Søgning på: tysk disposition anders sein. Resultater: 18401 til 18420 af 104934
-
rettelse haster immigrate
ForumindlægHej håber en har tid til lige at rette det igennem bare hurtigt. På forhånd tal. :) det haster rigtig meget. Today it’s June the 22nd, and the ship Empire Windrush will bee an very important history in the United Kingdom. The ship arrived about 492 people from Jamaica to Tilbury, so the pe... -
Engeldk: lidt rettelse
ForumindlægHey.. er der nogen der kan det se om det engelske er formuleret rigtigt og evt. om der indeholder fejl?Håber der er nogen der vil kigge den igennem. på forhånd tak :)It appears to me that the narrow-minded Dr Anthony Daniels, in the light of these statements, has chosen to see the 24-hour society... -
beviser for arealfunktionen
ForumindlægJeg sidder og læser op til eksamen og har to beviser indenfor arealfunktioner som jeg ikke lige kan forstå. Det først er på s.197f, i Mat2A af jens Carsten og Jesper Frandsen, hvor jeg skal bevise at arealfunktionen er stamfunktion til f(x). Det jeg ikke forstår er hvordan man ved at bevise at A(... -
oxonium og hydroxid ioner
ForumindlægHej alle, jeg er i gang med at læse op til kemi B eksamen og er ved emnet vands autohydronolyse kommet i tvivl om noget der står i min lærerbog, selvom der sikkert er en simpel forklaring. Lader man to vandmolekyler reagere med hinanden får man en hydroxidion OH- og oxoniumion H3O+ som resultat,... -
En lille oversættelse
Forumindlæghej, jeg har oversat en lille tekst fra dansk til engelsk, håber der er nogen der vil rette den . dansk tekst: John Bell, en kendt engelsk skuespiller, holdt meget af børn og tog ofte del i deres lege. Da nogle af hans venner engang skulle have børneselskab, meddelte han dem, at han havde en ov... -
Mundtlig oplæg
ForumindlægJeg går i 9. klasse og er igang med at forbedrede et mundtligt oplæg på 5 minutter, som er 100% uden noter. Men her er det jeg har skrevet, som jeg øver mig på at kunne uden ad. Men ville lige hører hvilket nivau teksten ligger på? Hvilken karakter ville den ca. give hvis jeg siger at jeg læser m... -
International politik
ForumindlægI samfundsfag er vi i øjeblikket igang med at skrive om Irak!Min problemstilling lyder: "Forholdet mellem USA og EU".Altså jeg skal skrive om dette forhold nu, og i fremtiden!Jeg vil gerne hører om I har nogle tips, eller bare noget, som I gerne vil bidrage med! Da det kunne være alleti... -
Dilemma
ForumindlægJeg står i et dilemma og håber I kan jeg hjælpe mig lidt på vej.Nu på onsdag skal jeg vælge valgfag. Jeg går på matematisk gymnasium.Jeg er helt sikker på at jeg vil have 2-årigt højniveau i matematik, men jeg ved ikke med de andre fag.Her står valget mellem fysik, kemi eller datalogi. Kemi som e... -
Gymnasium eller HTX
Forumindlæghmm.. en af mine venner spørge mig om noget som jeg meget gerne ville svare hende.. men er selv lidt vææk fra emnret.. det handler om hvad forskellen er melle mde to vidergående unddannleser er? hmm.. HTX mener for det meste at det er et nørdet sted.. men jeg har aldrig været der ude før og spørg... -
En (fejlplaceret?) fysikrapport.
ForumindlægJeg faldt netop over en rapport fra en klassekammerat (https://www.studieportalen.dk/opg/ungdomsopg.php?o=3361,), som jeg tilfældigvis ved ikke kan have lagt rapporten herind. Jeg ved også at det ikke er noget personen ønsker kommer herind. Derfor vil jeg gerne vide hvem der har uploadet opgaven,... -
Hjælp til oversættelse af korte sætninger
ForumindlægJeg har virkelig problemer med disse sætninger... 1. Oversæt følgende sammenblandede sætninger korrekt: Man kan sige, at hvis det regner, bliver gaden våd; men omvendt kan man ikke sige, at når gaden er våd, har det regnet. Det er klart, at skønt vejret er, friluftsbadet altid tomt. 2. Oversæ... -
HJÆLP ! dansk billedanalyse og fortolkning
ForumindlægHej. Jeg skal lave billedanalyse og fortolkning af et billede.. jeg skal bruge en analyse model, er der en der kan hjælpe ?? Mvh. Diana -
Komme igennem gymnasiet?
ForumindlægHalløj! Efter sommerferien starter jeg i 1.g på et gymnasie, og jeg glæder mig sindssygt. Dog har jeg nogle få tanker der nager mig helt ekstremt, eller faktisk kun én. Kan jeg komme igennem gymnasiet, når jeg er sprunget 8. klasse over? Ved jeg så nok, til at kunne følge med? Bliver jeg for un... -
Spansk eller Fransk?
ForumindlægHej vil lige hører jeres mening om hvad i synes er nemmest/lettest spansk eller fransk??? -
Får I skr. afleveringer for i samf?
ForumindlægJeg synes, det går ret sløvt til i samfundsfag. Vi har endnu ikke fået noget skriftligt arbejde for.\nHvad med jer? -
Jeres højniveau (A-niveau)
ForumindlægHvilke højniveaufag valgte I i sin tid, og har I fortrudt det? Hvad kunne I godt tænkte jer at have nu, hvis I havde vist det I ved nu?:) -
Hvilke tekster er interessante?
ForumindlægNu må det vist være min tur til at få hjælp.Jeg vil gerne vide, hvilke emner 8.-10. klasses elever finder interessante at læse om. Det gælder naturligvis både dansk og engelsk.Vil I helst læse om ting fra jeres (kommende) hverdag som f.eks. diskoteker, sport, hobbyer osv. eller vil I foretrække a... -
Sjove/irriterende hændelser under eksamen
ForumindlægI går var jeg til mundtlig eksamen i dansk (folkeskolen) og jeg sad i et forberedelses rum og læste min novelle jeg havde fået udleveret. Pludselig, mens jeg sad og læste min novelle, var der en bold som ramte vinduet til mit rum. Jeg kiggede ud og så et par drenge fra 5.-6. klasse. Jeg ignorered... -
Korea stadig delt (løsning)
ForumindlægI dag, 56 år efter koreakrigen, er Korea stadig delt i Nord- og Sydkorea. Har I et bud på hvordan man kan løse dette? -
Harvard
ForumindlægHej :) Jeg er en gymnasieelev og er begyndt at tænke lidt over hvad jeg skal efter og har tænkt på Harvard, men hvad kræver det for at man kan blive optaget på Harvard medical school? Er der specifikke krav for at man kan blive optaget? Tak på forhånd :)
