Søgning på: fysik noter b. Resultater: 18781 til 18800 af 110438
-
En firkant, regne længden af punk a til punkt c
ForumindlægHejsa, hurtig spørgsmål her, Du kan se figuren i vedhæftelsen. Har prøvet at regne b på den her måde: b / sin90 = 6.8/sin40.1 b = 9.008 Men mit facit siger 10.56? -
Algebra - reducer
ForumindlægEn der kan reducere de her to udtryk for mig? 1) (a+b)^2 - 4ab = 2 a-a * (a-1) + 2a + (a+b) * (a-b) = -
Hvad skal jeg vælge?
ForumindlægJeg er simpelthen så meget i tvivl om, hvad det er jeg vil. Jeg har altid haft en vision om at skulle være læge, men tror måske ikke, jeg er så interesseret i det mere. Jeg er startet i 1.G her i år med mat/fys/kemi, men allerede her i grundforløbet synes jeg, at fysik er forholdsvis svært og jeg... -
Udenadslære
ForumindlægI hvilket fag er det mest udenadslære:FysikKemiBiologi?Et meget kort spøegsmål. -
Hjælp mig!
ForumindlægHvad sker der hvis jeg har fået hhv 7 & 10 i årskarakter i et fag. Men fagene er udtrukket til eksamen (stx) og jeg i fagene får 02 og 00? Er jeg så dumpet i det fag? Og kan jeg så ikke få mit stx-bevis? Mit snit er 8. -
ingeniør uddannelsen?
ForumindlægJeg har længe tænkt på at læse til ingeniør og nu er det tid til eksamener.! Men jeg er ikke sikker på hvad man skal have for et gennemsnit for at blive ingeniør? fx. hvad er den højeste gennemsnit for at blive det? Har tænkt på civilingeniør og nanoteknologi -
vektor i rum
ForumindlægNår man skal finde ud af om to vektorer i et plan er parallele kan man kigge på det(a,b), men hvad gør man i rummet, hvor man ikke kan tage det. af (m,z,y) (k,l,j)f.eks. -
vektor
Forumindlægnogen der ved hvordan jeg kommer igang med denne opgave? : - Bestem de værdier af t, for hvilke vinklen mellem vektorerne a og b er 60 grader.. -
Omskrevne cirkel
ForumindlægHej, for at være på den sikre side i en opgave: Kan radius i den omskrevne cirkel godt være givet ved nedenstående? r = a*b*c/4*T På forhånd tak. -
Reducér
ForumindlægHej. Jeg har glemt hvordan det er man reducér. jeg har to opgaver som jeg håber der er en der kan hjælpe mig med: 1. (x+2y)(x-2y) 2. ab-b(a-3b) -
Trekant ABC???
Forumindlægi trekantABC er a=5, b=10 og c=7. Tegn en skitse og beregn trekantens vinkler. har brug for hjælp, for er dårlig til matematik og forstår ikke hvordan jeg beregne opgaven. skitse= er det bare en trekant? -
Brydning
ForumindlægHej hvis jeg skal isolere b i denne formel, hvordan gør jeg det? Sin(i)/sin(b)/n2/n1 -
komplekse eksponentialfunktion
ForumindlægSkal argumentere for udseendet af den komplekse eksponentialfunktion ved at benytte cauchy-riemann betingelser mm. Jeg vil ikke gå ind i detaljer, men jeg når frem til differentilligningerne: A(y) = B'(y) B(y) = - A'(y) Differenterer man første og sætter ind i den anden fås: A(y... -
Con cesar
ForumindlægHejJeg skal op i spansk til sommer, ville høre om der var nogen der lå inde med noter om teksten "con Cesar"???Det er den eneste af de bøger vi har opgivet til eksamen jeg synes jeg mangler lidt noter i. Håber på der er nogle med nogle noter.. på forhånd tak..knuss.. -
herodot
Forumindlæger her nogen som har læst "herodot i udvalg"(kong kroisos)jeg mangler nemlig noter til det i startens7-20mangler os lidt noter til Herodot, angrebet på grækenland i året 480.hvis der er nogen som har noter til dette, vil jeg blive rigtig glad. -
Tværsnitsareal
ForumindlægEn aksel med en not har et tværsnit udformet som vist på vedhæftet fil. Beregn tværsnitsarealet. Hvad er tværsnitsarealet? Er det den lille not eller hele akslen minus noten? Edit: På billedet som jeg har vedhæftet kan man ikke se højden i højre side, men der er på 26mm -
Søger notater!
ForumindlægJeg går på HA almen og kunne godt tænke mig nogle komplette noter til faget mikroøkonomi. De noter jeg har taget allerede føles ikke helt gode. Så hvis der er nogen af jer derude der har et komplet sæt gode noter, ville det være super hvis i ville give mig del i disse. -
Hjælp til biologi!!!!
ForumindlægHej folkens Jeg har brug for hjælp til nogle noter, da mine noter uheldigvis ligger på skolen (der er lukket nu). Jeg har prøve i morgen i biologi (det basale) den første time, og jeg har derfor brug for nogle dyrebare noter og information. -
Logaritmetegn
ForumindlægOmskriv dette så der kun er et logaritmetegn: a) log(a)+log(2a)-log(b) b) log(7)+log(a)-log(28/a) Ex: log(a)+log(b)-log(c) log(a*b)-log(c) log(a*b/c) -
Sinusrelationer
ForumindlægF.eks man har følgende oplysninger i en trekant Man kender A og a, B og C Så skal man finde de ukendte sider sin(A)/a=sin(B)/b=sin(C)/c Er det lige så rigtigt at sige Sin(A)/a=sin(C)/c som Sin(A)=sin(B)/b? Tak på forhånd.
