Søgning på: matematik c hf noter. Resultater: 18661 til 18680 af 98817
-
Geomatri - Logisk tænkning
ForumindlægJeg har de her to opgaver, som jeg virkelig ikke forstår mig på. a )"Du har en ligebenet trekant.AC og AB er lige lange.AB er 2 enheder længere end BCVinkel til C er 90 grader.Bestem a (lille a)"b)"Du har en retvinklet trekant.Den længste katete er 3 gange så lang som den korteste ... -
Beregn BC
ForumindlægI trekanten ABC er vinkel A dobbel så stor som vinkel B. Derudover er AC=2 og AB=3. Beregn BC? Jeg har prøvet med cosinus, og lidt med sinus - men intet med held. a^2=b^2+c^2-2bc*cos(A) =2^2+3^2-2*2*3*cos(A)?? En som kan hjælpe? Søren Nedergaard -
A Sprogrettelse.
ForumindlægHejsa, er her nogen som vil være så elskværdige at læse min tekst igennem? Jeg har oftest mange fejl med sprogbruget samt stavefejl. På forhånd tak (: Her er teksten: A diary, isn’t it a bit foolish and childish? Well, in fact if you don’t have anyone to talk to, to share you deepest thoughts ... -
Angående arabisk
ForumindlægEr der nogen herinde som har taget arabisk på Hf? Enten som flex(netundervisning) eller som almindelig fag, der vil fortælle mig lidt mere omkring hvad man skal arbejde med ? og hvad der kræves af en. Lærer man f.eks. om koranen?? eller er det kun almindelige tekster på arabisk? Mange mange t... -
Selvstudium på uni
ForumindlægHej :) er der nogen, der har erfaring med selvstudium på uni? Jeg læser p.t. psykologi på KU, men har tidligere taget hf som selvstudium og kan godt mærke at hele undervisningsformen, hvor man bliver holdt i hånden, mens man tales til, ikke passer mig så godt. -
Vektorproblem
ForumindlægHej! Jeg har følgende opgave:www.clickweb.dk/opg2015.jpgVille høre hvordan I ville lave sidste spørgsmål, ved "C er et punkt....". Jeg har sådan set lavet den, men har nu fået af vide at det nok ikke er den rigtige løsning. Håber I kan hjælpe! -
Terminsprøver 3.g???
ForumindlægNogen som ved hvad der kommer i termins prøverne i matematik på A????? -
Mat A
ForumindlægHej Er der noget der har mat A, men som er rigitg rigtig dårlig til matematik? -
indstilling af NaOH beregning af pH og koncentration mm.
ForumindlægHej jeg søge rom hjælp til dette: "Til indstilling af en NaOH-opløsning afvejes 344,1 mg KHP (Kaliumhydrogenphtalat), som opløses i vand. Opløsningen titreres med NaOH-opløsningen, og phenolphtalein anvendes som indikator. Ved titreringen bruges 16,5 mL NaOH-opløsning. A) Beregn koncentr... -
Faktorisering i andengradspolynomium
ForumindlægHej Jeg har et eksamensspørgsmål i matematik, hvor jeg skal vise, hvordan faktorisering kan anvendes til at bestemme rødderne i et andengradspolynomium, men jeg kan simpelthen ikke huske, hvordan man gør. Er der nogen, der kan hjælpe mig? -
Friedmann-Ligningen
ForumindlægHej Jeg er ved at gå godt og grundig kold i dette emne Jeg skal Udlede Friedmann-Ligningen er der en som er meget venlig og hjælpe mig med dette problem? cheers -
En kugle affyres - se bort fra luftmodstand
ForumindlægHej studieportalen. Hvad skal jeg gøre i denne opgave? En kugle affyres fra en riffel. Der ses bort fra luftmodstanden. Det danske forsvar bruger en med betegnelsen Gv M/95 med en mundingshastighed på 945 m/s. Riflen affyres i en vinkel af 60º. (Hvilket sikkert er i strid med en masse ... -
En opgave om vektorfunktion
ForumindlægHej Jeg er ved at forberede mig til skr. matematik. Dette gør jeg ved at regne en masse gamle eksamenssæt igennem. I den sammenhæng er jeg løbet ind i en opgave som jeg ikke lige kan løse. Opgaven lyder som følgende: En radiostyret modelbil A følger en banekurve, der i et sædvanligt retvinklet k... -
Højden af en bambusplante
ForumindlægHej jeg sidder og kæmper med en opgave på matematik b niveau. Opgaven lyder som følgende: Højden af en bambusplane kunne under væksten beskrives ved h(t) = 14,5/28*e^-0,6t+1 Hvor t angiver tidspunktet (antal uger), efter at bambusskuddet kom frem, og h(t) måles i meter a) Bestem bambusplant... -
En cirkel har ligningen x^2-2x+y^2+6y+8=0
ForumindlægHej, jeg har vedhæftet opgaven. Jeg har brug for hjælp til at omformen ligningen, jeg har prøvet at følge https://www.webmatematik.dk/lektioner/matematik-b/geometri/omformning-af-cirklens-ligning Men det er der ikke kommet noget godt ud af :/ -
Old - HJÆLP
ForumindlægAlle der har noget til analyser af tekster i old (med begreber som arkaiske ord, antropomorph, hybris, homeriske lignelser osv.) og navnene på guderne(Både romerske og græske) samt en kort beskrivelse af dem ville være meget nyttigt til eksamen. -
Lovlige notater?
ForumindlægEr det lovligt at medbringe notater til geografieksamen man ikke selv har skrevet?Fx notater man har her fra siden?Selv ville jeg tro man måtte, men skal lige være sikker. -
Fysik
ForumindlægNogle der har nota til fysik, om syre baser? -
Danskopgave - ørneflugt
ForumindlægKære kollegaerJeg har besluttet at skrive om Henrik Pontoppidans forfatterskab. Bl.a. vil jeg analysere og fortolke "ørneflugt" og sammenligne den med HCAs den grimme ælling. Jeg har allerede observeret én opgave omhandlende dette emne, men desværre var den mangelfuld. Har i skrevet nog... -
et ord
Forumindlæghey folkens :)\n\nhvordan siger man 'faglige', i nedeståedne eksempel?\n\n"Jeg bekymrede mig ikek over det faglige"\n\nI didn't worry about the craft skills ?
