Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 18321 til 18340 af 95434
-
hjælp med udregning
ForumindlægA shopkeeper uses these formulae to calculate the total cost when customers pay by monthly instalments. d = 0.2C C = d + 24m C is the total cost in pounds. d is the deposit in pounds. m is the monthly instalment is pounds. The total cost of a sofa is £600 Work out the value of m. -
Opgave 3.093(differential)
ForumindlægJeg har en funktion fc(x)=c*exp(-x)+exp(x), hvor c er et tal. Jeg skal nu finde for hvilke værdier af c, hvor grafen fc(x) er voksende. Dette betyder at fc'(x)>0 fc'(x)=-c*exp(-x)+exp(x) hermed bliver uligheden: -c*exp(-x)+exp(x)>0 <=> exp(2x)>c Herfra kan jeg simpelthen ... -
sinusrelationen
Forumindlægjeg har en vilkårligtrekanten, hvor jeg kender a, A og B a = 3 A = 30o B = 80o jeg skal beregne b, c og C har fået b til 5,91 ved at bruge sinusrelationen : (sin80*3)/sin30 = b = 5,91 men hvordan beregner jeg c og C ? jeg kender jo hverken siden c eller vinklen C, så kan ikke lige gennemsku... -
Isoléring
ForumindlægHej. Jeg er kommet i klemme i en opgave, der handler om isoléring. Jeg skal isolere hver af størrelserne b, c, e, p og q i ligningen: ab + c(d - e)=p(q - r) Jeg har prøvet at isolere b sådan: b=(p(q - r) -c(d-e))/a Er det rigtigt, eller har jeg misforstået opgaven fuldstændigt? Og hvordan iso... -
Engelsk rettelse pleace
ForumindlægHejsa...Jef ville lige høre, om der var nogle, der gad rette mit engelske resume igennem. Man overser tit nogle fejl, når man selv har lavet det :O) Ville blive RIGTIG glad, hvis nogle gad...På forhånd tak.Summary:The short story is about how a huge church in Conn is divided into to parts. On the... -
Ekstroverte slår mig ihjel... Hjælp!
ForumindlægNu er jeg jo bare endnu en dum gymnasie elev. Jeg overlevede folkeskolen med nød og næppe, et år på efterskole, uden at lære noget, også røg jeg på gymnasiet. Jeg er blevet chokeret!! Jeg er igen blevet konfronteret med hvordan de ekstroverte elever dominerer timerne, og kører slavisk diktatur på... -
Bestemmelse af CH3COOh i eddike
ForumindlægJeg er 2. stx'er og har fået en rapport for. Problemet er, at jeg ik har været der den dag, hvor den blev forklaret. Det har resulteret i, at jeg nu sidder her og ikke rigtig kan besvare nogle spørgsmål. Derfor håber jeg, at der er nogle der kan hjælpe mig. Her er de ting der blev udleveret f... -
Undervisningsmodellen i perspektiv
ForumindlægEr vores uddannelsessystem (i gymnasiet) retfærdigt, idet at den producerer de bedste elever, med de medfølgende bedste kvalifikationer indenfor de fag, de ønsker at læse videre på udfra karakterkravet.Altså, i går diskuterede jeg med en ven ang. min og vennens karakterer, som vi på mit gymnasie ... -
Oversætningshjæælp
ForumindlægHey.. Jeg er ikk den aller bedste til engelsk, og derfor ville jeg høre om der var nogen der gad oversætte denne her tekst rimeligt ordret fra Engelsk til Dansk:Perhaps one of the most interesting words in the English language today is the word ‘Fuck’. Out of all the English words that begin with... -
5 a-fag + et ekstra fag på VUC. Er det en for stor mundfuld?
ForumindlægHej! Sagen er den, at vi lige har fået valgfagshold tildelt. (Går i 2.g på STX) Jeg har valgt tysk fortsætter A som mit 5 a-fag, da det eneste andet mulige valgfag var biologi b, hvor der er mange elementer i undervisningen, som ikke tiltaler mig overhovedet. Udover tysk skal jeg læse et c-fag p... -
Matematik på computeren?
Forumindlæghi..Jeg har matematik på A niveau, og vi har fået tilbudt matematik på computeren, og også selve eksamen bliver på pcen. Vil gerne Høre om i har erfaringer med det? evt. Ulemper? fordele? -
International karakterer
ForumindlægHey,Er det korrekt at man ikke kan gange sin A-niveau fag med 1.06, hvis man går på IB?Hvis ikke, vil jeg stille (måske et svært) spørgsmål: Hvorfor kan man ikke det?? -
Kinesisk lektiehjælp
ForumindlægJeg udbyder kinesisk lektiehjælp op til A-niveau. Jeg har boet i Kina og taler sproget flydende. Hvis du har interesse, så kontakt mig via min profil eller skriv en kommentar. -
Matematik prøve - Hjælp søges
ForumindlægHej alle der ude , jeg skal have en matematik prøve på mandag den indeholder : . I skal finde den årlige ydelse på et annuitetslån, den gennemsnitlige rente, undersøge en andengradsfunktion, finde nulpunkter og fortegnsvariation og til sidst en ulighed. Er der nogle som har noter om de ti... -
1 sætnings rettelse
ForumindlægAs a muslim girl, I think it's okay to marrie within a different culture, but not outside the religion, because first of all my parents wouldn't accept it and from family experience I have seen that many problebs will come. -
diff. ligninger løsninger
Forumindlægfinde c i disse løsninger:1) y=ce^kx2)y=(b/a)+ce^-ax3)y=((b/a)/(1+ce^-bx))4)y=M/(1+ce^-aMx)?? hjælp -
cirkelligning ud fra tangens
ForumindlægI et koordinatsystem er en linie l bestemt ved ligningen 3x+y+12=0 Bestem en ligning for den cirkel, der har centrum i C(2,2) og som tangerer l. den er uden hælpemidler, og jeg kan simpelthen ikke huske hvordan man gør.. please hjælp! -
Vektorer...?
ForumindlægI en plan er givet tre vektorer a, b og c, hvor b=c-a , |a|=5 , |c|=3 og a*c=0 a) Beregn længden af vektoren b. b) Beregn vinklen mellem vektor b og vektor c. Håber nogle kloge hoveder kan give mig nogle hints til en løsning af opgaverne. På forhånd tak! -
Hjælp!! haster!! bevis
ForumindlægDisse udtryk sættes lig hinanden 1/2•a•b•sin(C)=1/2•a•c•sin(B)=1/2•b•c•sin(A)⇔ Divider med 1/2•a•b•c a=b⇔a/c=b/c (1/2•a•b•sin(C))/(1/2•a•b•c)=(1/2•a•c•sin(B))/(1/2•a&bull... -
vekselspænding opgave
ForumindlægHej! Jeg sidder og laver en hjemmeopgave og jeg er lidt i tvivel om jeg har lavet den rigtigt. måske er der en der lige gider at se efter om det er rigtigt som jeg har gjort? Jeg har vedhæft et billede af opgaven --------------------------------------------------------------------------------...
