så med jer andre, der var oppe i dag:)? -
Delprøve 1
ForumindlægHeysa, jeg skal til engelsk skriftlig eksamen snart og jeg vil gerne øve mig med delprøve 1(altså en dansk prosatekst, hvor man laver et resume på engelsk ca.200 ord). Er der nogle der kan give mig nogle råd? -
Universitets-studie
ForumindlægHej alleJeg har lige begyndt på matematikstudiet på universitetet. I den forbindelse har jeg oplevet et utrolig stort spring niveaumæssigt fra gymnasiets A-niveau og til det matematik, som er blevet gennemgået i de syv første forelæsninger.Derfor vil jeg høre, om der er nogen herinde, som læser/h... -
Funktioner:(
ForumindlægHej Allesammen:) Er der nogen, som kan hjælpe mig med denne opgave. En funktion f har forskriften f (x ) = 7 x + b, hvor b er et tal. Punktet (3, 31) P ligger på grafen for f . Bestem tallet b -
Reducering
Forumindlægx(2x-4)-4(x-2) b(b-2)+6-b-(-3+b)b Jeg er kørt lidt fast, og ku godt bruge hjælp til disse opgaver .. Gerne med mellemregninger så jeg kan sæt mig ind i det! -
skalarprodukt! bevis ..
Forumindlægheeej allesammen, Nogen der ved beviset for: (k *→a) * b = →a *(k*→b) = k*(→a*→b) (regneregel for skalarprodukt) -
Medicin- Gode nyheder?!
ForumindlægHej alle dem, der håber på optagelse på medicinstudiet. jeg fandt noget spændende og vil lige spørge andre, om jeg har forstået det rigtigt : " I øjeblikket ( 2006-7) er adgangskravet matematik og fysik på B-niveau og kemi på C-niveau. Ved ansøgelse i kvote 1 skal gennemsnittet i disse f... -
Vektorer
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp til en opgave. I et koordinatsystem er to vektorer bestemt ved vektor a = [t , t+1] og vektor b = [-t , t+1] hvor t er et tal. Bestem de værdier af t, for hvilke vinklen mellem vektorerne er 60 grader. Hvordan gør jeg dette? -
Eksponentiel udvikling
ForumindlægHej, har lidt problemer med følgende opgave:For en eksponentiel voksende funktion f gælder at f(4) = 3,5, og når x vokser med 5, vokser f(x) med 90%. Bestem fordoblingskonstanten.Jeg ved altså, at b*a^4=3,5Og fordoblingskonstanten er bestemt ved:T2=log(2)/log(a)Hvordan kommer jeg videre?Katty -
En træklods..
ForumindlægEn træklods skal være lige så høj som den er bred, men 4 gange så lang som den er bred. a) Indfør passende betegnelser, og opskriv en formel for klodsens overfladeareal. b) Man ønsker, at klodsen skal have et rumfang på 32 cm2. Bestem klodsens mål, således at dette er opfyldt. Er der nogle der... -
Reducering :/
ForumindlægHej Jeg sidder med to opgaver, som har taget livet af mig, har prøvet en masse og det giver noget forkert. Det handler om: 1. (3a-b)/(4a+4b)- (2a-3b)/(3a-3b)+(7a2 -15b2 )/(12a2 -12b2 ) 2. (b/a)-(a/b)+(a2)/(ab-b2) -(a2 )/(a2 -ab) Der er ingen parenteser i hverken den ene eller den anden, de er b... -
Gang følgende paranteser ud
Forumindlægjeg fatter ikke det her, en elelr anden hjælp mig 1) (a+b(c-d) 2) (b+x)(b-a) 3) (-4 + b)(b+3) 4) (3 + x - y)(x + y) 5) 2x+y)(y-3x) 6. (5x - 4y)(5b+4y) Hjælp please :-D -
Ny opgaveredaktør
ForumindlægPr. dags dato er TheKo blevet opgaveredaktør i fagene Dansk og Engelsk.
