Søgning på: matematik c hf noter. Resultater: 18801 til 18820 af 98817
-
linær regression
Forumindlæghvilken en af dem er rigtig? -
Hvilke typer af analyse laver af statistik ?
ForumindlægHvilke typer af analyse laver man (med CAS) for statistik og hvad viser de? -
Vekorfuntioner
ForumindlægHej, Er der nogen som vil forklare om begrebet vektorfunktion, herunder akseskæringer for vektorfunktionens parameterkurve, samt hastigheds- og accelerationsvektorer for vektorfunktioner. Det må meget gerne forkares i "dybden", fx. hvordan man ville gøre til mundtlig mat eksamen Tak... -
Procent og rente
ForumindlægHej , nogen der kan hjælpe her. Redegør for fremskrivningsfaktoren, og hvordan man kan finde de forskellige ubekedte i formlen? Det er spørgsmål omkring procent og rente. -
kemi
Forumindlæghvis 25 mL af en svovlsyre-opløsning neutraliserer 45 mL 0,135 M NaOH er koncentrationen af vandig opløsning af svovlsyre? altså jeg ved at jeg benytte formlen c(H2SO4)*v(H2SO4)=c(NaOH)*V(NaOH). men jeg ved ikke hvorfor jeg skal dividere stofmængden af NaOH med 2, da n(H2SO4)=n(NaOH) -
1 Liter Vand! Hvor Meget Tilbage?
Forumindlæghvor meget er der drukket af en liter vand når der er : a: 45 cl tilbage? b: 230 cm3 Tilbage? c: 0,03 dm3 Tilbage? d: 4,2 dl tilbage? e: 0,1 dm3 tilbage? f: 0,81 dm3 tilbage? Jeg Er Ikke Sikker På Min Metode :S Derfor Mangler Jeg Hjælp For ... -
Beregning af vinkel B i retvinklet trekant.
ForumindlægJeg har ligenu i matematik emnet trigonometri. Jeg skal beregne i opgave vinkel A og B i en retvinklet trekant. Jeg ved godt hvordan man beregner vinkel A ved hjælp af cos, sin eller tan, men jeg er ikke sikker på hvordan jeg beregner vikel B eller C. Skal jeg bare starte med, at finde vikel A ... -
Funktionsudtryk ?
ForumindlægHejsa.. jeg er næsten færdig med min store matematik aflevering til imorgen. Men på den sidste side de 2 sidste opgaver kan jeg ikke finde ud af. Det drejer sig om denne side: http://peecee.dk/?id=16217 Opgave c og d. Jeg ved det er noget med at man skal lave noget X=(og så noget fra opgave a og... -
linæer funktion
Forumindlægjeg er i gang med at lave matematik opgaver. men jeg går i stå her. fatter det ikke. nogen der kan hjælpe? =) En funktion er givet ved f(x)=-4x+6. a) Bestem grafens skæringspunkter med hver af akserne. b)Grafen for en linæer funktion g(x) går igennem punktet P(-2,4) og er parallel med grafen f... -
Funktioner
ForumindlægHejsa! Jeg har virkelig brug for hjælp til denne matematik spørgsmål!!! Pls hjælp :((((((( Ligningen for et ret linje er y = ax + b. Linjen består af alle de punkter (x, y), som er løsning til ligningen. a) Tegn den linje man får, hvis a = 2 og b = 1. (x, y) = (0,1) er løsning, og dermed et punk... -
Billede i LaTeX
ForumindlægJeg har problemer med at indsætte billeder i mit LaTeX-dokument. I min mappe ligger flere billede-filer i JPEG-format. Når jeg indsætter et billede i LaTeX-dokumentet opstår der problemer...Jeg bruger først:\\usepackage [pdftex]{graphicx}og senere:\\begin{figure}\\includegraphics{tabel}\\caption{... -
Bestem koordinatsættet til hvert af punkterne a og b
ForumindlægHej jeg har denne opgave, som skal kunne løses uden hjælpemidler. er der nogen der vil hjælpe med det :-) opgaven er vedlagt -
Lommeregner og bærbar computer
ForumindlægHejsaDette spørgsmål henvender sig primært til gymnasie elever; Mener i at man bør have en bærbar computer når man går i gymnasiet?Hvis ja hvorfor?Hvilken lommeregner skal man have på gymnasiet?På forhånd mange tak -
komma i engelske sætninger...HASTER MEGET...PLEASE....
Forumindlæg1. they were surprised, when they heard the news.2. When they arrived two hours late, the party was over.3. he had in fact, fallen for her money.4. I know that I am a fool.5. She ,too, was very happy.6. Could I have a cup of tea, and a piece of cake please?7. Do you know, if Peter is at home?8. I... -
Zionisme
ForumindlægHej..\n\nNår læreren siger at vi skal redegøre for grundtankerne i zionismen på baggrund af Herzl.. Er det så en god ide og skriv om Israels oprettelse og hvad det har haft af konsekvenser for dem og Palæstina.. eller??\n\nHåber i kan hjælpe mig.. -
At blive bedre.
ForumindlægHvordan bliver jeg bedre til følgende: 1. Latin samt gramatikken. 2. Tysk grammatik. ( problemet ligger i det, at jeg faktisk er rigtig god til tysk, men når min lærer endelig spørger: "Hvad hedder det så, når dativ styrer akk. elller lignende, så kan jeg simpelthen ikke svarer.) 3. Dansk... -
Bestemte Integral Igen :(
ForumindlægJeg skal til den mundtlige eksamen i Mat B bl.a. indenfor integralregningen gøre flg: Giv et eksempel, hvor du udregner en størrelse, der ikke er et areal ved hjælp af et bestemt integral. Hvordan skal det helt præcist forstås? Og skal man bruge det bestemte integrals regneregler, som ligner de... -
Statistik
ForumindlægHej Kan nogle hjælpe mig med modellen? Hvordan skal den aflæses, synes den er meget forvirrende . Tak for hjælpen -
Old... + His...
ForumindlægHejsa!Er der nogle af jer, der har nogle noter til "Odysseen" - refaratter eller ligende...?Og derudover... vi har i øjeblikket om Danmarks historie og herunder Økonomien - hvilket er meget kedeligt ellers så det bare vores lærer, der gør det kedelligt... men er der nogle, som har nogle... -
Folkeskole- vs. gymkarakter
ForumindlægHej! Er lidt nysgerrig.. :) Har I erfaring med om man hhv. falder/bibeholder/stiger i karakter når man skifter til gymnasiet. Jeg har hørt lidt af hvert, dog mest at man falder. Jeg fik et snit på 10,5 med en nogenlunde middel indsats. Nogen, der har prøvet det sammen ca.? Hvad vil I tro jeg får ...
