Søgning på: tysk øvehæfte 2. Resultater: 18361 til 18380 af 187712
-
Integration ved substitution HELP
Forumindlæg(der skal stå 2 ovenover og 0 nedenunder) ∫2 0 (2x-2)3 ·3dx = ∫2 -2 t3 ·3dx (SÅ KAN JEG IKKE KOMME VIDERE?) t = 2x-2 dt/dx = 2 dt= 2 dx dx = 1/2 dt Nye grænser x= 0 -> t = 2*0-2 = -2 x=2 -> t = 2*2-2 = 2 -
udregning af ligning
ForumindlægNogen som kan hjælpe med denne ligning? med mellemregninger... 2(9+3) + 3(6*(-2) -2 / (6-2) ( -3) - 10 håber at nogen kan hjælpe hurtigst muligt.. -
Hjælp til reducering
ForumindlægHey folk på studieportalen. Er der nogen der kan hjælpe mig med den her reducering, kan simpelhen ikke forstå den, evt vise hvordan jeg gør og resultat. opgaven er: (x^3y^2(x-y)^2x^ -2)/(xy^2(x-y)) -
Ligning for tangenten til parablen
ForumindlægHej ... Jeg har en opgave, hvor parablen har forskriften: y = 2x^2 - 4x + 5. Bestem en ligning for tangenten til parablen i punktet med førstekoordinaten 2. Menes førstekoordinaten 2 A i forskriften? -
Konjuktiv
ForumindlægJeg har skullet oversætte(dansk->tysk) nogle irreale sætninger og nogle med indirekte tale! Ville se om nogen gad tjekke dem. 10 korte sætninger i alt! Irreale sætninger: 1. Han kunne fortælle dem sandheden, hvis han havde lyst. Er konnte ihnen die Wahrheit sagen, wenn er wünschte. 2. De vi... -
Integraler
ForumindlægJeg har problemer med at integrere følgendeInt(x^4+7x/x^2) grænser 1-2ogInt(cosx*sinx/2+sinx^2) grænser 0-pi/6 -
reducering
ForumindlægEr det rigtigt at reduceringen af ligningen nedenfor skal give= 5q^2 Reducér udtrykket (p−2q)2+4pq−(p−q)(p+q). -
nulpunkt i polynomiet.
ForumindlægHej, nogen som kan hjælpe mig med denne opgave? Vis, at 2 er nulpunkt i polynomiet f(x)= x^3 - 4x^2 -4x + 16. -
Ligninger
ForumindlægHej. Mangler hjælp til at løse de her ligninger: A) 10/3x - 2/x = 2/ x+3 B) (x-2)^2-2x=3(2x-1)+(x+1)^2 -
Stamfunktion
ForumindlægFunktionen f er bestemt ved f(x)=3x^2-5x+2 Bestem den stamfunktion F til f, der opfylder, at F(2)=8. -
help
Forumindlægberegn uden hjælpemidler arealet A af den punktmængde, der i intervallet [-2;2] er begrænset af grafen for f(x) = x^2-2x+5 og x-aksen . -
Hmm sæt ord på?
ForumindlægIntegral:2/x = ln(25) 2ln(x) = ln(25) ln(x^2) = ln(5^2) e^(ln(x^2)) = e^(ln(5^2)) x^2 = 5^2 x = 5.. Hmmm nogn derude som kan sætte ord på hvad der er blevet gjort?. Ville være glad hvis man evt. ville skrive ud fra hvert stykke hvad man gør. ville være dybt taknemmelig. -
Reduktion
ForumindlægEndnu en gang har jeg siddet og regnet men er ikke sikker på resultatet. (2x+y)^2-4x(x+y)= 2x^2+y^2+2xy-4x^2+-4xy -
Integration
ForumindlægJeg skal integrere dette:int 2cos(x)/ (2+sin(x)) dxVed ikke hvordan det skal gribes an? Der må være en lettere måde, end den jeg har gang i :(Kan nogen hjælpe?elec -
Uddannelse
ForumindlægHer efter sommerferien begynder jeg i niende klasse (undskyld jeg skrev syvende i starten, men det var for at få uddybet nogle ting ang. Pythagoras). Derved begynder tankerne, idet jeg skal op til eksamen om et år, og skal til at finde ud af hvad jeg vil. Men hvad er det egentlig jeg vil?- Jeg el... -
Homo Faber
ForumindlægHej Er der nogen, som er bekendt med romanen Homo Faber af Max Frisch, for jeg har fået den opgave at skulle finde ud af om Walter Faber er en moderne Ødipus.Jeg mener ikke, at Faber er en moderne udgave, men når jeg læser tolkninger af romanen, så står der, at han gøres til et genbillede og at b... -
Kl 00.00
ForumindlægHej hvad skal I op i? Alle 2.g´er???Jeg skal op i engelsk,geografi og historie årsprøve... -
Nørd søges..
ForumindlægHejsa.. Var du en af dem der var rigtig rigtig hård til Matmatik? Fik du karakter omkring 10 eller 11 eller måske mere af og til? Var du kanon til at skrive noter?Og kand du finde ud af at forbinde matmatik og computer? Så er det lige dig jeg har brug for. ..Er du nørd på den fede måde så skriv t... -
Det danske sprog
ForumindlægDavs'! skal i gang med at skrive projektopgave om det danske sprogs forandring op i gennem århundredene.. ville spørge om i kunne komme med nogle gode forslag til nogle emner vi kunne tage op..! hehe vi har fundet en del at skrive om, men vil være glade hvis I havde nogle gode forslag?.. elle... -
Nogen der kan forklare mig hvad konjunktiv er?
ForumindlægHej!Jeg vil gerne vide, hvad konjunktiv er. Jeg har søgt lidt på siden, og har læst et par indlæg, men har stadig ikke helt forstået det. Det ville i øvrigt være rigtigt dejligt, hvis der var en der også gad at skrive et par "blærerøvssætninger", man kan bruge, når man skal op til den m...
