Søgning på: naturgeografi vand. Resultater: 18961 til 18980 af 19366
-
Syrer og baser (pufferopløsning), kemisk ligevægt og titrering
ForumindlægHey, Jeg sidder her og bakser med et par kemiopgaver. Er der nogen der kan hjælpe. Det er 3 opgaver: Opgave 1. Syrer og baser Forestil dig, at du skal fremstille en pufferopløsning, der er 0,150 M både med hensyn til CH3COOH og CH3COO-. Beregn hvor meget CH3COOH og CH3COONa × 3H2O man skal afvej... -
Digt analyse help plzz
Forumindlæghar virkelig brug for hjælp til at analysere dette digt Som en rejselysten flåde Som en rejselysten flåde ankret op ved Jyllands bro under vejrs og vindes nåde ligger landet dybt i ro. Hårdt går hav mod bro og stavn, møder Danmarks stille navn. Hør, hvor blidt det klinger! Hvor vi stod, og hvor... -
15 sætninger
ForumindlægHej Hol. Nogen, der vil kigge igennem? 1. Louise og hendes søster er journalister. 2. De har meget arbejde. 3. Arbejdet begynder kl. kvart i ni. 4. Louise kommer hjem kl. kvart over 5. 5. I dag har hun problemer med sin artikel. 6. Forældrene køber vin og ost. 7. De forbereder en god middag. 8.... -
Samfundsfag og Historie + problemformulering
ForumindlægHej.. Jeg sidder og skal til og blive færdig med min problemformulering. Jeg har valgt at skrive om socialdemokratiet udvikling indefor emnet " de politiske partier nu og i fremtiden". Jeg har fået at vide at mine problemformulering skal være en "one line", men er lidt i tvi... -
EKSAME I MORGEN!
ForumindlægHEJ alle sammen. Jeg skal til eksamen imorgen og jeg skal svare på dette spørgsmål: Diskutér hvilke konsekvenser yderligere temperaturstigninger i fremtiden kan få i forhold til ændringer i nedbørsmønstre. Jeg har så svaret: Vi ved med nogenlunde sikkerhed at den globale opvarmning er s... -
Lydens fart
ForumindlægHej derude Jeg har fået stillet følgende opgave: Fotoet (kan ikke vedhæftes) viser en opstilling til bestemmelse af lydens fart i luft. Den ene ende af et åbent rør er stukket ned i vand. Over røret er anbragt en højtaler, som udsender en tone med en valgt frekvens (f). Røret flyttes op og ned ... -
Titrering - masse af zink HJÆLP!
ForumindlægHej Alle, Jeg håber virkelig der er en derude der kan hjælpe mig. Jeg ved, at man kan beskytte jern mod korrosion ved at dække jernoverfladen med et zinklag, hvilket kan gøre ved varmforzinkning eller zinklaget kan påføres ved elektrolyse. Formålet med det eksperiment jeg har lavet er at måle ... -
Strofer
ForumindlægHej, er der nogen der ville være sød at fortælle mig hvad disse strofer betyder? Hvi aflokker Harpe din Sölverklang, som bæver i Aftnen saa huld, den modlöse Sanger endnu en Sang, 10 mens Solen gaaer ned i sit Guld? Ak bedre du taus paa Egen hænger! Dine venlige Toner elskes ei l... -
Rettelse af tekst ! D;
Forumindlæghej, mangler kun at rette dette af min stil, håber nogen af jer vil hjælpe med at rette den (: Efter nogle uger taber heksen tålmodigheden. Hun kan ikke vente længere. En morgen beder hun Grethe tænde op og hente noget vand. Så siger hun til Grethe at hun skal varme den store ovn op så de kan b... -
Hjælp til formler!
ForumindlægJeg har et par opgaver, som jeg har brug for formler for at kunne regne ud. Landjordens hurtigste dyr er en gepard, som kan løbe med op til 28 m/s. Det næsthurtigste dyr er en antilope, som kan løbe 24 m/s. • Hvor længe er en gepard om at indhente en antilope, der starter med 50 m forspring? • H... -
Hjælp til syre-base beregninger
ForumindlægHjemmeopgaver sæt 2G-2 Syre-basekemi Afleveres mandag 7. april 2008 4 OMREGNING FRA MASSE% TIL MOL/L TIL pH 4a. Koncentreret svovlsyre, H2SO4, som er 96% regnet efter masse%, har massefyl¬den 1,84 g/mL. Omregn masse% til mol/L efter nedenstående retningslinier: 1. Hvor mange gram vejer 1 ... -
PLEASE HJÆLP! - Forstår ikke dette stykke!
