Søgning på: fransk grammatik noter. Resultater: 18541 til 18560 af 22496
-
Gendoping og doping test
ForumindlægHvad er forskellen på at dope sig med EPO ved brug af kanyle og så at dope sig ved gendoping dvs. at ved hjælp af en vektor at overføre et gen ind i menneskeceller, så de producere mere EPO end normalt. princinppet og formålet er jo det samme, at få mere EPO i blodet, hvilket gør at mængden af r... -
Gammels dansk ordbog
ForumindlægFindes der en ordbog, som kan oversætte gamle danske ord, til nudanske ord ? -
Udregning af siderne i en trekant?
ForumindlægHej folkens, jeg har et spørgsmål her: "I en trekant ABC er side C=7, Vinkel A= 35 grader, og arealet af trekanten = 15" Bestem linje B Bestem linje A Bestem vinkel C -
Skal finde antal hold i en fodboldturnering
ForumindlægHej alle Jeg kunne godt tænke mig hvis nogen havde mulighed for at hjælpe med at løse den her: Jeg har indtil videre fået til opgave at løse hvor mange kampe der er i en fodboldturnering med eksempelvis 6 hold. Hvert hold møder hinanden 2 gange, en udekamp og en hjemmekamp. Her har jeg regn... -
POTENSER
ForumindlægHej hej. Kan overhovedet ikke se hvilken potens regneregel jeg skal bruge for at reducere dette udtryk: 1253 ------ 254*53 Please hjælp mig :( -
24-timersprøver
ForumindlægHejsa Jeg skal i op i 3 mundtlige eksamener her inden for den næsten måneds tid (Naturgeografi, psykologi og historie) og det er alle 24-timersprøver. Jeg har aldrig prøvet denne eksamensform før, og kunne derfor godt tænke mig at høre lidt om andres erfaringer med dem. Er der nogle vigtige t... -
I trekant ABC er vinkel C ret. D er fodpunktet for højden h_c
ForumindlægJeg sidder med den her opgave som den sidste i min matematik aflevering, og kan ikke lige komme frem til en løsning. Opgaven lyder: I trekant ABC er vinkel C ret. D er fodpunktet for højden h_c, |AD|=4 og |DB|=9 Gør rede for at trekanterne ACD og BCD er ensvinklede (faktisk også ABC). ... -
rengmålerens skala på keglestub
Forumindlæghej jeg står med en opgave jeg ikke kan finde noget svar på. jeg skal matematisk beskrive hvorfor der er forskellige afstande til hver afmærkning på skalaen. fx hvis den første siger 10 og den anden siger 20 men højden fra 0 til 10 er større end den fra 10 til 20. jeg må selv vælge målene, så... -
ubekendt koordinat
Forumindlæghey jeg sidder her med en opgave til torsdag og jeg er ikke helt sikker på hvordan man løser denne opgave "Beregn x, når P(-2,5), Q(x,5) og |PQ|=6½" håber i kan hjælpe mig lidt med evt. nogle metoder eller noget ;) -
menstraution
Forumindlægjeg skal op i biologi imorgen, og kan slet ikke forstår negative feedback. er der nogen der kan hjælp mig med at forklare det? tak på forhånd -
Ku Klux Klan
ForumindlægVed i hvad KKK laver i dag? og er de stadig lige så racistiske som dengang? altså i USA. -
den tilladte neddykningstid for en professionel dykker kan beskrives ved en model af typen
ForumindlægJeg aner, og fatter ikke en dyt af det her.. Jeg har lagt en vedhæftet fil ind så man kan se hele opgaven. -
Aritaritmetikkens fundamentalsætning
ForumindlægHer derude. Er ret forvirret over beviset aritmetikkens fundamentalsætning. Det som forvirrer mig er eksistensen af aritmetikkens fundamentalsætning. Når jeg læser beviset, så forstår jeg ikke hvorfor antager man de antagelser. Definitionen: Lad a ∈ N. En primopløsning af a er et produkt ... -
Afstemning
ForumindlægHej, jeg har lige lidt brug for hjælp til afstemning af denne :-) -
Religions Eksamen i morgen!!!
ForumindlægHej, jeg skal op i religion c niveau i morgen, jeg har forberedt mig ret godt. Men, men, men... jeg er så nervøs for, at jeg ikke ved, hvad jeg skal gøre med den tekst, jeg trækker. Jeg har simpelthen ingen anelse om, hvilke tekster slags, man kan trække? Vi har haft om emnerne : Islam Hinduism... -
stamfunktion
ForumindlægHej! Jeg hår fået følgende spørgsmål og forstår intet :) a. Bestem en stamfunktion til f(x) = √x / √x +1 (altså kvadratrod x divideret kvadratrod x + 1) b. Beregn ∫ f(x) dx (øverst skal der står 2 og nederst 0 - men jeg kunne inden finde ud af at skrive det herinden... -
Elektromagnetisme
ForumindlægEr der nogen, der lige kort kan komme ind under Elektromagnetisme? Har prøve i morgen om emnet, selvom jeg allerede har læst om det ville jeg gerne se om jeg måske har overset noget.´ -
Magnetisme og Elektromagnetisme
ForumindlægJeg skal til fysik mundtlig eksamen i morgen, og jeg ved ikke præcist hvad jeg skal sige om magnetisme - nogle gode råd? Det eneste jeg stort set regner med at kunne, er en hel masse forsøg, men der skal vel også være noget at sige? :> -
Islam
ForumindlægHar man fri vilje i islam eller er alt determineret? Det virker lidt som m, når man læser Sura 16, at man har fri vilje.. -
Funktioner hjælp hurtigst
ForumindlægHej, Er der nogen der kan hjælpe med den her? En funktion f er givet ved f(x) = x2*ln(x)+5*x4+1, x>0 Bestem f'(1)
