Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 18901 til 18920 af 111527
-
Rettelse
ForumindlægHejsa folkens.Jeg regner nok med at det er min sidste rettelse for idag.Vil helst gerne blive færdig så hurtigts som muglig, gider helst ikke at sidde natten oppe, da jeg stadig har meget at nå.Men en der lige vil kigge på disse nedestående sætninger, de skal stå i DATID, tak:-)1) "That he c... -
rettelse af engelsk stil
ForumindlægThe call of the wild. Today a lot of kids are lazy and they do not work after school, and there are also a lot of kids who takes drugs and has become violent. The Bacons family sends their son Aaron to a wilderness camp because he has started to play truant, his poetry has taken on a violent t... -
Forsæbningstal
ForumindlægHej jeg er igen med rapport over fedtforsæbningstal og tror jeg er kørt fuldstændig gal i det. Jeg har fået følgende forsøgsvejledning og skal regne de opgaver der er i den, for at nå frem til forsæbningstallet, her er den: http://www.lru.dk/kemi/eleveksperimenter/Au2_V8_3.pdf De resultater jeg h... -
Clorindholdet i en vandprøve
ForumindlægJeg har problemer med denne kemi opgave. Jeg har lavet opgave a, og jeg ved ikke hvordan jeg skal komme videre. Nogle som kan hjælpe? :D a. Jeg skal foreslå en ion, som danner tungtopløselige salte med Cl- og opskrive det afstemte reaktionsskema for fældningsreaktionen. Jeg har valgt min ion Ag+... -
Matematik eksamen uden hjælpemidler
ForumindlægHej Jeg skal op i skriftlig matematik på Mandag.. Men har meget lidt styr på det, og er specielt nervøs ang. den uden hjælpemidler ( den med hjælpemidler kan man vel altid finde noget i bogen eller nogle noter til hvordan man løser det (?)) Jeg vil derfor gerne vide hvilke opgaver der som regel... -
Asymptoter - eksponentielle funktioner?
ForumindlægHej! Jeg sidder og læser nogle af mine noter, der handler om eksponentielle funktioner. Noget som jeg har skrevet er dette: "Værdimængden: Tæt på x - aldrig negativ. y = altid positiv" Men hvad betyder det helt præcis? Jeg har selv læst mig frem til noget: Når a < 0 < 1, vil ... -
Oldtidskundskab litterære virkemidler?
ForumindlægHey vores old-lærer har nævnt nogle litterære virkemidler til analysering af antik tekst. Der er dog enkelte jeg ikke forstår: alitteration=? har et eks. med "blinkende bække" dog siger det mig ikke så meget. Retardering=? Onomatopoetika=? Har en note der siger lydmalende ord, vil det ... -
Forskrift for funktion
ForumindlægHej, jeg sidder lige nu og knokler over 2 opgaver. Jeg har før lavet dem, men siden det er LÆNGE siden, kan jeg simpelhen ikke huske dem eller finde mine noter.. Håber MEGET i vil hjælpe! 1. En funktion går igennem punktet (4,12). Herudover gælder at y-værdien får en tilvækst på -30% når x-værd... -
Sandsynlighedsparameteren
ForumindlægFra et almindeligt spil kort trækkes et kort, og det noteres om kortet er en hjerter. Forsøget gentages 11 gange. Angiv sandsynlighedsparameteren og antalsparameteren, og opskriv en formel til beregning af sandsynligheden for, at der blandt de 11 kort er netop 6 hjertere. Sandsynlighedsparame... -
RETTELSE til engelsk - hjælp tak :)
ForumindlægHeey allesammen :). Jeg har skrevet min 1. del af min aflevering ned nu, og håber der nogle her inde der gider kigge på den, mht. bl.a. gramatik, ordstilling etc. 1. Del : Thirteen - Tracy: 1. Explain why you think Tracy begins to steel, take drugs, cut herself etc. in the movie Thirteen (writ... -
Rettelse af tekst?Har virkelig brug for hjælp
ForumindlægHej derude... er der nogle der gider at rette denne tekst til mig? Det er kun en del af selve teksten.. I believe that the strongest Thema in the story is respect. For I believe that you must have great respect for his parents. If you do not respect to them, then it is hard to have the same op... -
Ligning
ForumindlægHar en ligning Der gælder: udtrykker konstanten k for en reakton med en konstant A, aktiveringsanergien E (J/mol) for reaktionen (en konstant), gaskonstanten R=8,31 J/(K*mol) og temperaturen T (målt i Kelvin; 0 grader C = 273 K. opg 1) Vis det gælder (ln k er en lineær funkton af 1/T) og udt... -
Reducering
ForumindlægHej Jeg har lykkeligt glemt hvordan det er jeg skal reducere følgende stykke: (4a^2-4ab+b^2)/(4a-2b) Håber på lidt hjælp, selvom jeg ved det er et meget let stykke :-) -
Find Vektor
ForumindlægTre punkter er givet ved koordinaterne: A(-1,3,-4), B(3,-1,2) og C(0,0,2) a) Find en vektor, der er ortogonal på både vektor(AC) og vektor (BC) Nogen der kan hjælpe med denne opgave, kan ikke huske hvordan man gør, når man skal finde en vektor der er ortogonale på begge to. Cas må... -
Hvor mange henvisninger?
ForumindlægHejsaSidder lige og overvejer, hvor mange sidehenvisninger det egentligt er "normalt" at have, for indtil videre har jeg 35 på 15 sider... syntes det virker af mange. Men så er det jeg gerne vil høre med jer andre, hvor mange I har? Er det godt eller dårligt at have (for) mange?:-)¤Chri... -
Bevis: hvis x^2 er ulige, så er x ulige.
ForumindlægHej. Jeg vil gerne høre nogle meninger om, om dette bevis er udført godt? Jeg skal vise, at x er ulige, hvis er ulige. Dette bevis føres ved kontraponering. Vi ved, at kvadrat på et lige tal er lige. Af dette følger det naturligt, at x må være ulige, hvis x2 er ulige. Hvilket følger af at ... -
samf eksamen 2014
ForumindlægHej TIl de af jer der var op i skriftlig samf stx A 2014 kan i huske hvad emnerne var? og evt. nogen der er eksamenssættet liggende? På forhånd tak! -
Nogen der ville være søde at lave min mini-SRP for penge?:P
ForumindlægEr der nogen som kunne tænke sig at skrive min mini-SRP for 1000kr eller måske lidt mere? Det er Matematik-Fysik på STX. Vi bruger maple -
Udd. slut
ForumindlægNu er jeg lidt forvirret. Hvis man nu startede STX i 07 og derfor går i 2.g nu, slutter man så 2009 eller 2010? -
2-årig hf?
ForumindlægHej Jeg ved at man har ca. 32 timer om ugen på stx. Hvad med på 2-årig hf? Nogen der ved hvor lang en dag man har?
