Søgning på: matematik noter 10 klasse. Resultater: 18661 til 18680 af 92586
-
C-niveau fag i 3.g
ForumindlægHej, jeg har stærkt brug for jeres hjælp! Jeg skal vælge et fag på C-niveau. Her overvejer jeg: Erhvervsøkonomi, astronomi, filosofi eller mediefag. I fagene astronnomi og erhversøkonomi er der mange elever på holdene. Her har jeg brug for at vide, hvilket fag der er lettest at få gode karakt... -
Nede over min karakter
ForumindlægHej Alle. Har lige fået 02 i mundtlig dansk. Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal håndtere det. Jeg følte jeg gjorde det ganske udmærket, men min lærer slagtede mig foran censor. Ville lige hører om afganskarakteren her i eksamen af 9 klasse, har noget som helt med noget at gøre?? Jeg er komm... -
kig
ForumindlægOmskriv følgende tal til potenser af 10: 100 ; 1000 ; 10000 ; 1 ; 0,1 ; 0,01 ; 0,001 ; 0,0001 Hvordan var det man gjorde :) ? -
Hvorfor er snittet så lavt for økonomi?
ForumindlægJeg tænkte over hvorfor gennemsnittet for at læse økonomi, er så lavt? Altså kun omkring 6, når uddannelser som Medicin er over 10? Betyder det så at uddannelsen er nem? -
enheder frem og tilbage micro vs. milli
ForumindlægHvad enhed vil mV * mA blive? milli watt eller micro watt er stødt ind i problemmet da milli jo Modsvare 10 i -3., så milli gange milli burde modsvare 10 i -6. Altså micro. Omvendt virker det utrolig logisk at måle effekt i samme enhed som spændingsfaldet og strømstyrken. Er der ikke en prakt... -
kvadratsætning !
ForumindlægHej. Jeg er ved at repetere noget matematik for skal op til skriftlig matematik i morgen. Har læst at der bl.a. forventes at eksaminanderne skal kunne anvende kvadratsætningerne og reducere udtryk. Er der nogen herinde som kan komme med et eksempel på en kvadratsætning? Jeg kan slet ikke huske... -
SRP karakter bedømmelse
ForumindlægHej allesammen, Siden jeg fik min srp opgave i fagene matematik og historie afleveret, har jeg gået rundt og været rigtig nervøs for karakteren, som jeg desværre først får i slutningen af februar. Jeg vil lige høre om der er nogen derude, som vil læse/bedømme min srp(egyptisk matematik) med henh... -
Hjælp til indtegning af en cirkel
ForumindlægHej, Hvordan sætter man ligningen for cirklen x^2-2x+y^2-8y+7=0 ind i en graf? -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægHej allesammen. Jeg har en mundtlig matematikeksamen om 2 dage, og der er et af de her spørgsmål, som bare piner mig. Spørgsmålet lyder: Forklar ud fra et selvvalgt eksempel hvordan man udregner hvor mange forskellige kombinationer af en vis størrelse man kan tage af en mængde. Jeg forstår hat ... -
Parenteser
ForumindlægHvad er forskellen på (...) og [...] ? -
Henfaldsloven
ForumindlægHejJeg har fået en opgave der er som følger:Naturligt forekommende uran er 99,3% U-238 og 0,7% U-235. De to isotoper henfalder ikke lige hurtigt ( halveringstider (T½): Henholdsvis 4,468*10^9 år og 7,038*10^8 år). Lad os antage at de to isotoper var lige hyppige da solsystemet blev dannet. Bestem... -
Engelsk Rettelse
Forumindlæger der nogen der vil rette denne stil for mig?? (den er rettet men skal være helt sikker) mange tak på forhånd :D! What does it take to be a good police officer? A good officer is one who shows up every day on time and does the right thing every day. He is able to work without super... -
Metode
ForumindlægHej Hvordan skal begreberne deskriptiv og præskriptiv forstås i matematikken? -
Nervegas
ForumindlægHar en opgave men ved ikke hvordan jeg skal gå i gang med den:Sarin har densiteten 1,09 g/ml. Hvis mennesker opholder sig i et rum, der indeholder 10 mg sarin pr. kubikmeter, vil halvdelen være døde efter 10 minutters forløb. På en perron i en undergrundsstation knuses en flaske indeholdende 50 m... -
atommasse
ForumindlægAtomen har typisk en diameter på ca. 10^-10m, mens atomkernen har en diameter på a. 10^-14 m. Jeg skal forestille mig, at atomet forstørres såkernen bliver 1 cm i diameter, og dermed finde hele størrelsen på atomet. Jeg skal bruge Atommasseenhed ik? 1 u = 1,66 * 10^-24 g. Skal jeg så indsætte 1 ... -
Skriftlige eksaminer igen igen :)
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål om de skriftlige eksaminer. Lad os sige, at en elev har fagene (hvor det kun er dem med skriftlige eksaminer, der er nævnt): Dansk A Mat B Eng B Fysik A Spansk A dvs. 4 A-fag. og en anden elev har fagene Dansk A Mat A Eng B Fysik A Spansk A dvs. 5 A-fag. Så skal den a... -
Skriftlig årsprøve 1.g
ForumindlægHejsa. Jeg skal til skriftlig årsprøve i matematik. Derfor vil jeg lige høre om der er nogle der kan komme med nogle råd, eller evt. fortælle lidt om sådan en prøve. Mvh Louise -
kan i svar med sikkerhed vedr. karakter om man er bestået
Forumindlæghej, jeg gå på HF, og idag er karakterne fra skriftlige eksamerne blivet lagt ind. men jeg havde spørgsmål vedr. matematik. matematik som helhed både skriftlig og mundtlig står hver for sig selv altså der stå. skriftlig 0,75= 4 mundtlig 0,75=00 altså hver af dem har en vægt på 0,75 dvs. b... -
dumpet grundforløbet STX
Forumindlæghej allesammen jeg har både dumpet NV, AP og matematik screeningen, skulle bare vide om man bliver smidt ud af skolen, eller om man får en stor skideballe af studievejlederen og lærerne. Eller hvad der nu sker? -
engelsk!! hjælp
Forumindlæghej jeg håber virkelig der er en som gider tjekke dette lille stykke igennem for fejl, da jeg synes det er svært at se sine egne fejl (: I am also 100 per cent sure that the number of accidents will be depopulate, if there was no one who owned a gun, of course besides the police and the militar...
