Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 18321 til 18340 af 23489
-
Regne med bogstaver og skalering
ForumindlægHej, Er der nogen der kan hjælpe med at forklare dette? Det er de sidste to linjer, jeg ikke forstår. -
Medicin og teknologi
ForumindlægHej derude, Jeg står og skal vælge uddannelse meget snart, men synes stadig at jeg har alt for mange ting jeg gerne vil! Luksus-problem, jeg ved det ;) Mit spørgsmål drejer sig om medicin og teknologi. Jeg var til DTU åbent hus og hørte en masse om det, men synes ikke rigtig jeg blev så ... -
følge
ForumindlægLad {xn} være en følge og definer følgen {yn}={xn+1/xn}. Jeg skal vise, at dersom y konvergerer mod en grænseværdi L<1 så er x konvergent med grænseværdien 0. Jeg har lidt svært ved hvor jeg skal starte: Fra definitionen af grænseværdi er: L-ε<xn+1/xn<L+ε M... -
HTX’ere, hvad Skrev i SRP om?
ForumindlægHej allesammen Kunne tænke mig at vide hvad tidligere HTXere (eller STX) har skrevet SRP om gerne indenfor naturvidenskab. Jeg sidder nemlig selv og tænker over det og har en ide men føler at jeg lukker mig meget inde iforhold til Hvad jeg kan skrive om.Har nemlig tænkt på at vælge at skrive ind... -
ligevægte
ForumindlægAmmoniaksyntesen: 3 H2(g) + N2(g) ↔ 2 NH3(g) Reaktionen er exoterm mod højre a) Opskriv ligevægtsloven (ligevægtsbrøken) for overstående ligevægt. En beholder på 10,0 L findes der 3,00 mol N2 g) og 2,00 mol H2 (G) i ligevægt med 0,70 mol NH3 (g) ved 400 ° C sådan som de... -
skæring ml. to planer
Forumindlæg... altså to planer er givet.... plan a har normalvektoren (-3, -1, 1) plan b har normalvektoren (2, 1, 3) min lærer fortalte mig at de ikke skærer hinanden... hvorfor det...??? -
Hurtig hjælp til finansiering
ForumindlægHej alle! Jeg ville høre, om nogen kunne hjælpe mig med hvad jeg skal kommentere på ved vedhæftet graf. Op ad y-aksen har jeg egenkapitalens markedsværdi og den økonomiske forpligtelse svarende til gældens markedsværdi om fire år. Disse er begge som funktion af markedsværdien af selskabets aktive... -
graf ritning
ForumindlægRita en graf där f(x) < 0 och f ’(x) > 0 för x-värden mellan 3 och 7. Hur gör jag den uträkningen för att sedan kunna rita grafen? -
HJÆÆÆÆÆLP
ForumindlægHeej i rare mennesker Sidder med denne opgave Antallet af landbrug i Danmark faldt i perioden 1994 – 2003. Antallet kan beskrives ved følgende model: y = -2.4x + 70 Hvor x er antal år efter 1994 y er antal landbrug i tusinde. a. Hvor mange landbrug var de... -
Dansk afgangsprøve mundlig
ForumindlægHej. Jeg Har trukket romantikken, og kan ikke rigtig finde en tekst jeg syntes rigtig godt om, Har i nogle forslag? :) På forhånd tak ! -
kemisk syntese
ForumindlægJeg har følgende spørgsmål til en rapport som jeg lige mangler noget hjælp til :) 1. Opskriv reaktionsmekanismer for den udførte reaktion, og redegør vha. resonansformer for dannelsen af 2-nitrophenol og 4-nitrophenol som produkter frem for 3-nitrophenol. reaktionsmekanismer, vil det sige jeg b... -
Forsøg med CO2
ForumindlægImorgen mandag skal jeg igang med projekt opgave. Som emne har jeg valgt klimaforandringer. Jeg tænkte på hvordan, jeg kan påvise CO2 påvirkning på jorden via et forsøg? -
Væksthastighed
ForumindlægHalløj. Nogen som kan hjælpe med denne her opgave? Jeg løser opgaven i TI-Nspire. Tak på forhånd:) -
Hyperbel og linje hvor a er konstant
ForumindlægHej! En hyperbel har ligningen y=1/x og en linje y=-x+a, hvor a er konstant. hvis man gerne vil finde hvilke værdier af a hyperblen og linjen har ét skæringspunkt skal jeg vel gøre dette: 1/x = -x+a (1/x)-x=a -
Homozygot
ForumindlægJeg har en opgave der lyder "hvis vi krydser en sort hingst med en rød hoppe (begge homozygoter) hvordan vil det forventede udspaltningsforhild så være i F2-gerationen?" Kan nogen fortælle mig hvad homozygot er ? Det som jeg har læst mig frem til er at det er en hest med dobbelt gen. Dv... -
funktion
ForumindlægHej. Hvordan vil man lave følgende opgave? Jeg har tænkt at man måske skulle lave en monotonilinje, men så ved jeg ikke hvrdan jeg skal isolere x når der står sin? Mange tak på forhånd -
Funktioner
Forumindlægf(x) =-7,2x + 34 g(x)= 0,83•1,24x h(x)=3,9•0,58x a) Begrund i hvert af de tre tilfælde, om funktionen er voksende eller aftagende. er der nogle der er eksperter eller bare bedre end mig, for jeg fatter hat :i Tak på forhånd! -
Eulers metode - approksimationen til f(x1)
ForumindlægHej alle. Sidder her og skal redegøre for Euler's metode. jeg benytter mig af denne forklaring pt, da den gå lidt mere i dybden: http://www.matematiksider.dk/projekter/eulers_metode.pdf jeg forstår bare ikke hvordan y0 + h*f ' (x0) kan være lig y1. Kunne i hjælpe mig med dette? Mvh. Kenn. -
Rygning for at være social
ForumindlægHej alle :) Jeg har et spørgsmål jeg håber i kan hjælpe mig med. Jeg er i gang med et projekt om unge der ryger for at være sociale, men self. også af andre grunde men nogen gange ryger unger fordi der er meget socialt ved det f.eks. i skolen eller uden for skolen og til fester. Mit spørgsmå... -
hey :)
Forumindlæghej allesammen. Jeg skal snart have terminsprøve i engelsk.. jeg går i 9. klasse, og denne prøve, kommer til at tælle meget, i mit kommende karekterblad.. Jeg er ikke så skarp til engelsk, og vil derfor spørge, hvad jeg kan øve mig på, for at være lidt forbredt. Er der en som ved, hvilke slags op...
