Søgning på: amish folket. Resultater: 18861 til 18880 af 19974
-
Niveauopdeling i folkeskolen
ForumindlægHej alle :-) Her den anden dag, havde jeg og nogle andre en lille debat, om hvorvidt det ville en god ide med niveauopdeling i folkeskolen? Hvad synes I? For eller imod? ;-) -
Jeres karakterblad?
ForumindlægVi har lige fået karakterblad. Mit ser sådan ud:1.g, stxASP: 9AT: 10billedkunst: 9 dansk: 8 historie: 9 idræt: 10 mat, skr: 10 mat, mdtl: 10 engelsk: 10 samfundsfag: 8 NVG: 11fysik: 10fransk: 7Jeg har altså et gennemsnit på 9,3 hvilket jeg er tilfreds med. Undtagen i fransk...HVAD MED JER? -
Middelalder
ForumindlægHej, Vi er igang med et projekt, hvor bl.a. middelalderen indgår. I den forbindelse har jeg fået til opgave at lede efter en ridder der angiveligt skulle have deltaget i en omfavnsrig pilgrimsrejse. Hans navn skulle være Casper Maach.Jeg synes ikke det umiddelbart lyder som en normalt middelalder... -
Afskaf årskaraktererne
ForumindlægI gymnasiet betyder årskaraktererne meget. De er ligeså væsentlige som eksamenskaraktererne, og de vil ofte være afgørende for, om man kommer ind på en uddannelse.Dog vil jeg gerne sætte spørgsmålstegn ved nødvendigheden af disse årskarakterer. Jeg mener ikke, at man burde have årskarakterer (i d... -
Sprogrejse
ForumindlægEr der nogen af jer, som har været på sprogrejse før?Hvis ja..Hvilket organisation rejste i med?Var det godt (organisationen)?Har det gavnet jer, i det sprog i tog ud for at lære? -
Harvard, Princeton, Yale eller Oxford...
ForumindlægHej med jer mennesker.Jeg er en pige, der går i 1.g, og jeg kunne rigtig godt tænke mig at gå på Harvard University. Men har også tænkt på Yale, Princeton og Oxford. Måske er det lidt tidligt at tænke på det, men har drømt om det siden jeg var 10 år. Er der nogen der kan hjælpe mig? Ved i hvad ma... -
Fysik skrfttlig stx 2009
ForumindlægSå er skriftlig fysik eksamen overstået. Meget nemmer end forventet, synes jeg i hvert fald :) God tid, og nemme opgaver. Er der nogen der har deres resultater, som de kan lægger op? Jeg fik selv lavet alle opgaverne, men kan allerede nu se, at jeg har lavet et par regnefejl, så hvis der er nogen... -
Forberede sig til 9 klasse
ForumindlægGodav. Efter denne tiltrængte sommerferie, skal jeg starte på mit sidste år i folkeskolen. Som person er jeg ekstremt engageret i skolen, og mine karakter er betydningsfulde for mig og mine forældre. Alligevel afsluttede jeg ottende klasse med et gennemsnit på sølle 8,5, hvilket svarer til en... -
Medicin - sommer -og vinterstart?
ForumindlægHej allesammen! Jeg ville høre, om jer der har søgt medicin er kommet ind på sommer -eller vinterstart. Jeg er selv kommet ind på vinter, hvilket jeg er ret bitter over. Er der overhovedet en chance for at begynde til sommer (ved fx at bytte eller skrive en motiveret begrundelse). Tak på ... -
Spansk grammatik spørgsmål
ForumindlægSidder i en spansk opgave og bliver i tvivl om flere slags oversættelser: fx. ordet "som" som normalt oversættes til "como" hvilket jeg tit synes har fået som fejl i min stil til at skulle være "de" eller "que" eller noget lignende istedet for, så hvad ... -
Rettelse af sætninger
ForumindlægHåber at der er nogle som vil rette disse sætninger igennem. 1. Han indså, at han var sent på den. He realized he was late 2. Sig venligst til mig, hvis jeg tager fejl. Please tell me if i am wrong 3. Politiet er overbevist om, at de har fanget den rigtige. The police is convinced th... -
Biologi på STX giver ikke adgang
Forumindlæghej allesammen. - i dag blev jeg (3g'er) præsenteret for et foruroligende faktum. jeg selv går på biotek A linjen på mit gymnasium. men disse der går på biologi A , idræt B og Mat B har ikke høje nok niveauer til at komme ind på de fleste naturvidenskabelige studier på universiteterne ... -
Job: Bedste løn!
Forumindlæg1) Hvilken uddannelse skal man tage, hvis ens mål med livet er at tjene en masse gode penge og leve i luksus? Kom gerne med mange bud på forskellige uddannelser! 2) Hvad betyder/betød mest for dig, når/da du vælger/valgte uddannelse/n? Interesse Løn Popularitet Stilling Eller andet? Svar ærl... -
Ejefald og genetiv
ForumindlægJeg skulle oversætte noget fra dansk til engelsk der omhandler ejefald og genetiv. Jeg er slet ikke sikker på min oversættelse. Så hvis der er nogle der lige vil se den igennem, så vil det være dejligt.. :) It may sounds like a crime novel’s title, but it is a description of Charlotte Perki... -
Ordleg - vil du være med? ;b
ForumindlægHeeey alle! Det er en dejlig sommerdag, men jeg gider ikke ud, og jeg keeeeder mig! - Well, derfor synes jeg, at vi alle skal lege! :p Reglerne er MEGET simple. Jeg starter! Jeg skriver et ord, og I skal så dele ordet, altså tage den sidste del, og bruge det som "første del" af et ny... -
Ramadan
ForumindlægAv, så er det ramadan måned :-( Det er sandelig svært iår.. Man faster fra kl 05 om morgen, til omkring kl 20.. Førhen var det altid omkring november - december måned hvor dagene var korte.. Derfor var det så let.. Men i år er det virkeligt hårdt for mig. Jeg sulter!! arrrg :-( Man kan hverken... -
Abort & Designerbørn
ForumindlægGodmorgen allesammen! Jeg går i 9. klasse og har projektuge og vi har valgt "ABORT OG DESIGNERBØRN" -og vi ville gerne have jeres mening ang. både abort og designerbørn. - Hvad synes I om abort? - Hvad synes I om designerbørn? - Har i prøvet at blive insemineret/har været sæ... -
hvor kommer liv fra
Forumindlæghvor kommer liv fra? hvor stammer liv fra? jeg ved at vi mennesker når længere og længere tilbage i evolutionsteorien, men uanset hvor langt vi går tilbage, vil vi stadig stå ubesvaret med at spørgsmål omkring livs afstamning. -
kemi stx 2010
Forumindlæghvordan gik jeres kemi eksamen i går, og er nogen der eventuelt kan lægge deres svar ind :) -
HVA SÅ ? kom du ind på drømmestudiet ?
ForumindlægHvad er I så kommet ind på ? Fik du dit 1 prioritet eller blev det noget andet ?
