Søgning på: det moderne gennembrud. Resultater: 18521 til 18540 af 21415
-
Hvad stemmer du?
ForumindlægHvad stemmer du til de to folkeafstemninger, der finder sted d. 7. juni? Jeg stemmer 'ja' til ændringen af Tronfølgeloven. Jeg stemmer på Sofie Carsten Nielsen, Radikale Venstre. -
Download
ForumindlægHvordan får jeg fat i programmet? -
Bestem skæringspunkter
ForumindlægOpgaven lydersåledes: c) Bestem eventuelle skæringspunkter mellem f og g. Andengradspolynomierne er: f(x)=0.5x2−x−1.5 g(x)=−x2−4x+3 -
tangent og sekants grænseværdier
ForumindlægJeg skal kunne forklare sammenhængen mellem en tangent og sekants grænseværdier - om hvordan den ene er "grænseværdi" for den anden. Jeg er simpelthen ikke med på hvordan der er et sammenhæng mellem de to? Håber der er nogle som kan hjælpe mig, på forhånd tak. -
Kommunisme - Kapitalisme?
ForumindlægSkal lave en samligning mellem Kommunisme og Kapitalisme til en skriftlig opgave om sovjetunionen.Nogle der har nogle ideer til hvordan jeg skal gøre det?og nogle der har nogle ideer til hvad jeg skal skrive? Gode råd vil lune :) -
"Når ord ikke er nok"
ForumindlægHttp://www.information.dk/InfWebsite/FremvisningPHP/Common/Information.php?pShow=Blog/index.php&p=55 - Hvad mener I omkring denne artikel og disse billeder?Mvh.Tissi -
Rudyard Kiplings digt "hvid mands byrde"
ForumindlægHej allesammen! Har læst digtet "hvid mands byrde" af Rudyard Kipling, ´men ville gerne høre jeres bud på en kort tolkning/analyse. Er selv kommet frem til at detbeskriver victorianernes verdensbillede: Briterne er den nye verden overlegen og har således et moralsk ansvar over for de ko... -
sammenligning
Forumindlæger der nogle der kan fortælle mig hvordan jeg lige præcis kan lave en sammenligning på prinsesse diana & dronning elisabeth? -
Eksamen - Fysik
ForumindlægJeg går i 9. klasse og skal op i fysik på tirsdag, men er lidt i tvivl om hvordan det foregår. Sådan som jeg har forstået det, kommer man ind (i mit tilfælde med 3 andre) trækker et emne, induktion elektromagnetisme osv. Så stiller man forsøgene op og forklarer om dem, men er der mere end det je... -
analyse
ForumindlægHej! Jeg er en ny bruger her på studi! Vil I rette min analyse ?? -
Oversættelse af "Historien om Den Lille Frø, Der Ville Være Anderledes"
ForumindlægHej allesammen. Har brug for hjælp til at oversætte følgende tekst, da jeg har en aflevering til imorgen tidlig!! - den er rigtig vigtig!! Et 7-tal er helt fint! Please hjælp! Filen er vedhæftet. -
Lektiehjælp søges, København
ForumindlægJeg går i 1.g, har matematik på a-niveau og har pga et langt sygdomsforløb ikke fået lært hvad jeg skulle. Jeg ønsker at have en bare grundlæggende forståelse af alle de emner vi har gennemgået inden årsprøve og 2.g. Jeg søger faste lektioner lektiehjælp op til d. 18juni. Der vil være tale om ca.... -
rettelse af oversættelse
ForumindlægEr der nogen som har mulighed for at rette en stiloversættelse? Sender helst på mail....pleas....:) -
en der har tid
Forumindlægjeg har brug for en som har tid til at rette det jeg har lavet :) -
dokumentation
ForumindlægHej.Jeg er ved at skrive en opgave hvor jeg er løbet ind i et problem, jeg mangler dokumentation. Jeg ved at hvis børn ikke får rørt sig nok kan det have de konsekvenser at de ikke udvikler deres muskler og motorik ordentligt. Dette ved jeg på baggrund af et interview med en sundhedsplejerske, me... -
hvorfor læse?
ForumindlægJeg plejer som regel, at læse nogenlunde grundigt op til alle mine eksamener, hvoraf nogle er gået godt og andre mindre godt. Så indtil videre kan jeg ikke sige om der er en generel sammenhæng mellem at læse op og score en god karakter. fx. hvad er meningen med at læse op til en dansk eksamen, nå... -
Skriftlig eksamen 2006
ForumindlægHvad synes i om sættet?? Personligt synes jeg det var vidunderligt - men, måske ikke så omfattende som de andre år. Der var jo fx intet (næsten) med økonomi!!! men når det så er sagt, så synes jeg det var et fedt emne! - som man kunne skrive en masse om.. -
haster!! engelsk eksame 17.juni
ForumindlægHej. jeg skal op i mundtlig engelsk d.17.juni... jeg har lavet en disposition om Apartheid, hvor der indgår noget om ANC... men jeg ved ikke rigtig hvad ANC(african national congrass) er... jeg har søgt på wikipedia, men jeg forstår ikke rigtig noget... er der nogen der kan bare sådan lidt skrive... -
Lidt hjælp ville være dejligt :)
ForumindlægOpgave 1: Udregn summen 1+2+3+...+100.Opgave 2: Vis ved induktion, at der for alle naturlige tal n gælderq(n): 1^2 + 2^2 + 3^2 + ... n^2 = 1/6 (n+1)(2n+1). -
Billy Elliot
ForumindlægHej, er der nogle der har læst/set filmen, BILLY ELLIOT?Jeg har set den, men har glem lidt af den, så hvis nogle kunne hjælpe mig med et par spg. ville det være et HIT :)1) Hvorfor viser Billy brevet han har fået fra sin mor inden hun døde, til Mrs. Wilkinson?2) Hvorfor viser Machael Billys, ven ...
