Søgning på: religion c eksamen. Resultater: 18361 til 18380 af 92030
-
syre-baser
ForumindlægHej..OPG.1 FRA MAJ 2003http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer03/kemi2003-10-1.pdfa) ascorbinsyrer M er 176,12 g/moln=m/M <=> 60mg/176,12 g/mol = 0,347c= 0,347*0,100L/0,200L = 0,1735 M???b) hvordan finder jeg så pH da den kan afgive en proton altså monoprot syre? -
Matematik HJÆLP
ForumindlægHej en drilsk matematikopgave, har prøvet mig frem kan ikke komme videre... der et link forneden det er opgave 7, så skriv din besvarelse, og måske også en forklaring http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/U... -
Kemi A niveau kursus Hvor er du!!!!
Forumindlægjeg ville høre om der var nogen der ude i cyberspace der kan hjælpe mig med at finde et kemi A niveau kursus det skal helst starte fra B og gå videre op igennem A. det skal helst være et lyn kursus på aften hold og skal passe til gym altså med en afsluttene eksamen (supleringskursus).på for hånd ... -
Forklar N(t)=f(x,y)
ForumindlægHej allesammen. Sidder og forbereder mig til muntlig matematik eksamen i morgen. Jeg kan trække et spørgsmål der lyder således; forklar N(t)=f(x,y) Skal jeg så bare komme ind på hvordan man bruger niveau linjerne, beregner dem eller er der noget jeg skal forklare omkring beviset? ... -
matematik på b - lynkursus
ForumindlægHej Studieportals-mennesker, Jeg tænkte på om der er nogen, som har erfaring med lynkursus efter gymnasium med matematik på b-niveau? Hvis ja, hvordan fungerer det? Og det ser ud til at der er forskellige steder man kan søge - er der noget der kan anbefales? Og hvordan fungerer hele process... -
Udregning af eksponentiel ligning vha. et kendt punkt og halvveringskonstanten
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal til mundtlig eksamen i matematik onsdag d. 16/6 og har lidt problemer! "Vis hvordan man finder ligningen for en eksponentiel sammenhæng ud fra et kendt punkt og halvveringskonstanten" Jeg er nogenlunde med på hvordan man finder a. Mit store spørgsmål er så bare... -
Den naturlige eksponentiel funktion
ForumindlægJeg sidder lige og læser lidt op på matematik her inden eksamen og er stødt på et spørgsmål. Den naturlige eksponentiel funktion? Jeg kan godt regne til og fra den og forstår også det med at f(X)=f ’(x) og den har en hældningskoefficent på 1 hvor x=0… Mit spørgsmål er så. Hva... -
Bestem P(X=35), og forklar, hvad dette tal fortæller
ForumindlægHej er det muligt der er en der kan hjælpe mig med denne opgave? Jeg har eksamen i fransk i morgen og skal afleverer en mat B aflevering i aften omkring sandsynlighedsregning og statistik. Har lavet alle de andre opgaver og mangler kun denne. Mit CAS-værktøj i wordmat virker ikke i øjeblikket, så... -
AndengradsPolynomier
ForumindlægVedhæftet er der en forberedelsesopgave til min mundtlige eksamen i mat b - jeg mangler bare lige hjælp til at forstå hvordan det skal sættes op og forståes: Du skal redegøre for bestemmelse af andengradspolynomiets nulpunkter, samt forklare om faktorisering: 1) redegøre for andengradslignings ... -
Diff-ligning
ForumindlægHvordan løses opgaven? Specielt spørgsmål c -
Huske uden ad
ForumindlægHi alle For ik særlig lang tid siden skulle j til eksamen i organisk kemi (uden hjælpemidler. Da j læste op til d fag opdagede j at d meste var udenadslære. ...men j r ik så god til at huske så meget. Så hvordan ska j fremover huske alle de nødvendige kemiske formler, reagenser, reaktionslignin... -
Eksamensspørgsmål omkring cos og sin i retvinklede trekanter
ForumindlægHej alle! Jeg er som mange andre ved at forberede til eksamen, men er stødt på et spørgsmål, som jeg ikke rigtig forstår.. Det lyder på "Redegør for definitionen af sinus, cosinus og tangens ved brug af enhedscirklen. Forklar endvidere, hvordan disse andvendes på en retvinklet trekant.&qu... -
vis at trekantens areal kan skrives som
ForumindlægJeg har problemer med et par opgaver: Det er opgave 4.b og 4.c opgaven findes her http://uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120903%20htx122%20MAT%20A.ashx funktionen: ... -
Hvordan foregår matematik B
ForumindlægHej folkens! Vil lige spørge om man kan komme op i de ting man har lært i 1.g eller er det lun det man lærer i 2.g hvis man skal til eksamen og hvis Man nu ikke har følgt med igennem året kan man stadig få gode karakter end 00 og hvordan fåeegår det plz hjælp mig Går på 2.g handels - hhx -
molekyleformel?
Forumindlægkan det passe at stoffets molekylformel (se vedhæftet billede) er: I2C9H8O2 og at dets kemiske navn er 2,3-diiod-1-phenylpropansyre? eller er jeg helt gal på den? -
ERFARING MODTAGES MED TAK!
ForumindlægHej jeg skal op i historie på mandag og min lærer har ikke informeret mig særlig meget om eksamenformen, vi har 24 timers forberedelse.. jeg er ret forvirret når jeg læser her, at man skal ha problemformulering + problemstillinger osv. 1. vil det sige, at I har lavet nærmest en synopsis - altså... -
Mundtlig Dansk Råd/Tips
Forumindlægnogen der har gode råd til mundtlig dansk eksamen? :-) -
er det et krav at perspektivere til tidligere AT forløb?
Forumindlæger det et krav at perspektivere til tidligere AT forløb til eksamen? -
-3 ?
ForumindlægHvor ringe skal man være for at få -3 til en mundtlig eksame ? -
Isolering af d
ForumindlægIsoler d i formlen: a^2+b*d=c^2 er ikke så god til isolering men er dette rigtigt?? d = c^2 - a^2 : b :-D