ForumindlægDette er et uddrag (4. stasimon) fra Sofokles' Ødipus: I. STROFE I menneskeslægter, ak, hvad værd tror I, at livet har? Jert liv regner jeg for tomt. Hvem nævner mig mon en mand, hvis liv rakte ham lykken selv, fri for skuffende selvbedrag skabt for siden at d brat? Med din skæbne for Øje... -
naturfagscase på E niveu
ForumindlægHans Andersen er 70 år og er netop flyttet ind i en nybygget, ældrevenlig bolig. thekøkken og stue er i et, hvilket han er glad for. derudover er der en lille soveværlse og et badeværlse med bruser. han er for kort tid siden blevet enkemand, og han kunne ikke længer klare sig alene i det store hu... -
Mat: Skr. eks. STX-B
ForumindlægKortfattede resultater for dagens eksamen i STX-B. Det er meget hurtigt gennemregnet, så der tages forbehold for regnefejl, trykfejl og søvnige perioder... Opg. 1 9 og x^2 Opg. 2 f(x)=25*2^x Opg. 3 f'(x)=3x^2-6x. Voksende i ]-oo;0] og [2;oo[. Aftagende i [0;2]. Opg. 4 |BC|=12 Opg. 5 12 o... -
Mat: Skr. eks STX-A
ForumindlægKortfattede resultater for dagens eksamen i STX-A. Det er meget hurtigt gennemregnet, så der tages forbehold for regnefejl, trykfejl og søvnige perioder... Opg. 1 t=7 Opg. 2 5/8 og 5/(2m+3n) Opg. 3 f'(x)=3x^2-6x. Voksende i ]-oo;0] og [2;oo[. Aftagende i [0;2]. Opg. 4 ln(2) Opg. 5 x=50... -
Spørgsmål i fysik/kemi
ForumindlægJeg har nogle spørgsål jeg skal svare på som ved ikke rigtig kan.. Jeg er nemlig ikke så god til fysik/kemi, det er ikke min stærke side :/ • Oxygen i luften kan ikke påvises med en glødende træpind, fordi?? Svarmuligheder= 1: der er for lidt oxygen. 2: der er for meget oxygen. 3: træ... -
Flyv fugl, flyv!
ForumindlægNogen der ved hvilken periode denne salme hører ind under? Den er fra 1828, jeg har lidt svært ved at kategorisere den. :( Flyv Fugl, flyv Flyv, Fugl! flyv over Furresøens Vove! Nu kommer Natten saa sort, Alt ligger Sol bag de dæmrende Skove, Dagen den lister sig bort; Skynd dig nu hjem til din... -
Differentialligning
ForumindlægHej. Jeg synes differentialligninger er et svært kapitel i min "matematiske uddannelse". Jeg forsøger ihærdigt at arbejde med det her op til årsprøver, sommer mm., for at få det på plads inden 3.g. Jeg har fundet nogle forskellige opgaver, og har her seks som jeg vil mene er af lidt f... -
Analyse/fortolkning af ''Det mørke Jylland''
ForumindlægHej Jeg har en opgave i danks, og jeg skal analysere digtet Det mørke jylland af tv-2. Problemet er ta dette dig er utrolig svært og jeg har i forvejen meget svært ved at analysere især digte. Derfor er mit spørsmål, om det er en af jer der måske ved en god måde at fortolke et digt på. Er de... -
Korrekt?
ForumindlægJeg har også brug for lidt respons på en oversættelse jeg har lavet fra dansk til engelsk. Orgiginal tekst: Da krigen begyndte, var det sydstaterne, der vandt de fleste slag, fordi de havde de bedste generaler og de bedste soldater. Men på grund af nordstaternes store befolkningstal i forhold ...
