Søgning på: fysikabbogen 1. Resultater: 18341 til 18360 af 149177
  • integralregning

    Forumindlæg
    stamfunktionen til:tanx(tanx-(1/tanx))dxHar prøvet at splitte op:int(tanx^2)-int(1) =int(tanx^2)-x så har jeg prøvet at sætte tanx = (sinx/cosx)men virker ikke helt
  • Syre/Base..Please help!!

    Forumindlæg
    HeY!.. Nogler der gider hjælpe mig med de her 3 spørgsmål?1: Kan en base neutralisere en syre?2:Hvilket kemisk kendetegn er der på en base? Hvilket er der på syre?3: Nævn eksempler på syrer og baser som vi bruger i dagligdagen.
  • Matematik hjælp!

    Forumindlæg
    En cirkel har centrum (4,-1) og radius 7. Linjen m går gennem (5,8) og (15,-2). Afgør om linjen er tangent med cirklen. hvis ja, skal du bestemme røringspunktets koordinater, hvis nej, skal du bestemme koordinaterne til de eventuelt to skæringspunkter med cirklen
  • Udregn hvis muligt

    Forumindlæg
    Bestem hvis muligt: - (f+g) ’(2) - (f-g) ’(-2) - (3f) ’(-1) - (f*g) ’(3) - (g/f) ’(2) Nogle der kan hjælpe mig med disse 5?
  • Bestem en ligning der går gennem et punkt, og som er ortogonal med en linje

    Forumindlæg
    Jeg har svært ved denne opgave og jeg tænkte at jeg lige kunne spørge jer kloge mennesker. Jeg skal bestemme en ligning for linjen l der går gennem (2,-1) og som er ortogonal med 2x-3y=5 Håber i kan hjælpe mig og tak på forhånd.
  • beregn diameter

    Forumindlæg
    hej jeg har brug for hjælp til min problemregning håber virkelig at der er nogle som kan hjælpe mig. opgaven lyder: beregn hjulets diameter. dækbredde: 315mm. dækhøjde: 252mm. fælgens diameter er 22,5 tommer (1 tommer = 2,54cm)
  • Differentiere

    Forumindlæg
    Hej er der en klog person, som kan finde ud af at differentiere disse to funktioner? :-) c) f (x) = 5x + 1/X, P (2, f (2)) d) f(x) = 3x2 − 1/X, P(1,f(1)) / ---> skal forestille en brøkstreg :-)
  • Fra Nutid til Førnutid.

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har lige et par sætninger som jeg skal have lavet om fra nutid til førnutid: 1) ¿Telefoneas a Pedro? 2) Agosto es el peor. 3) Ella busca una mesa. Nogen ideer? Tak på forhånd.
  • differentialligning

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder med denne differentialligning og kan ikke helt finde ud af om jeg gør det rigtigt, er der nogle der vil hjælpe? En funktion f er løsning til differentialligningen dy/dx=(x^2+6)/y^3 , og grafen for f går gennem punktet P(2,1). Bestem hældningen for tangenten til grafen for f...
  • funktion/differential

    Forumindlæg
    jeg har problemer med opgaven:\nbestem konstanten b, så linjen med ligningen y = 10x+b er tangent til grafen for funktionen f(x)=2x^3-2x^2+1
  • Matemaik

    Forumindlæg
    Opgaven er således: En funktion f er givet ved, (x)=x^3-4,5x^2-30x+3 a) Bestem funktionens nulpunkter b) Bestem f^1(x), og bestem monotoniforholdene for f. Er der en der vil hjælpe mig med opgaven?
  • Hjælp, tak

    Forumindlæg
    Har problemer med af komme igang med denne opgave. 1 1960 var befolkningstallet i Kenya 8,157 mio. I år 2000 var befolkningstallet 29,986 mio. a) Hvor mange procent er befolkningstallet i gennemsnit vokser om året i perioden 1960-2000? Hvordan kommer jeg igang med denne opgave.
  • Eksponentialfunktion?

    Forumindlæg
    Har et spørgsmål til følgende:"Hvis a > 1, er f voksende, hvis 0 Sådan står der skrevet i min bog... Nogen der kan forklare mig, hvad der menes med 'injektiv'..?
  • Potensvækst i form af X stigning i %

    Forumindlæg
    hej. Jeg har en forskrift for en Potensfunktion. er blevet stillet et spg. Hvor mange % stiger y med, hvis x stiger med 75%" er det formlen for relativ tilvækst man skal anden (r+1)^a ? eller er jeg helt forkert på den?
  • eksponentialfunktioner

    Forumindlæg
    Hej, har lige to opgave jeg er lidt i tvivl om, håber nogen kan hjælpe. 1. Vis, at en eksponentialfunktion skærer y-aksen i (0,b), men aldrig skærer x-aksen. 2. Hvad betyder det, hvis både a og b er ens for de to eksponentialfunktioner?
  • Skæringspunkter

    Forumindlæg
    Hej..Det er måske en let opgave men jeg kan ikke rigtig finde ud af den.Her kommer den:Beregn skæringspunkterne mellem parablen medligningen y = x^2 - 3 og hyperblen med ligningen:f(x)= 3 _____ +1 2x - 4
  • ligning

    Forumindlæg
    hvad giver 8x+2=-2x+12 jeg får til x=-5/3 men lommeregneren siger x=1 jeg kan bare slet ik få ligningen til at give det
  • en opgave

    Forumindlæg
    hej, jeg har lige en lille opgave: f(x) = -x^2 + 1 g(x) = sin (x) beregn f (bolle) g(0) og f (bolle) g(x) jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal gribe det an.
  • forklar med reaktionsligning:

    Forumindlæg
    1) hvorfor hårdheden mindskes efter kogning/ionbytning af vand. 2) hvad er kalk/opløst kalk og hvordan forklares tilkalkningen i en elektrisk vandkedel? 3) hvorfor er vaskepulver tilsat fosfater?
  • Hjælp til at opskrive reaktionsskema for dannelsen af en alkohol mellem 1-chlorpropan og hydroxidioner...

    Forumindlæg
    Hvordan opskriver jeg reaktionsskemaet for dannelsen af en alkohol ved reaktion mellem: 1) 1-chlorpropan og hydroxidioner. 2) 2-bromheptan og hydroxidioner. 3) Hvilken reaktionstype er der tale om? Hvordan gør jeg det. Skal jeg slå den kemiske formel for chlor og propan op, eller?