Søgning på: fysik projekt. Resultater: 18481 til 18500 af 20689
-
toppunkt
ForumindlægHej, hvordan bestemmer jeg toppunktet, hvis ikke jeg har kordinatsættet? Jeg har nemlig denne opgave, som jeg ikke kan løse: Et andengradspolynomium er bestemt ved P(x)=3x^2-6x+7 Grafen for P har et toppunkt Bestem koordinatsættet til dette toppunkt. Håber nogen kan hjælpe! -
Uendelig - logaritme
ForumindlægHvordan beviser jeg denne? ;S Log (1/2) + log (2/3) + log (3/4)+......+ log(9/10) = -1? ;S -
Anvendt og teoretisk matematik?
ForumindlægHej Jeg kan godt se ideen i anvendt matematik, hvor man bruger matematikken til at beregne på størrelser, løse problemer eller lign. Men hvad er teoretisk matematik for noget, og hvad er ideen bag det? På forhånd tak -
Optimeringsopgave
ForumindlægHej Nogle der kunne hjælpe mig med en optimeringsopgave? En cylinder-formet blikdåse, skal kunne indeholdde 400 ml. Den skal have både bund og låg. a) Opstil et udtryk for blikdåsens rumfang og blikdåsens overflade ud fra højden h og radius r. Er jeg på rette spor: V= pi * r^2 * h 400 = pi * r^2 ... -
stof med varmefylde på 14,3?
Forumindlæghvad vil det sige hvis et stof har en varmefylde på 14,3? -
Hjælp til biologi - betales
ForumindlægHej. Jeg søger en lærer eller studerende på uni, som er skrab til biologi og som er interesseret i at hjælpe mig til eksamen. Jeg har fået alle eksamenens spørgsmålende, så det er bare at gå i gang. Nogle som kender nogle eller nogle som er interesseret? -
Er min SRP virkelig til et 7-tal?
ForumindlægHej alle, Jeg fik min SRP-karakter i mandags og til stor skuffelse fik jeg 7. Jeg får normalt 10 og 12 i alle fag, og både mine lærere og mine nærmeste er overraskede over min karakter. Den ødelægger virkelig mit snit og gør det væsentligt sværere for mig at komme ind på mit drømmestudie. Jeg ov... -
Balmerserien
ForumindlægKære alle jer kloge mennesker herinde, Er denne opgave regnet rigtigt? Balmerserien: Et hydrogenatom falder fra anden exciterede tilstand (n=3) til første exciterede tilstand (n=2) under udsendelse af en foton. Beregn bølgelængden af fotonen. Hvor i det elektromagnetiske spektrum (vi vedtag... -
Spørgsmål til AT og fremlæggelser generalt
ForumindlægHey folkens! Jeg er lige startet på STX og jeg har nogle spørgsmål til AT og fremlæggelser generalt. 1. AT både i 1. 2. og 3.g foregår det på samme måde og hvor mange skal man fremlægge for? 2. Jeg vil bare lige høre om jeg skal forvente at holde mange mundtlige oplæg for flere mennesker end lære... -
Dansk eksamen skriftlig 2013
ForumindlægHej Den skriftlige dansk eksamen er en realitet (for mit vedkommende).Derfor ville jeg høre om, det ville være en god ide at låne en symbolikordbog og/el. leksikon? Har i noget der kan anbefales ? Btw, til dem har været oppe; Har i nogen gode råd/tips at give? - Peter -
Standardentalpi for MgSO4 (aq)
ForumindlægSidder og kigger lidt på spændingsrækken...... H2SO4 (aq) + Mg (s) --> H2 (g) + MgSO4 (aq) Magnesiumsulfat er vel et meget alm. salt - hvordan kan det være jeg ikke kan finde standardetalpien for stoffet i Databogen?? -
Spole beregning
ForumindlægHej Jeg har en opgave der lyder: En brugsgenstand som består af en resistans og en ideel induktiv reaktans i serieforbindelse optager ved 230 V, 50Hz en strøm på 1,5A og en effekt på 150W Bestem resistansen R Bestem XL Jeg tænkte om man skulle sige Z=U/I men er det ikke impendansen for ... -
Program til figurtegning
ForumindlægHej, Er der nogen, der ved i hvilket program man kan tegne figurer som de nedenstående? upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/7a/Supply-and-demand.svg/500px-Supply-and-demand.svg.png upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1b/Eksempeloverskud.JPG -
Bedre til at skrive gode noter?
ForumindlægHeej alle herinde :) Jeg sidder lidt med et problem om, at jeg ikke kan få skrevet nogle gode noter til de fag vi nu har (10. klasse) Vil rigtig gerne forbedre mine karakter osv.. - Men har det lidt som om at jeg ikke rigtig bliver "klogere" på de enkelte emner vi har. Har det lidt med... -
Optagelseskrav -
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og studser lidt over, om det er de samme optagelseskrav til HF- forhold til de andre, som vare i 3 år. På forhånd tak! -
Er et atom den mindste del af et grundstof?
ForumindlægHej. Overskriften siger det hele. Er atomet den mindste det af et grundstof? Nu kommer jeg til at tænke på partikler.... jeg er lidt forvirret lige nu! -
Karakter ??
ForumindlægHeej folkeens Jeg går i 1g, og vil lii spørge om, hvilke karakterer i 1g som kommer til at stå på eksamensbeviset i 3g? -
diffrentialregning
Forumindlægder står funktionen fx) =1/4^2 har en tangent i (2,1). a. giv x=2 tilvæksten 1, og opstil et udtryk for hældningen af den tilhærende sekant. b. giv x=2 tilvæksten dx, og bereg dy/dx. -
Radioakativitet
Forumindlægey! Jeg sidder og skal til at lave en disposition til radioaktivitet. Jeg har læste rigtig meget om det, men forstå atadig ikke helt præcis hvad det er. Nogle der vil forklare det? Og også noget med alfa-, beta- og gammestråling? Tak på forhånd ;-) P.s Jeg skal op på mandag, og jeg ha... -
Spændingsforskel
ForumindlægEn almindelig stikkontakt har en spændingsforskel på 230 V. Er det så ikke det samme som styrken? Har lidt svært ved at forstå det, så hvis I kan forklare mig det, ville det være perfekt :)
