Søgning på: kemi b. Resultater: 18781 til 18800 af 96568
-
Areal af et parallelogram
ForumindlægHej, jeg skal uden hjælpemidler beregne arealet af et parallelogram, der er udspændt af vektor a og b. Jeg får arealet til noget negativt - kan et areal være negativt eller skal jeg tage den numeriske værdi af det? -
polynomie
ForumindlægA) Gør rede for at 2 er rod i polynomiet P(x)=x^4+3/2x^3-9x+4x B) bestem samtlige rødder i polynomiet opgaven skal løses uden lommeregner.! -
Løs denne ligning?
ForumindlægKan ikke finde ud af den her ligning: a) (3x+5)2 - 5x(x+4) = (2x-3)2 +6x b) (3x-2)/4 - (x-2)/3 = (x-3)/2 - (4x+11)/6 Nogle som kan hjælpe? -
2. grads polynomium (ligning)
ForumindlægNogen der kan løse opgaven + komme med en kort beskrivelse? Grafen for en andengradspolynomium; f(x) = x^2 + bx + 8 Er symmetrisk omking x = 3. Bestem konstanten B. -
Mindst mulig areal
ForumindlægHejsa, jeg har en opgave hvor jeg skal bestemme t således at arealet af den trekant vektorene udspænder bliver mindst muligt. Hvordan gør jeg lige det ? a=(-1,2), â=(-2,-1), b=(3*t^2, 6) -
Bestem a på andengradsligningen..
ForumindlægHej, har lidt problemer med den her opg. Bestem a så andengradsligningen 0=ax^2 + 4x - 5 ( har netop en løsning) Hvis den kun har en løsning må det jo betyde er d= 0 ? og så skal man vel gøre brug af formelen d= b^2- 4ac? Help! :) -
Omskrivning ..
Forumindlæghvordan omskriver man 4x^2-12x+9 til formen (ax+b)^2 ? håber der er nogen af jer der gider bruge 2 sek af jeres tid på at hjælpe for har fuldstændig glemt hvordan man gør :s ,, på forhånd taaak -
udtryk en vektor ved en anden
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe mig med metoden til at løse nedenstående opgave: skriver ikke stregerne, men det er vektorerer :) Det oplyses, at b = 3a-7a(hat). Udtryk 2b+5b(hat) ved a og a(hat). Hvordan går jeg det? (; På forhånd tak -
rødder
Forumindlæghej der står i min opg at definere hvad man forstår ved rødder i et andengradspolynomium og giv eksempler på hvordan man kan bestemme dem skal man skrive at den har en formel der hedder -b+sqr d/2a men hvad skal mann skrive mere, under definere hvad man forstår ved rødder tak på forhå... -
cirkel
ForumindlægA tegn en cirkel med radius 5 cm b tegn en sekskant, hvor siden har det samme længde som radus jeg ved ikke hvordan jeg skal lave denne her opgave please jeg har brug for hjælp -
Metode?
ForumindlægHej, jag har fået at vide at jeg skal løse en diff.ligning ud fra denne: y = (b/a) + c*e^(-ax) Nogle der kan hjælpe med et navn, så jeg kan læse lidt om den? -
Vektorregning
ForumindlægPunkterne: A(3,1,5) , B(1,3,7) , C(4,6,4) danner en trekant. D er et punkt på linien gennem A og C, og angiver højden BD. Hvordan bestemmes koordinatsættet til D? På forhånd tak :) -
Vektorer!
ForumindlægSidder følgende opgave: Bestem koordinaterne til punkterne C og D, når det oplyses at: A=(5,3), B=(-2,4), Længden AC=(-1,2) og BD= -4,6) BEMÆRK!: at længden AC samt BD er angivet som vektorer! -
Allelle egenskaber?
ForumindlægHej. Nogen som kan svare mig på hvad allelle egenskaber er for noget? Hvilket af følgende par er allelle egenskaber? A - Blå øjne og brune øjne? B - Brunt hår og brune øjne? -
to brøker!
ForumindlægSidder her of fumler over to brøker! :S Jeg skal forkorte følgende brøk: (x^2+2x)/(4x+8) og reducér følgende brøk: (8a^3*b*a^-2)/(2b)^2 Nogle der kan hjælpe? Er lidt lost... -
hjælp bedes til en opgave!
ForumindlægI rektangeæ ABCD er A=(6,-2), vektorAB=(vektor(v)), BC=vhat og CD=vhat-2*vektor(v), hvor vektor(v)=3,3 hvordan bestemmer jeg koordinaterne til B,C og D? -
studieretningsløft
ForumindlægHej, det her er en sproglig studieretning på SAG. (har vedhæftet den, så se lidt nede...) , En som jeg gerne vil på. Men jeg vil gerne løfte f.eks matematik til B niveau i 2g, men der er en grå boks, så det er udelukket? - Altså at jeg ikke kan have matematik i 2.- og 3g? -
Andengradsligninger (hjælp!!!!)
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af at udregne ligninger og jeg har 3 jeg skal have regnet ud..... a)2x^2+3x-5=0 b)-3x^2+5x-3=0 c)8x^2-4x+0,5=0 -
Dansk på HF: Gennemsnit af mundtlig og skriftlig eksamen
ForumindlægHej! Har lige et hurtigt spørgsmål angående Dansk A på HF. Er det ligesom Mat B, hvor det er gennemsnittet af den mundtlige og skriftlige eksamen der "bare" skal være over 2? Sådan at man f.eks. godt kan bestå ved at få 4 i den skriftlige og 00 i den mundtlige? -
Potensfunktioner
ForumindlægHey Folks :D Mit spørgsmål er: Gør rede fir potensfunktionen y=b*x^a, herunder udregning af procentændringer. Det er den sidste del der gir mig hovedpine :S "Herunder udregning af procentændringer"!!?? Help P-lease
