Søgning på: engelsk b studentereksamen 2011. Resultater: 18741 til 18760 af 109300
-
Vektor-regning
ForumindlægHej :) Jeg har et lille proplem med en matematik opgave, som jeg ikke helt kan løse.. Opgaven lyder : Hvis vinklen mellem vektorerne a og b kaldes v, oplyses det, at v = 60 grader, vektoren |a| = 3 , vektorerne |a+b| = 4 Bestem vektoren |b| Jeg ved at der skal bruges denn... -
hvad skal en essay indeholde???
Forumindlæghvad skal man skrive, når man får at vide, at man skal lave en "essay"(på engelsk!!) af en novelle... hvad skal den indeholde?? bestemmer man selv eller hvordan...? -
Brydningsloven
ForumindlægEn lysstråle gennem luft(n1 = 1,0) falder på en vandoverflade(n2 = 4/3) under indfaldsvinklen i 30 grader.a. beregn vinklen mellem den indfaldende og brudte stråle.brydningdloven = (sin(i)/sin(b)) / (n2 / n1) = n12er det så ikke sin(b) jeg skal isollerer?og hvordan gør jeg det?Mvh Mania -
fælles punkt
Forumindlæghej der står i min opg at en parabel har ligningen y=0,5^2 - 0,5x - 3 og en ret linje har ligningen x=1,5x+b bestem den værdi af b hvor parablen og linjen har netop et fælles punkt er det sådan ? y=0,5x^2 - 1x - 3 så finder jeg d derefter rødderne håber for svar tak på forhånd -
Ligninger
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp. “Afgør ved beregning om punkterne A, B og C ligger på en ret linje, når a) ?? = (19;12), ?? = (27;25) og ?? = (40;46) b) ?? = (-6;-3), ?? = (-1;5) og ?? = (7;18)“ Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal regne den ud, då hvis der er en som ved hvordan jeg lave den, kan i... -
Parrallellogram
Forumindlæg- Jeg skal bestemme den længste af diagonalerne i det parallellogram, der udspændes af to vektorer. Nogen, der har nogle ideer til at komme i gang? Tak -
2 opgaver i Mat A om vektorregning
ForumindlægHejJeg sidder og er fortvivlet over opgave 2.001 i eksamensopgaver. |a|=1, |b|=3 vinkel mellem a,b = 150.Vi skal beregne gradtallet for vinklen mellem vektorerne a+b og a-b. Jeg ved at man skal benytte a*a=|a|^2 og cos(v) = (a*b)/(|a|*|b|). Men hvordan finder jeg deres koordinater osv. håber der ... -
Bevis af ubestemt integrale
ForumindlægJeg sidder simpelthen fast i et bevis. Jeg ønsker at bevise at: ∫(kx/(ax+b))=(1/a2)(kax-kb*ln(|ax+b|) Nogen der kan hjælpe ? -
Du har givet følgende punkter
Forumindlæghej sider lige og kigger på noget matematik, men kunne ikke komme videre er der nogen der kan hjæpe mig med denne opg Du har givet følgende punkter: A(1,3) , B(2,-1), C(9,1) og D(0,0) Bestem en ligning for linjen gennem B og C. -
Differentialligning
ForumindlægJeg skal bevise at y = b/a+c*e^-ax er den fuldstændige løsning til y' = b-a*y Jeg forstår ikke præcist det, der står i min mat. bog. Nogen der kan hjælpe? - tak -
Nogen der vil rette? Det er ret nødvendigt.
ForumindlægEftersom jeg er ret uduelig til engelsk, vil jeg gerne bede nogle om at rette teksten. Love story Berlin 1942 Love means a lot of things, but we understand it normally as a warm deeply feeling of devotion to an another person. Love is also romantic, hugs, kisses etc. and that’s what we connect... -
Rettelse af stil
ForumindlægJeg har skrevet denne engelske stil. Vil du / I være så venlige at påpege fejlene deri IKKE rette dem. Tak :) Ps. Tag jer ikke af afstanden, det er words fejl... Someone is watching Mike So there she was, sitting at the table where she couldn’t get away. This was the right mom... -
endnu en psykologi-krise
ForumindlægHej alle kloge hoveder :) Jeg er i gang med mit 2. sabbatår, og er mildest talt på bar bund mht. videreuddannelse. Jeg brænder mest for at læse psykologi, men har næsten opgivet drømmen, på baggrund af et noget middelmådigt STX snit (7,5), som slet ikke kan matche de skyhøje snit der kræves i dag... -
trekant
ForumindlægHjælp mig med den opgave.I en retvinklet trekant ABC er vinkel A = 38,7grad og a = 3,8.Bestem b og c.Hvordan kan jeg bestemme b og c?På forhånd tak. -
Haster - Funktioner
ForumindlægEn funktion har forskriften f(x)=b*a^2 og skal opfylder følgende betingelser: f(0)=50 og f(5)=20 Bestem konstanterne a og b -
Hvilken text opbygning er der typisk i et blues-vers?
ForumindlægEr det A-B-A, A-B-B eller A-A-B? På forhånd tak -
Terrorism
ForumindlægHej alle :-D Jeg har valgt at have om terrorism i engelsk til min eksamen. Men har ikke særlig mange informationer omkring emnet, så jeg håber meget at i lige har enten et link eller noget i har læst eller hørt omkring det i synes at jeg bare skal have med :-) Håber at i vil hjælpe mig! :-) (Hu... -
handelskole
Forumindlæghej jeg har et problem...Alle mine venner bliver studenter i år i næste uge faktisk...Sammen med mig selvfølgelig, men den ene af mine veninder går på handelskole, og bliver student som den sidste, og selvfølgelig skal vi op og se hende med roser... MEN Hvad farve er huen på handelskolen....På gy... -
snit ganget med 1,08
ForumindlæghejDet eneste jeg indtil videre har lagt mærke til, som efter min mening er iøjnfaldende i den såkaldte "Velfærdsreform" er at ens snit bliver ganget med 1,08 hvis man gå i gang med en langvideregående udd. hvis man starter inden 2 år eller noget lignende anyway..! Er der nogen som ved... -
Rettelse af tysk stil!
ForumindlægHej! Jeg sidder med min færdige tysk stil (og har rettet hvad jeg kan), men tænkte om der var en venlig sjæl derude, som er god til tysk, der vil rette den igennem! Det vil virkelig være en stor hjælp! Tak på forhånd Ps: Den er lidt over en side, og jeg har den danske udgave skrevet under.
