Søgning på: matematik c skriftlig. Resultater: 18601 til 18620 af 90635
-
differentialregning
Forumindlæghej igen:) Jeg er igang med at forberede mig til mundtlig matematik og skal besvar disse 2 spørgsmål Gør rede for differentialkvotienten for funktionen f (x) = ax2+ bx + c . og Udled differentialkvotienten for funktionen f (x) = ax2+ bx + c Er det bare det samme man skal besvar eller ... -
y eller f(x)
ForumindlægJeg er gået fra matematik på C niveau til B niveau og der er jeg stødt på at man siger f.eks.: f(x)=a*x+b i stedet for y=a*x+b Hedder det f(x) på B niveau, men betyder det samme som y på C niveau eller hvad er forskellen i det? -
Færdighedsregning
ForumindlægHej har fået en opgave i matematik som jeg ikke kan løse den lyder følgene: Ved muliplikation med 2 om punktet p afbildes trekanet ABC i trekan A'B'C' Trekantens punkter er: A = (-1,1) B= (2,2) C = (0,5,-1) Hvordan gør jeg?? På forhånd tak :D -
Gode råd
ForumindlægHej med jer.... Jeg skal her efter jul skrive min tværfaglige opgave på HF - og har valgt kemi c og matematik c Jeg har indkredset mig til temaet redoxreaktioner / oxidationer i kemi-delen, men mangler et eller andet matematisk jeg kan koble sammen med dette kemiske tema - nogle, de... -
ligning
ForumindlægJeg fik hjælp til noget matematik, hvorved man kom frem til at skulle løse denne ligning: 30=1/2*12*c*sin(39) Spørgsmålet er om jeg skal løse den sådan her: c=1/2*12*30/sin(39) hvor jeg regner 30/sin(39) ud og ganger med resten? -
retningsvinklen.
ForumindlægJeg skal finde et areal.. jeg har fået to ting oplyst. Mellem punkterne C og D ligger en ret linje med retningsvinklen på 153,43° punktet C har koordinaterne [6;y] Hvad er retningsvinklen?? og er det bare simpel matematik eller skal jeg igennem en større udregning for at regn... -
Koordinatsættet?
ForumindlægHej alle.. sidder med en matematik afleveringen men denne her kan jeg ikke finde ud af, den skal løses uden hjælpemidler! En cirkel C og en linje l er bestemt ved: C: x^2-4x+y^2+2y=11 l : y=x+1 Bestem koordinatsættet til hvert af skæringspunkterne mellem l og C.7 Håber der er nogen som kan hjælpe... -
Får man start bonus hvis man er under enkelt fag HF?
ForumindlægJeg har følgende fag: Dansk A: Engelsk B: Matematik B: Kemi B: Fysik B: KS: Samfundsfag C: Religion C: Historie B: SSO: Kan jeg godt få start bonus hvis jeg nu afslutter min enkektfag HF? -
Antal eksamener på HTX
ForumindlægHej alle sammen Jeg spekulerede på hvor mange fag jeg kan komme op i, samt om jeg skal op i et bestemt antal af A-, B- eller C-fag? Jeg har følgende fag: A-Fag Dansk Matematik Fysik Engelsk Teknikfag B-fag Kemi Idehistorie Teknologi C-fag Biologi Samfundsfag Kom/IT Programmering -
Tælledag/Fravær
ForumindlægHej...Har I på jeres skole også en tælledag?Nogen der har prøvet at få et brev fra skolen om at man bliver smidt ud hvis man ikke har afleveret sine opgaver inden en bestemt dato?Har jeg... virkelig ubehageligt brev. -
Om særlige vilkår
ForumindlægJeg har prøvet at finde noget om særlige vilkår på nettet..men har ikke kunnet finde noget egentligt svar..(kunne selvfølgelig bare spørge en lærer..men jeg tror at det ville være et dumt træt af mig. Så i stedet vil jeg spørge jer:Ved I om der er en "frist" på hvornår man skal have at ... -
Psykologi-studie Aarhus
ForumindlægHejsa folkens. Jeg er i vildrede. Jeg har søgt ind på psykologi på Aarhus universitet. Jeg søgte ind på kvote 2, fordi jeg fik at vide, det var en fordel, fordi man så også automatisk blev vurderet i kvote 1. Jeg blev færdig med min HHX i sommeren 2010 og har valgt at arbejde et år, før jeg skal ... -
Psykologi kvote 1 og 2
ForumindlægHej. Jeg har et snit på 9,3 (hvor jeg har ganget med 1,08), og vil rigtig gerne ind på psykologi, som kræver et snit på 10,6 i Aarhus og 9,7 i Aalborg. Tror I der er chance for, at jeg kommer ind? Har forresten søgt kvote 2 i Aalborg også. -
Logistsisk vækst variable
ForumindlægHej, jeg skal lave en opgave om Logistsisk vækst i sammenhæng med spredning af sygdom. jeg har dog lidt svært ved at forstå hvad variblerne i formlen betyder. kan nogen please hjælpe? jeg har indsat et billede af formlen, da jeg ikke kan skrive det ind. tusinde tak! -
trigonometri
ForumindlægHJÆLP TIL OPGAVE B OG C !!!! -
Hjælp til opgave - Haster. Forberedelse til eksamen. Mathon, RinstedLhc eller en anden, please hjælp
ForumindlægHej SP. Jeg er igang med at forberede mig til fysik skriftlig eksamen. Her har jeg nogle opgaver, som jeg har brug for hjælp til, fordi jeg ikke kan finde ud af den. Det handler omkring inertimoment. Opgave A: har jeg fået til 4,89 N. Altså F=m*g=0,498kg*9,82m/s^2=4,98N Opgave B: har jeg tegnet... -
Privat-Undervisning Søges
ForumindlægHejJeg er en 18 årig gymnasieelev fra Birkerød som søger noget hurtigt privat undervisning i matematik. Jeg har i dette år haft matematik på B-niveau. jeg skal desværre op i fuld pensum, og jeg er derfor sikker på at komme op i matematik både mundtligt og skriftligt.Nu er det desværre sådan at je... -
hjælpe med abstract?
ForumindlægHej. Er der nogen som godt kan hjælpe mig med at oversætte min abstract fra dansk til engelsk? Jeg skrevet det ned på dansk først og har også selv prøvet at oversætte det til engelsk, men jeg er så dårlig til at formulere sætninger på engelsk. På forhånd tak. Formålet med denne opgave er at g... -
oversættelse..
ForumindlægHey. Er der nogen som kan hjælpe mig med at oversætte min abstract? Har lidt svært ved engelsk.. men har dog selv prøvet at oversætte det. Den lyder således på dansk: Formålet med denne opgave er at give læseren et indblik i den ægyptiske matematik – hovedsagelig hvad ægypterne benyttede matem... -
Trigonometri - vilkårlige trekanter
ForumindlægJeg har fået nogle hjemmeopgaver for her til næste uge - med andre ord skal de laves færdig i weekenden. Jeg sættet mig ned med bogen og glor tomt på opgaven. Jeg er virkelig blank til matematik, og det gør det ikke meget bedre at min lærer ikke kan finde ud af at forklarere tingene for mig. D...
