Søgning på: filosofi c. Resultater: 18841 til 18860 af 60665
-
Bohrs model..
ForumindlægHej Jeg undrer mig lidt over bohrs atommodel... Jeg er ikke sikker men kan den ikke kun bruges til hydrogen?? -
integralregning
ForumindlægHej vil høre om der er nogle der kan hjælpe med med denne opg. i integralregningf(x)=x+1 og g(x)=x¨2-4x+5de to grafer skærer hinanden i punkterne 1 og 4. a) beregn arealet af det grundområdeder afgrænses af grafen for f, førsteaksen og linjerne med ligninger x=1 og x=4.b)beregn arealet af det gru... -
Kemi - opg. koncentration
ForumindlægHey hvordan kan jeg løse denne opgave:I 3 l demineraliseret vand hældes 200mL saltsyre med koncentrationen 4mol/L. Hvad bliver koncentrationen af den fremstillede saltsyreopløsning?Bare giv mig et hint.. for ved ikke hvor jeg skal starte? -
Hjælp til Excel
ForumindlægHvordan laver man to funktioner i ét koordinatsystem i Excel? Det drejer sig om følgende tal hvor y-aksen er iltoptagelse i l pr. min. og hvor x-aksen er pulsen. Se vedhæftet fil. -
gaslovene
ForumindlægHej.. Jeg er total lost i denne opgaverne så håber nogle kan hjælpe..Beholder med nitrogen:En beholder med rumfanget V=3,0L fyldes med nitrogen N2, Gassens Temperatur T=22C og trykket er lig med atmosføretrykket som er P=101,8kPa. Beholderen er forsynet med en hane oh tilsluttet et kviksølvmanome... -
2 ligninger lig med hinanden
ForumindlægP: y= -½x^2 -6x -16l: y= 2x +14Hvordan sætter jeg de 2 ligninger lig med hinanden og regner den ud? -
Stofmængdeberegning
ForumindlægOpgaven er vedhæftet. Jeg kan ikke finde ud af, hvordan jeg skal regne stofmængden ud i 4). Jeg tor jeg skal bruge formlen for formel stofmængdekoncentration, da jeg jo ved der tilføres 0.1 M NaOH, og den molære vægt af butansyre, men lige nu kan jeg ikke komme videre derfra. -
et hurtigt spørgsmål
Forumindlæghejsa, jeg ville bare lige hurtigt spørge om, om der er nogen der ved, hvordan man finder arealet af en ligebet trekant? -
dansk eksamen
ForumindlægHej! Jeg har trukket fordybelseområdet "Danmark, danskhed og danskere" i dansk 9 klasse eksamen - og jeg vil gerne høre om nogen havde en ide om hvad jeg kunne tage udgangspunkt i? Altså af tekst (noveller, artikler) osv :) Er virkelig blank... -
Hjælp til formulering af formel
ForumindlægHej Sidder med en opgave til imorgen som jeg ikke kan finde ud af, er der nogle som kan hjælpe?Opgaven er:Gennem et punkt uden for en cirkel med centrum i A.Tegnes de to tangenter til cirklen. De rører cirklen i P og D.Bevis at trekant APC er ligedannet med ADC.er der nogle som kan hjælpe mig med... -
afl.
ForumindlægBilleglas kan antirefleksbehandles ved at påføre dem et tyndt lag af magnesiumflourid (MgF2)Lys med bølgelængden 550nm i luften har den relative brydningsforhold 1,38 over overgangen fra luft til MgF2.a) beregn lysets fart i MgF2-laget..dette har jeg fundet svaret på og kommer frem til v=2,17*10^... -
Hva bruges carbon til?
ForumindlægSidder som skrevet før li og laver aflevering..Tænkte på om nogle ku hjælpe mig me, hvad mikroorganismerne bruger carbon til?På forhånd tak:) -
Integraler i raketligningen. SRP haster
ForumindlægKan ikke helt forklare/forstå hvor disse integraler giver det de gør, synetes ikke rigtig jeg kan finde en forklaring nogen steder. Se vedhæftet fil. -
Mat hjœlp
ForumindlægHej er der nogle som ved hvordan man forkorter brøktallene? 6/12, 7/28, 12/48 Håber der er nogle som vil hjœlpe -
Er der nogen der vil tjekke om jeg har lavet opgaven rigtigt!
ForumindlægJeg lavet opgaven så hvis der er nogen der har tid er de meget velkommende til at tjekke om det er rigtigt! Opgaven ligger på:http://www.upit.dk/files/Fysik%20opgave%20E10.doca)P = U*II = P/UI = 700w / 36 vI = 19, 44 Ab)P = delta E / delta tDelta E = p* delta t = 700w * 2h = 1400whc)P = delta E /... -
hjælp til integralregning med substitution.
ForumindlægHej hej... jeg sidder lige med en opgave mere om integalregning som jeg ikke kan finde ud af. håber der er nogle der kan hjælpe mig:) opg. Bestem, uden brug af lommeregner: S= integraltegnet:) S 1 / tanx dx - be... -
Beregn stofmængde
ForumindlægBeregn stofmængden (n) af sølvnitrat: Er det korrekt at man skal gange volumen (L) med koncentrationen i mol/L (Molaritet = M), hvilket er det tal som ofte står lige foran stoffets formel, fx under kemikalier, i det her tilfælde 0,100 M AgNO3(aq). Volumen 42,65 mL AgNO3 Kan nogen vise m... -
Hjælp til 1 fysik opg..
ForumindlægHej er der nogen, der kan hjælpe mig med denne opg, som jeg ikke kan løse...?En af linierne i kviksølvs emissionsspektrum svarer til en overgang mellem to stationære tilstande med energierne - 1,56 eV og - 5,53 eV.Bestem liniens bøælgelænde? -
Eksponentielt voksende funktion m.m
ForumindlægHey, jeg har nogle opgaver foran mig jeg er lidt i tvivl om, det drejer sig om følgende: Om en eksponentielt voksende funktion f(x) = b*a^x oplyses, at f(2) = 3 og f(5) = 24 bestem tallene a og b -- En størrelse y vokser med 3% om året. bestem vækstfaktoren a -- Løs ligningen 3*1,5^x = 12. Bestem... -
Beregning af frekvens
ForumindlægJeg har fået følgende opgave: a) En gammastråle har en bølgelængde på 10-13m, beregn strålings frekvens b) En mikrobølge har en frekvens på 2*1011 hertz, beregn bølgelængde Er der nogen der kan fortælle mig hvilken formel jeg kan benytte?
