Søgning på: fysik disposition 10 klasse. Resultater: 18821 til 18840 af 70316
-
Analytisk plangeometri
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe mig med at forklare mig hvordan jeg skal finde ud af nedenstående spørgsmål: Punktet A (6,3) har en afstand på 10 fra et punkt B på y-aksen. Hvilke punkter kan B være? (Hint: kald koordinaterne til B for (0,y) Jeg ved at resultatet enten kan være B= (0,11) eller ... -
Spørgsmål
ForumindlægHej, jeg skal tage et interview med to andre om en kvinde, der ejer en nyåbnet frisørsalon. Vi har godt og vel næsten lidt over 10 spørgsmål at stille, og er tomme for idéer. Har I nogle gode spørgsmål, der kunne være interessant at stille kvinden? Og hvis der er nogle spørgsmål, som kunne formul... -
Jeg lider af Eksamensnervøsitet
ForumindlægHjælp!!! Jeg går 9. klasse, - jeg har eksamen om 3 uger, og jeg er allerede nervøs!!! I dagligdagen får jeg højere karakter end jeg gør i en prøve, fordi jeg bliver så nervøs. Hjælp! Hvad skal jeg gøre??? -
At være gymnasielærer
ForumindlægAndre end mig der har overvejet at blive gymnasielærer? Jeg går stadigvæk i 1g, så meget kan ændre sig, men jeg hat altid gerne ville være lærer. Efter gymnasiet har jeg tænkt mig at tage et år som lærervikar på min gamle folkeskole, men jeg tror alligevel hellere jeg vil være gymnasielærer end f... -
Eksamensteknik
ForumindlægHej...For et par måneder siden var der et indlæg, hvor man kunne "dele" sine karakterer med andre. Det viste efterfølgende at mange fik gode karakterer - både årskarakterer og eksamenskarakterer. Selv får jeg ikke lige så høje karakterer som mange af jer andre. Er på et middelgennemsni... -
Eksamen
ForumindlægHej..Jeg skal op til eksamen i old d. 8 juni, og jeg er vildt nervøs for er ret usikker på hvordan det foregår.. vores lærer prøvede at lave en prøve eksame for os men det endte med at det kun var hende der sagde noget.. jeg ville godt hører om der er nogen som kan forklare mig hvad der sker til ... -
Hvordan foregår AT årsprøve i 1.g
ForumindlægHej alle! Jeg skal op til AT årsprøve på torsdag og er nu i gang med den sidste forberedelse. Jeg kom til at tænke på, hvordan sådan en årsprøve egentlig foregår? Jeg mener: - Er der en censor? - Skal man sidde ned ved et bord med lærere (og evt. censor), eller er det ligesom en frem... -
Mdt. årsprøve engelsk B 1.g
ForumindlægJeg står i den situation at jeg om nogle få dage skal op til en mundtlig årsprøve i engelsk. Engelsk er det fag jeg er dårligst til og ikke nok med det er jeg rimlig nervøs til eksamen, hvilket for det meste medfører det, at jeg underpræsterer. Vil det få nogen konsekvenser hvis jeg dumper? Jeg h... -
Hvordan får man 12 i tysk eksamen?
ForumindlægEr der nogen der sidder med nogle gode råd til eksamen, så sig endelig frem! Jeg kunne rigtig godt bruge det. -
mundtlig eksamen - gode råd
Forumindlæghej jeg skal op i mundtlig matematik b i morgen- har i nogen gode råd? -
afgangs examen 9.kl emner!?
Forumindlæghej allesammen, jeg har ramt "muren" hårdt. jeg er gået helt istå med at kunne finde et emne at skrive om. jeg har fået 4 hovedemner som jeg skal finde noget inden for: Education, On the street, Travel, Minoties. hvis der er nogen der har forslag til emner så skriv venligst. -
Elektromagnetisme
ForumindlægHejsa! Jeg er gået lidt i stå med min dispotion og kan ikke finde svar på dette i mine bøger: Det elektriske kredsløb. Hvad består en elektromagnet af? Hvad er en diode? Samfunds strømforsyning. Jeg skal bare kunne forklare hvad dette er, så er der nogen som kan hjælpe? :-) -
Fart
ForumindlægPlease hjælp! Jeg sidder med min matematik aflevering og er ved den sidste opgave men er ret lost på et spørgsmål.. Det jeg får afvide i opgaven er: Gennemsnitsfarten er = 60 km/t Længde toget flytter sig = 10 km, 15 km, 30 km, 45 km og 60 km Så skal jeg jo udregne hvor lang tid det tager ... -
Rabat i procent
ForumindlægEndnu et spørgsmål omkring procent. En kunde tilbydes 10 % rabat gennem en indkøbsordning. Da hun kommer ned i butikken, er der tulfældigvis månedens salg, hvor der er 20% rabat på alle varer i butikken. Gør rede for at det er ligegyldigt om kunden først får trukket de 10 % og derefter de 20... -
Acceleration!
ForumindlægEn bil starter fra hvile med accelerationen 1,8 m/s^2. 1) Hvad er hastigheden efter 10 s? 2) Hvor langt har bilen kørt efter de første 10 s? 1) Til den første benytter jeg formlen s=½a*t^2 s = ½ 1,8 m/s^2 * 1... -
logoritme og potens
ForumindlægHej Studieportalen, Er der nogle, der kan fortælle mig hvordan regnereglerne for en logoritmefunktionerne (1, 2 og 3) hænger sammen med potensreglerne? 1) ln(a b)=ln(a)+ln(b) 2) ln ba =ln(a)−ln(b) 3) ln(ax)=x ln(a) -
fortynding af kobber
Forumindlæghej er der en sød sjæl der vil hjælpe mig med at beregne koncentrationen i de 9 fortyndede glas? jeg er ikke så god til kemi, så en smule hjælp, ville gøre mig lykkelig:) -
Differentialregning
ForumindlægNogen der kan hjælpe, tak? -
osmose og osmolære koncentrationer
Forumindlægplease hjælp med opgave b og c i vedhæftede billede -
Differentialligning !!!
ForumindlægHJÆLP !!! I en model for antallet af individer N(t) i en population til tidspunktet t(målt i døgn) er den hasighed, hvormed N(t) vokser til tidspunktet t, propotional med produktet af antallet af individer til tidspunktet t og forskellen mellem 5*10^6 og antallet af individer til tidspunktet t....
