Søgning på: det moderne gennembrud. Resultater: 18481 til 18500 af 21415
-
Vektor
Forumindlægnogle der kan hjælpe med eksamensopgaver til 1 årig A niveau opg 2001??? -
At genkende enheden
ForumindlægJeg er meget dårlig til at kunne se ud fra en brøk eller andet hvilken enhed mit svar kommer ud i og jeg vil give et eksempel om noget jeg er i tvivl om for at høre hvordan i finder enheden.Jeg skal regne T1/2 ud altså halveringstid.jeg bruger formlen A = K * Nalt er kendt undtagen T 1/2, jeg skr... -
Mobning på gymnasiet??
ForumindlægDet er helt utrloigt, men jeg føler mig decideret mobbet af tre andre personer i min klasse, som jeg oven i købet plejer at gå med. Jeg fatter stadig ikke hvordan pokker folk på gymnasiet kan finde på sådan noget. Nu skal det da også siges at de er 15-16 år, og jeg er 17 (vi går i 1. g). Vi var ... -
Vinkel med vandret - Jævn cirkelbevægelse, vinkel med vandret..
ForumindlægGodaften. Jeg er ved at skrive mit fysik A projekt på 3. år og jeg har valgt at beskæftige mig med en cyklist som foretaget en jævn cirkelbevægelse.. Jeg vil beregne vinklen som cyklisten får med vandret, når han kører rundt i cirklen.. Men det er somom der mangler ''en'' oplysn... -
Lidt hjælp bedes..
ForumindlægEn flervalgsopgave består af 50 spørgsmål med hver 5 muligheder for svar. Kun én af mulighederne er korrekt for hvert spørgsmål. Thorleif sætter sine kryds ved rent gætteri. Gør rede for, at man kan benytte en binomialfordeling, og bestem sandsynlighederne for A: Præcis halvedelen af svarene er r... -
AP - kasus
ForumindlægMan skulle have været en tysker. De har jo meget lettere ved kasusbøjning.\nJeg ved ikke, hvad der går galt, men jeg kan ikke helt gennemskue systemet.\nDerfor:\n\nJeg ser den elskende pige. Pigen ser den elskede far. Pigen, som er elsket (brug perf.part.) af Sucessus (a + ablativ) bor på kroen.\... -
Drillende opgave
ForumindlægHej, er der nogle, som vil hjælpe med denne opgave? -
Ligevægtskoncentration af B efter ligevægt?
Forumindlæg2 A molekyler danner molekyle B 2A⇔B Hvis ligevægtskoncentrationer for A og B er henholdsvis 0,20 M og og 0,30 M, hvad vil ligevægtskoncentrationen for B være efter halvdelen af solventet er fordampet? På forhånd, tak -
Studentereksamen Dansk 2009 - Grænseoverskridende Underholdning
ForumindlægHey Alle. Nå, det var så den aller sidste danskstil! Jeg valgte at skrive kronikken, da den var den jeg følte mig mest sikker i, men er sku ikk helt sikker på resultatet.. I kan jo lige læse den igennem og give mig lidt feedback :) -
gennemlæsning af dansk stil 2009
ForumindlægHej Jeg har også, som mange af Jer andre, været oppe i Dansk i dag. Nogle der vil læse min stil igennem og eventuel komme med en karakter`? Jeg skrev kronikken. Er der nogen, der ved hvornår vi får karaktererne ? På forhånd tak:) -
Jeg skal forklarer tekstens synspunkter, kort.
ForumindlægJeg har lidt svært ved at forstå det Ramadan taler om, når han nævner Syrien, Irak og Tyrkiet..Altså det er de lande han mener er sekulariserede lande? man hvorfor. Er der nogle der kan hjælpe mig til at forstå begrebet 100%? ...er ikke helt sikker i det endnu. Måske hvis der er nogen der fo... -
Rygning
ForumindlægHej alle sammen... Jeg skal lave en undersøgelse om hvad folk synes/mener om rygning.. skal bruge det til en opgave? 1. Alder 2. Ryger du? 3. Hvis ja, hvor tit? 4. Hvilken effekt har rygning på dig (altså hvordan oplever du rusen) 5. Er rygning en god vane? hvorfor? 6. Burdte ... -
Forståelse af en sætning
ForumindlægHej Hvad menes der helt præcist med denne sætning: "Ved anlæg af forlægninger skal det i rimeligt omfang tilstræbes, at aflagte vejstrækninger sløjfes og tilbageføres til landbrugsjord, respektive nye naturområder" Tak på forhånd. -
Jobansøgning
ForumindlægHej Alle..\n\nJeg skal for første gang søge et job.. og derfor har jeg brug for hjælp, da jeg ingen anelse har om hvordan jeg skal skriv den ansøgning. Hvad skal den indeholde? Og hvordan skriver jeg en rigtig god ansøgning, så jeg har stor chance for at blive valgt??\n\nHåber I vil hjælpe..\n\nT... -
Analyse og fortolkning af "A Journey" (Skriftlig Eksamen)
ForumindlægHej alle. Jeg har været til skriftlig eksamen idag i engelsk, og ville lige have noget respons på min stil. Jeg ved der er nogle fejl hidst og pist, men det kan jeg desværre ikke ændre nu. Sad og skrev til aller sidste sekund, og har på fornemmeren at det ikke er gået er perfekt. Derudover nåede ... -
vurdering "a journey"
ForumindlægHej ... Er der nogen der vil være så rar og vurdere min eksamensstil ... Tusind tak!! -
Samfundsfaglig metodes begrænsninger og muligheder
ForumindlægBruger samf vinkel i historie, nogle der kender til begrænsninger og muligheder? -
Hvad ville du give for denne stil?
ForumindlægHej alle, Jeg har for en uges tid siden været oppe i skriftlig dansk (9. klasses afgangeksamen). Jeg er meget dårlig til at vente, og det ville derfor være super godt, hvis I gad at læse min stil, samt give den en karakter. Opgaven lød på at man skulle skrive et essay om ventetid, samt komme med ... -
Definitionsmængde
ForumindlægHvad er definitionsmængden for g(x)=kvadratroden x+2/x. Og hvordan er det man finder den? og hvordan finder man værdimængden? På den? -
"Mit liv som indvandrer"
ForumindlægHej alle sammen, er der nogle der har en opgave eller nogle tanker om digtet "Mit liv som indvandre" af Benny Andersen, som de gerne vil dele pga. en opgave jeg har fået?
