Søgning på: fysik a 2012. Resultater: 18321 til 18340 af 153574
-
Enkel opg.
ForumindlægI en retvinklet trekant er A = 38.7 grader og a er 3.8 hvad er de andre sider ??Der er en facitliste i bogen hvor resultatet er:b = 4,74c = 6,08Nu mangler jeg blot udregningen og der må være nogen ude i cyberspace der kan hjælpe mig....MVH Hanzi -
Oversættelse
ForumindlægHvordan siger man "Jeg har trukket en tekst der hedder..." på engelsk, hvis det ikke skal hedde "I've got a text called..."? Synes også "I've pulled a text called..." lyder forkert. -
Sinusrelationerne
Forumindlæg"I en vilkårlig trekant, hvor A er kendt og B er ukendt, gælder det180-B+A 180-B -B B > AVurder om dette passer for alle trekanter."Jeg er på herrens mark. Hvordan skal jeg gribe den an? -
Areal ved hjælp af Cinusrelationerne
ForumindlægHej håber i kan hjælpe mig er kørt træt i den her opgave... Vis ved hjælp af cinusrelationerne at en trekants areal er givet ved formlen T= a(i anden)* sin(B)*Sin(C) / 2*sin(A) -
Meget simpel, men
Forumindlægjeg har fået en masse opgaver.. Har regnet de fleste ud, men denne her ved jeg ikke hvad jeg skal gøre ved, da der er et opløftet tal. Jo jeg ved jeg skal isoler a, men ved ikke hvordan jeg skal komme af med det opløftet tal 500 = 0.5 * a * 17^2 -
Mangler hjælp!
ForumindlægFire variable størrelser er forbundet ved formlerne R=R0(1+a*t) og U=R*I, hvor og R0 og a er konstanter. Opstil en formel, der udtrykker t ved U og I. ville blive rigtig glad hvis nogen kunne hjælpe mig.. -
Vinklen mellem to vektorer
ForumindlægOpgaven: ----------------------------- To vektorer er givet ved b = 3a og c = -a Bestem vinklen mellem b og c. ----------------------------- Vektor a er ikke oplyst. Kan jeg godt bare sætte vektoren til at være noget tilfældigt, fx (1 over 1)? -
Trekant ABC HJÆLP HASTER
ForumindlægHar glemt hvordan man gør ? kan du hjælpe? I trekant ABC er vinkel A = 53, b = 13 og c = 17 a) bestem længden af den ukendte side i trekanten? b) bestem gradtallet for vinkel B og C På forhånd tak? -
EKSPONENTIEL HJÆLP!!
ForumindlægJeg får oplyst, at en eksponentiel (fx)=b*a^x udvikling vokser med 35 % pr. x - enhed (delta x = 1): bestem grundtallet a? -
Eksponentielle sammenhæng..
ForumindlægI samme rapport skal jeg så også gøre redde for den eksponentielle sammenhæng y=b*aix, herunder især betydningen af a og b og formelen for a. Håber igen der er en der er klar på at hjælpe.. -
Kvadratsætning please help!!!
ForumindlægOpgaven lyder: (1-a) * (1+a) Jeg har fået det til to resultater: 1^2-a^2 og 1^2+a^2. Hvordan kan jeg vide om der skal stå plus eller minus imellem, da begge paranteser har hvert deres fortegn.. -
Bevis for regneregler for skalarproduktet, den distributive lov.
ForumindlægHej.Jeg håber der er nogen der kan hjælpe, jeg sidder og læser til matematik eksamen, 1-årigt forløb til matematisk A-niveau, men jeg kan ikke lige finde ud af hvordan man beviser den distributive lov i regneregler for skalarproduktet?Den siger, at (i vektorer): a*(b+c)=a*b+a*cJeg ved godt hvad s... -
skæringspunkter
ForumindlægGivet en ligning for en linje e :y=ax+7a-3 a element af alle R tal ^ C: x^2+y^2-6x-4y-12 =0 bestem de værdier af a, for hvilken e og c har : a) Et skæringspunkt b) to skæingspunkter c) ingen skræingspunkter. Jeg har ikke fundet frem til hvad, hveken x, y eller a er. her er hvad jeg ved: Ma... -
Vigtigt bevis
ForumindlægHvordan beviser man ln(a^n)=nlna for R. Jeg har bevist ln(ab)=lna+lnb via integralregning. På forhånd tak! -
Omskrive potens med brøk
ForumindlægJeg skal omskrive til potenstal med brøk i eksponenten og reducer hvordan gør man det.Opgaven er 4 sqrt a^5 * 6 sqrt a^8 Jeg tror det er skrevet rigtigt har ikke helt styr på de forskellige tegn over en computer. -
mængde lære
Forumindlægnogle som kan forklare yderligere eller på en anderledes måde hvad det her betyder, med ord, hvad forskellen mellem de to er A⊆A er opfyldt men A⊂A ikke opfyldt hvorfor ? -
SDU - adgangskursus
ForumindlægJeg har lige snakket med SDU.. Kan det passe hvis jeg har dumpet engelsk b også tager det om på sdu... At engelsk tæller med i antal timer for jeg har jo ikke engelsk B niveau, da jeg har dumpet det.. Jeg har valgt fysik med for at få de 16 timer for at få SU... mvh. Rixer -
Brintsamfundet
ForumindlægJeg har tænkt mig at skrive om brintsamfundet i fagene historie og fysik. Dette emne er meget stort og ville egentlig høre, om der var nogen, der havde gode idéer til, hvad jeg skulle inddrage? Hvis nogen evt. kender hjemmesider eller gode bøger, som er skrevet om dette emne, vil jeg gerne have ... -
HJÆLPPPPPP!! DET HASTERRRRRR!!!
ForumindlægHej, Jeg har så Fysik imogen, men har brug for at vide hvordan man kan beregne en atoms ladningen? Altså vi har noget om reaktionsligninger jeg har lavet mange, men jeg ved bare ikke med sikkerhed, om de ladninger jeg har skrevet passer. Altså skal man sige Hovedgruppe -minus- atomets nr? -
Vektore og fart udregning
ForumindlægHejsa, jeg sidder her og skal lave en opgave hvor jeg skal udregne farm af et skib der sejer mellem 2 punkter, og kan ik se mig udaf det, så håber der er en der lige har en fidus. skibet skal sejle mellem A til B Mellem A og B er der 6km i vest og 2km syd, billed skulle følge med. vinklen...
