Søgning på: filosofi c. Resultater: 19001 til 19020 af 60665
  • Opgave om ligebenet trekant

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har lidt problemer med en opgave om en ligebenet trekant. Jeg har vedhæftet min opgave. Håber der er nogle der kan hjælpe mig.
  • opløsning af to vektorer

    Forumindlæg
    HejsaJeg skal her på mandag til mundlig mat eksamen, sidder med et spørgsmål der hedder:"redegør for opløsning af to vektorer efter to retninger" kan simpelhen ikke forstå hvordan det nu er.? på forhånd takmvh kim
  • har aldrig forstået denne omskrivning

    Forumindlæg
    F.eks. sidder jeg med dette udtryk ( 5 in. / (0.18 ((Btu * in.)/(h*ft2*F)) ) hvordan bliver det til = 27.8 (h*ft2*F/Btu) burde det ikke være = 27.8 (Btu/h*ft2*F)
  • trigonometri

    Forumindlæg
    nogle der ved hvad sammenhængen tanA = a/b for en retvinklet trekant er ?
  • Stofmængde af NaOH

    Forumindlæg
    hej sidder med en opgave jeg ikke rigtig forstår hvordan jeg skal beregne 1. beregn stofmængden af NaOH i det tilsatte volumen 0.100M NaOH i del et af eksperimentet i del et har jeg fået følgende resultater (se vedhæftet fil ) siger tak på forhånd
  • Oktetregelen

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har lige et spørgsmål. Opfylde Valin oktetreglen? Min lærer har forsægt at forklare mig oktetregelen, men jeg forstod det ikke. Tak på forhånd :D
  • Trekant

    Forumindlæg
    I en trekant ABC er vinkel A = 54, |AC| = 10,2 og |BC|=9,1 Der oplyses at vinkel B er spids a) bestem vinkel B Punktet D ligger på siden BC, således at |DC| = 6,0 b) bestem |AD| Nogen der kan hjælpe med hvilke formler jeg skal bruge ??
  • temp. fælles hjælp...

    Forumindlæg
    jeg er stillet over for denne opgave men kan ikke få det rigtig resultat. mit bliver 42,5 og det skal være 51 graderto klodser hendholdsvis aluminium og kobber. de begge vejer 100 g. De har starttemperatur 65 og 20 grader.de to klodser bringes nu i kontakt med hinanden, og efter noget tid har de ...
  • Hypotese

    Forumindlæg
    Hej, jeg har ikke rigtigt forstået, hvordan det er man finder hypotesen i en retvinklet trekant. Jeg kan formlen, men forstår bare ikke, hvordan den regnes ud? F eks med 75^2+75^2 = ? Jeg ved bare at svaret er 106,7.
  • 1. Hvilke grundstoffer består CO2 af og hvilken type binding er der mellem grundstofferne?

    Forumindlæg
    1. Hvilke grundstoffer består CO2 af og hvilken type binding er der mellem grundstofferne?
  • Antal stereoisomere stoffer

    Forumindlæg
    Hej.Mit spørgsmål går ud på at finde ud af hvor mange sterioisomere former der eksisterer for følgende to stoffer:2-chlor-3-methylpentan 3-methyl-1-pentenHvordan finder man ud af det?På forhånd tak!
  • hjælp til brøk

    Forumindlæg
    jeg skal forkorte de her 2 brøker, og det er jeg bare så dårlig til nogen der kan hjælpe eller give et hint??1) -x^2+4 / 2x^2+2x-122) x-1 / 2x^2+4x-6
  • Hurtigt, beregningsspørgsmål :)

    Forumindlæg
    Hej studieportalen. jeg sidder med en ikke så svær opgave, men har ledt og ledt efter en løsning, og kan simpelthen ikke komme på hvordan man gør. Opgaven lyder. Sofie ønsker at fremstille 10 mL en 0.9 M NaBr opløsning. Hvor mange gram skal hun benytte? :) Pha tak :)
  • Hjælp/rettelse til reducering mm.

    Forumindlæg
    Ja, har først og fremmest et par opgaver jeg meget gerne vil om, hvor vidt de er rigtige. Mere for at finde ud af om jeg forstår nogenlunde, eller om jeg er HELT galt på den. Her kommer de:A) 5(2X+3Y)-3(X+2Y)= 10X+15Y-3X+6YB) (4C-16B)(2^2C-4(4-m)= 64BC^2-64BC+256BC^2-256B^2C) (i denne skal jeg og...
  • Andengradspolynomium

    Forumindlæg
    Hej!Jeg har lidt svært med at forklare betydningen af b i andengradspolynomiet.Jeg vil være meget glad for, hvis I fortæller mig det. Det skal jeg bruge til en mat-opgave.på forhånden tak.
  • Stofmængde eller molarmasse?

    Forumindlæg
    Hej. I en kemiøvelse, som hedder "Fremstilling af opløsninger", står der at jeg skal fremstille 100 mL, 0,1 M opløsning af et salt, som jeg får udleveret. Hvad betyder 0,1 M i denne her sammenhæng? Stofmængdekoncentration eller molarmasse?
  • Matematik

    Forumindlæg
    Hej, jeg er gået i stå i denne opgave. Nogen der kan hjælpe?
  • Differentialligniner

    Forumindlæg
    Hejsa. Da jeg er stødt på en lidt usædvanlig differentialligning, håber jeg nogle kan hjælpe mig på rette spor. Opgaven lyder: - Bestem den løsning f(x) til differentialligningen d2y / dx2 = 8, som opfylder at f'(0)=7 og f(1)=-15. Det er sådan set måden som differentialligningen er skrevet ...
  • Formelle koncentration af ammoniak????

    Forumindlæg
    Vær sød at hjælpe mig...Opgaven lyder: En 20 vægt% ammoniakopløsning har massefylden 0,923 g/cm3. Ammoniumionens pKs er 9,25.Jeg sakl nu finde den formelle koncentration af ammoniak. Hvordan gør jeg det??
  • ikke sikker

    Forumindlæg
    hey! har denne her opgave som jeg helst skal have løst snart.tx^2 + t + 2x = 0jeg skal finde ud af hvilke t "tilhører" R denne her ligning har.og jeg er fuldstændig blank.....

Søgninger relateret til filosofi c