Søgning på: to keep the faith. Resultater: 18301 til 18320 af 18613
-
Tyrkiet
Forumindlæghttps://www.studieportalen.dk/Medlemmer/Member.aspx?id=41760 Skal Tyrkiet med i EU? Det mener han åbenbart. -
FSA 08 - karakterer!
ForumindlægHej, Hvad fik i, i fysik FSA i år? -
Lås denne tråd!
ForumindlægDette er en moderator-test. Hvor lang tid går der, før denne tråd bliver låst? Jeg fatter simpelthen ikke, at denne tråd blev låst: https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=557561 Jeg nåede ikke engang at svare på #45, og fortælle, at i studieordningen for musikvidenskab forudsættes ... -
Matematikvej
ForumindlægHermed en opgave til nørderne: http://opgaver.dagsberg.dk/ Vælg "Matematikvej" i Diverse-menuen til højre - og så brug din fantasi - Held og Lykke Henrik -
Er det rigtig oversat?
ForumindlægDansk: Manni skal gå hen og hente en plastikpose med 100.000 DM og aflevere den til sin chef. Tysk: Manni muss eine Plastiktüte mit 100.000 Deutsche Mark abholen und sie zu seinem Chef überbringen. -
Er det realistisk?
ForumindlægHej alle sammen Jeg er en pige, som går i 9. klasse. Jeg vil meget gerne gå på universitet i udlandet mine primære tanker er Oxford og Cambridge, mit snit er på 10,7 og mine standpunkts karakterer har et gennemsnit på en ren 10'er. Det skal siges, at jeg som valgfag i skolen har fransk, så je... -
Periodisk i mathcad : (
Forumindlægf(x)=2*sin(x-pi/2)+2 det bliver selvfølgelig en periodisk funktion og når jeg differentiere den får jeg cos(x/2-pi/2) man når jeg så vil finde 0 punkterne skriver den jo bare 0 da der er uendelig mange så hvordan fortæller jeg mathcad at jeg kun vil have løsningen i intervallet 0 til 5??? -
Studenterhuer
ForumindlægHej Folkens Kan se at jeg jo absolut ikke er det første der opretter denne debat, men jeg synes ikke det er til at finde rundt i mere overhovedet! Jeg er rimelig meget på herrens marks lige pt.! I vores hueråd er der nogenlunde enighed om at det er huerne fra ABC-Gruppen vi bedst kan lide, men at... -
At tale engelsk
ForumindlægJeg håber nogen kan hjælpe! Tak på forhånd! :) Jeg skal i 9. Klasse efter sommerferien, og jeg er ret dygtig i skolen, så jeg får kun 10- og 12 taller. Men i engelsk er jeg dårlig og jeg føler ikke jeg kan tale sproget, som... -
(x^2+xy+y^2)/x. Hvordan kan det være at der skal bruges homogen ikke linære diffirentialigning
Forumindlæg(x^2+xy+y^2)/x. Hvordan kan det være at der skal bruges homogen ikke linære diffirentialigning her, når kriterien er at man skal have formen y´= f(x,y)/g(x,y), men her har vi kun x i nævneren og ingen y? -
Tangentplanens ligning
ForumindlægHej Opgaven er vedhæftet som et billede. Det gik helt findt, og fik en god resultat MEN, med en fortegn forket X( Er der nogen som, kan se, hvad jeg har gjort forkert. Har gået igennem den så mange gange. Jeg har fået "normalvektoren" til at være: er det korrekt? Jeg har derved ... -
estimator
ForumindlægNogen som kan verify dette? synes ikke jeg kan få det til at passe... -
vinkelhastighed
Forumindlæghey følgende opgave lyder " en centrifuge kan rotere med 5000 omdrejninger i minuttet -> udregn vinkelhastighed" Ved jeg har følgende formel men når jeg skal finde frekvensens så siger jeg vel bare 5000/60s .. men hvilken enhed har 5000? fordi det skal jo give Hz og det er 1/s... -
Fremlæggelse_ ligesom til eksame
ForumindlægHejsa. Jeg skal fremlægge om Australien ligesom til eksame. Men min lærer sagde ik noget om hvor mange emner i skulle vælge. Vi har 4 min kan jeg nå at fortælle om deres kultur, religion, sprog og dyr.??? Eller hvilke emner kommer til at tage længs tid?? Og, skal man stille det op sådan ... -
rang
ForumindlægJeg har netop lige lagt mærke til at jeg er blevet forhøjet til adjunkt, hvordan kan det være? -
areal i rummet
Forumindlæghvad er formelen til arealet af en trekant i rummet. -
AT - Fysik + ?
ForumindlægTænkte på noget i retningen af Tidsrejse. Findes der materiale, som ikke er ren populærvidenskab om dette emne? Kan dette kombineres med fx dansk, om betragtninger af tidsrejser (evt. op gennem tiden). Er der ellers andre forslag til Fysik? Det jeg har set ressourcerummet lægger op til er rumrejs... -
Kurdistan -
ForumindlægIndtil videre har jeg mødt overraskende få danskere, som ved hvad Kurdistan er og det kunne derfor være spændende at vide, hvor mange af jer der ved det - UDEN at google først selvfølgelig! -
hvorfor overhovedet læse!?!
ForumindlægPå mandag den 13. slutter gymnasiet difinitivt for mig, efter 4 mundtlige og 3 skriftlige eksamnier...Efter en hård måned med utallige gennemlæste sider, er jeg endelig nået til min sidste eksamen, som er dansk...Først stod den på matematik, derefter Historie, så Erhvervsøkonomi og nu så dansk...... -
Stoffer
ForumindlægHvordan har I det med stoffer?Et bredt spørgsmål, men lægger også op til en bred diskussion...
