Søgning på: Andet. Resultater: 18861 til 18880 af 91205
-
homo faber
ForumindlægHej, Jeg er i gang med at skrive SRP. Blandt andet om bogen "Homo Faber" af Max Frisch. Derfor vil jeg lige høre om der er nogen der ved hvad der ligger i at Walter Faber af Hanna bliver kaldt Homo Faber. Selv har jeg tænkt at det kunne have noget at gøre med at han bliver mere menneske... -
Diff.lign-hjælp
ForumindlægEndnu engang har jeg brug for hjælp til matematik.I et studium af en population af rotter, der var isoleret på et område uden rovdyr, har man undersøgt to modeller for antallet af rotter som funktion af tiden t, målt i måneder.I den ene model antages, at antallet N af rotter er en løsning til dif... -
Nem reducering (kan Ti-83 hjælpe?)
ForumindlægI forbindelse med at jeg prøver at lære at differentiere, skulle jeg differtiere f(x)*g(x), og jeg brugte da "produktregelen".Og i det konkrete tilfælde endte jeg med følgende:(12x^4-24x^3+60x^2x^2+4x-10)+(4x^4-8x^3-2x^2-4x+x-2)Mit problem er her at jeg ikke kan finde i nogle af mine ma... -
Hjælp til rettelse af en tysk tekst..
ForumindlægHej...Håber der er nogle der er villig til at hjælpe mig med at rette denne tekst..Det haster nemlig! På forhånd TAK.Schweiz og især Zürich er kendt for at være et centrum for penge og kapital i Europa. Dette hænger også sammen med det specielle schweiziske fænomen, som kaldes bankhemmeligheden. ... -
2.g opg. E = m*c^2
ForumindlægOpgaven siger:"Se på betahenfaldet af kaliumisotopen 40K. Sæt antineutrinoens masse til 0.a) Beregn massetilvæksten, deltam, ved henfaldet.b) Beregn den frigjorte energi ved henfaldet.Elektronen og antineutrinoen deler næsten hele den frigjorte energi.c) Antag, at elektronen får 70% af den f... -
Ramt af Old-pest!!
ForumindlægHejsa alle! Som I læse i ovenstående er jeg blevet ramt af old-pesten og skal derfor op i old den 23-06-15. Desværre synes jeg ikke, at min lærer har været så god til at forklare, hvad vi skal gøre til eksamen, hvordan vi griber det ad og hvad der skal foregå til eksamen. Jeg har så kunne læse mi... -
Rettelse af tyskaflevering
ForumindlægHej. Jeg har udarbejdet en tysk oversættelse på højniveau ud fra bogen "tyske oversættelser". Jeg ville være meget glad, hvis nogen rettede den igennem.Tyskland efter første verdenskrig.Da den første verdenskrig var til ende den 11. november 1918, var mange hjemvendte soldater forbløffe... -
Projektilbevægelse
ForumindlægHej!Jeg er ved at køre sur i en fysikopgave. Den lyder således:En kugle skydes vandret ud af en fjederkanon og rammer gulvet 0,35s senere.a) Beregn den lodrette faldvej.Under faldet bevæger kuglen sig 0,47m i vandret retning.b) Beregn kuglens fart lige før, den rammer gulvet.Den første delopgave ... -
engelsk 4 sætninger
Forumindlægjeg skal oversætte følgende sætninger:1: alle taler om vejret og dets luner, men ingen gør noget ved det.2: den laks lugter underligt3:Garfield har travlt med at æde lasagne4: skattekontoret foreslog hende at være mere nøjagtig med sine oplysningerhar jeg fået til følgende:a)Everybody talks about... -
Eksamen
ForumindlægHej. Noget af det stof vi har "haft om" - har blandt andet været nogle elevfremlæggelser om alternativ energiformer. Det kan vi jo ikke huske noget af (medmindre det var vores eget) - så tror I vi kan risikere at trække et spørgsmål, hvor der står fx man skal snakke om solceller, når ma... -
Cirklens ligning
ForumindlægHej Jeg prøver at finde centrum og radius ved at omskrive: x2+y2+6x-10y+14=0 (x+3)2+(y-5)2+14+9+25=9+25 (x+3)2+(y-5)2=48-34 (x+3)2+(y-5)2=14 så C(-3,5) men radius skal være √20 jeg får √14. Prøve med en anden: x2-4x+y2+8y+11=0 (x-2)2+(y+4)2+11+4+16=4+16 (x-2)2+... -
Uden hjælp. Inden kl. 8:30!
