Søgning på: international økonomi niveau b. Resultater: 18561 til 18580 af 101232
-
Lille matematikopgave
ForumindlægHej! Jeg sidder med den her opgave (den burde ikke være så svær da den er uden hjælpemidler):En funktion f er bestemt vedf(x) = -x^2+ bx + 2hvor b er et tal.Bestem de værdier af tallet b, for hvilke værdimængden for funktionen f er ]- uendelig ; 3]Er der nogen der kan hjælpe mig med den? :) -
Hvordan kommer jeg videre?
ForumindlægEt andengradspolynomium f er bestemt ved f(x)=ax^2+bx+c. Det oplyses, at f har nulpunkterne -2 og 4, samt at f(1)=4,5. Bestem tallene a,b og c. Jeg har fundet a vha. faktorisering og for det til 1/2. Hvordan jeg finder b og c , kan jeg ikke lige gennemskue? -
Geometri
ForumindlægHej. Jeg har lidt problemer med denne opgave: Figuren viser en trekant ABC, hvor vinkel C er ret. Nogle af målene fremgår af figuren (AB = 5,0) (vinkel b = 34,0 grader) a) bestem AC. b) Bestem arealet af trekanten, Håber I kan hjælpe mig :-) -
Mat
ForumindlægGrafen for den eksponentielle udvikling y = b · ax går gennem punkterne A(2,3) og (5,17). Beregn a og b, angiv udviklingens vækstrate og beregn udviklingens fordoblingskonstant. y = 2,29412 * 1,09354 ( kan det passe?) Hvordan laver jeg så angiv udviklingens vækstrate og beregn udviklingens ford... -
vektor
ForumindlægI et koordinatsystem er to vektorer a og b bestemt ved a= (2/3) b=(4/-1) a) Bestem arealet af det parallelogram, der udspændes af vektorerne a og b . b) Bestem vinklen mellem vektorerne a og b . En der kan hjælpe mig med a og b -
Begrebet ellipsetangent samt relevante beviser
ForumindlægHej Jeg blandt andet blevet stillet følgende opgave: Indfør begrebet ellipsetangent og bevis nogle relevante sætninger. Mit problem er imidlertid at jeg intet anede om ellipser i forvejen og jeg formår ikke at lære mig selv beviset for ellipse tangenten - jeg kan simpelthen ikke følge alle led... -
trekanter
Forumindlægnogen der kan hjælpe med opgave b)? -
Potenser
ForumindlægHej SP... Et udtryk (a+b)2 = a2 + b2 + 2ab hvad er (a+b)1/2 lig med Og hvad er generelt reglen her (a+b)1/n lig med -
trigonometri AB
ForumindlægHej |AB| er det lige med c?? og er |AC| = b?? |BC| = a????????? -
kvadratsætning
ForumindlægHej. Er der nogen der kan hjælpe mig med at løse følgende opgave: Beregn udtrykket: (2a+b)^2, ved hjælp af 1. kvadretsætning (a+b)^2=a^2+b^2+2⋅a⋅b -
Eksponentiel funktion
ForumindlægHvorfor skal b være større end 0 i den eksponentielle funktion?? -
vektor opgave
ForumindlægJeg har bruge for lidt hjælp til opgave b - nogen som har en ide om, hvordan man løser den? -
Sandsynlighed - bestemme sandsynlig for,at der gevinst på en kalender, hvis p=0,2
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp til denne opgave både a og b -
differentialligning - omskrivning
Forumindlæghej, jeg skal finde en løsning til dy/dx = b - ay integralet af(1 / b - ay)dy = - 1/a*Ln|b - ay| jeg har prøvet at udregne ^ (integration ved subst.) men måtte desværre give op. er der nogen der ved hvordan man gør? -
Matematik Hjælp?
ForumindlægReducer udtrykket; (3a - b)(a + 2b) - 4a (a - b) + a2 -
Vurdering - er gået helt kold.
ForumindlægHej jeg er ved at være færdig med min SSO, men er gået ret meget i stå med min vurdering som jeg i øvrig har svært ved at få op på et ordentligt niveau.Det jeg skal vurdere er: Ideologiernes rolle i udviklingen af den kolde krig og bipolariteten.Her er hvad jeg har skrevet indtil nu.De to blokke ... -
Min lærer gør mig utilpas!
ForumindlægDen er klassisk: Jeg er sproglig og skal op i naturfag. Min lærer giver mig fine karakterer - men han er noget af det mest nedladende på denne jord. Han snakker i et konstant ironisk tonefald, og ja - han gør mig dårligt tilpas.. Hvordan abstraherer man fra det under en eksamenssituation? -
"Slogans"
ForumindlægHej!Jeg skal, som mange andre, til demonstration i Kbh i morgen.Derfor skal jeg bruge slogans, til at skrive på en t-shirt.Jeg er tilhænger af SF og Enhedslisten, så derfor skal de slogans I kommer med, være noget de står for, og ikke noget, som støtter den nuværende regering.Håber I har nogle fo... -
Pengebrug?
ForumindlægHej alle. Jeg står i en kedelig situation. Mine forældre og jeg er uenige om, hvor mange penge jeg månedtlig må bruge af min løn. Det skal lige siges, at jeg har 2 jobs, hvor jeg arbejder mindst 9 timer om ugen, hvis ikke mere. Jeg er pt. 15 år, og går i ottende. Mit første job fik jeg for ... -
Hjælp til uddannelse på universitet
ForumindlægHej folkens. Jeg vil rigtig gerne enten studere filosofi eller psykologi (tror dog ikke jeg har min karakter er høj nok til psykologi). Derudover ønsker jeg at kombinere en af disse to uddannelser med en business relateret kandidat. Er det noget der kan lade sig gøre? Har I nogle forslag til, hv...
