Søgning på: kemi b isis. Resultater: 18341 til 18360 af 96602
-
Eksponentielle og Potens funktion(haster)
Forumindlæghej jeg skal til mundtlig eksamen på fredag og jeg har svært ved at bevise de to formler Eksponentielle (y = b * a^x) og Potens funktion(y = b * x^a) håber i kan hjælpe :-) -
Haster!!! 2.ligning
ForumindlægHej folkens, jeg har brug for hjælp til denne opgave, kan simpelthen ikke finde ud af det. Bestem tallene a og c P(x)=a·x^2+b·x+c b=-3 Der er udgivet 2 punkter A(0,1) og B(5,36) -
Hjæææælpp
ForumindlægHej Jeg ville gerne have hjælp til ligningerne: a) 4x + 6 = 3x +6 & b) 2(x - 3) = 3(x + 1) Reducering 7(3a + b) - 5(4a + 2b). - Tak på forhånd :D -
Hjælp til tre Matematik opgaver omkring andengrads funktioner
ForumindlægHej Allesammen! Jeg har virkelige problemer med disse opgaver, så hvis nogen kunne hjælpe mig ville det virkelig betyde meget for mig! Har virkelige brug for hjælp, da jeg ikke forstår en meter af det..... Opgave 1: En andengradsfunktion er defineret ved f(x) = 0,5x^2-4x+3,5 a) Bestem diskrim... -
Til superstudenterne - fremtidsplaner?
ForumindlægSom det fremgår af en tidligere debat så er utroligt mange herinde stræbere og/eller inteligente hvilket resultere i snit på et pænt stykke over 10 for en del af jer.Jeg tænkte bare på hvad i ville bruge jeres snit til?Vil i på Harvard?Læse medicin ved AU eller Københavns?Matematik?Humanistisk???... -
Alle er skide kloge til matematik!!! Nej!
ForumindlægPå den skole jeg går på nu, har jeg stødt på et problem.... CAS-værktøjet! I følge bekendtgørelsen står der, at eleven skal være bekendt ved brug af et CAS-værktøj. Der står intet om at eleven også skulle kunne løse simple ligninger, og lære at differentiere i hånden.... Dette ser jeg som et pro... -
logaritmisk funktion
Forumindlæghvordan beregnes konstanterne a & b for en logaritmisk funktion? -
Den blandede partielle afledede
ForumindlægHejsa! Jeg har brug for hjælp til opgave b: På forhånd tak! -
Den nye skala, hvordan regner man snittet?
Forumindlæglad os mine karakter ser således ud.... afsætning b: 7 erhvervscase b: 7 It C: 10 IØ B: 7 Tysk B: 0 En der kan hjælpe mig med at beregne snittet ud... Mvh. Mia -
Benyt modellen opgave 8
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med hvordan man løser a, b og c -
Samlede antal
ForumindlægHar brug for noget hjælp med denne opgave b, har fået lavet a. -
Potensfunktioner: ændring i x-værdien, for at y-værdien er faldet med 2/3
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med at løse opgave b? -
Optaget eller ej - 2008
ForumindlægHej Alle Så er det i morgen vi får svar :D Men vil høre om man allerede kan se adgangskvotienterne i dag kl24.oo. Hvis ja, på hvilke hjemmesider www.kot.dk eller ug.dk eller de enkelte udd. ins.? -
Makroproblemer
ForumindlægJeg sidder og er ved at skrive en rapport hvor jeg skal lave en pokkers masse vektorer. Derfor har jeg defineret en ny makro på følgende måde: \newcommand{\vek}[2]{\left( \begin{array}[pos]{spalten} #1\ #2 \end{array} ight)} og skriver så hver eneste gang jeg vil lave en vektor \vekt{x}{y} (... -
Hvordan det er at gå i gymnasiet
ForumindlægJeg skal starte i 1.g efter sommerferien på Espergærde Gymnasium og HF. For at være lidt forberedt kunne jeg godt tænke mig at høre hvor mange timer I bruger på lektier om dagen, hvor mange afleveringer I har om ugen samt om I synes det er hårdt at gå i gymnasiet. -
Læge
ForumindlægKan man arbejde som læge hvis man har studieretningen samfund på gym. ? -
Opgave
ForumindlægHej Er der nogen, der kan hjælpe mig med opgave 2.5 i vedhæftede link? http://www.uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF11/Proever%20og%20eksamen/110531%20frs111_BTK_A.ashx -
optimering
Forumindlægdet drejer sig om opgave 15 i http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/Matematik/100816_opgave_mat_A_stx.ashx -
Formler
ForumindlægHej Allesammen ., Hvordan bruger man formler som f.eks. Cisinusrelation og Sinusrelation ? -
HTX eller STX?
ForumindlægHej allesammen! Jeg håber at I kan hjælpe mig med at fortælle forskellen på STX og HTX? Jeg har tænkt mig at tage en naturvidenskabelig studieretning med bioteknologi og er rigtigt i tvivl om hvilket gymnasie jeg skal overveje. Jeg så en anden bruger sige at det altid var en tommelfingerregel a...