ForumindlægOkay..Altså jeg skal til uden hjælp mat kl. 9, så det skal være et hurtigt svar, hvis nogen har tid (:Ehm, det er fordi jeg ikke er helt sikker på, hvordan man bruger indskudsreglen.Jeg har en graf, f, som går over x-aksen fra 0-2 og under fra 2-4.Jeg får at vide at M1 = 4 og at M2 = 4. Bestem in... -
Gymnasial uddanelser- I tvivl!!
ForumindlægJa jeg er virkelig i tvivl om hvad jeg skal vælge, selvom der er stadig 1 år til det. Men jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig :) Mine overvejelser i hvad jeg vil uddane mig i senere: Diplomingeniør - Global Management and Manufacturing (GMM Engineer):Specifikke adgangskrav er matemati... -
Hjælp til fejlsætninger
ForumindlægHeej.. har lige bug for lidt hjælp til nogle fejlsætninger: 1. The friends accused him to be a coward. 2. There is no doubt about that this new technology is going to be used 3. She felt that there wasn´t anything in the whole world that she couldn´t do. 4. The steaks smell well, and we are reall... -
Komplekse tal - diskusion; fordele ved "skrivemåder"
ForumindlægHey :) Jeg skriver om de komplekse tal - og har blandt andet kommet ind på, at man kan udtrykke dem på flere forskellige måder: 1) a+bi (konkrete form) 2) (a,b) (som en vektor) 3) arg(a)_mod(a) (polærformen) -------------------------------------------------- - Her lige et sprøgsmål, kaldes ... -
Volumenprocent HCl
ForumindlægHejsa ! Hvis jeg har en 37 % opløsning af HCl. Hvordan regner jeg så ud hvad koncentrationen er i mol/L ?. 37 % = VHCl/Vblanding * 100 % dvs 0,37 = VHCl/Vblanding. Tager jeg så fx 10 ml ud af opløsningen så har jeg 0,37 = VHCl/10ml dvs 3,7 ml = VHCl. Men hvordan kommer jeg videre ? Skal jeg bruge... -
Fouriers lov
ForumindlægHej, jeg er blevet stillet flg. opgave i fysik: En 20cm lang cylinder af jern med radius 3 cm tilføres 20W i den ene ende, og den anden ende holdes på 28 grader C. Cylinderen er isoleret. Tegn en graf over temeraturfordelingen det er meningen at man skal bruge formlen dQ/dt=-lampda*A*(dT/dx) La... -
DNA og generationer
ForumindlægHej.. Jeg sidder her med en biologiaflevering, som bare driller som en i h******! Opgaven lyder: I en bakteriekultur blev bakteriernes DNA mærket med 15N (15 er ophævet) (en bestemt nitrogenisotop), således at alle DNA-molekylerne indeholdt 15N. Derefter blev bakteriecellerne overført til at næri... -
Oversættelse fra dansk til engelsk
ForumindlægJeg skal oversætte en tekst fra dansk til engelsk, og er blevet lidt i tvivl: ''Denne frihed for for megen kontrol fra forældrene er forsvundet.'' Det hænger sammen med teksten: ''For det tredje bestemmer fjernsynet, hvilket legetøj børn gerne bil have. Forældr... -
help
ForumindlægB. Discussion Discuss why binge drinking seems to be socially acceptable even though we know that it has serious long-term effects. Base your discussion on both video and text “Binge drinking rots teen brains”: det er linket: http://www.newscientist.com/article/dn18999-binge-...
