Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 19001 til 19020 af 24857
-
Hjælp til at løse og forstå f(x)=4e^x+1
ForumindlægJeg er ved at øve nogle eksamenssæt, men kan ikke rigtig løse denne her : -> En funktion "f" er bestem ved: f(x)=4e^x+1 Bestem en ligning for tangenten til grafen for "f"i punktet P(0,f(0)) ( Jeg har brug for hjælp :) ) -
lineær funktion
ForumindlægJeg skal bestemme funktionen for tabellen der er vedhæftet nogen der kan hjælpe? -
Fiks jeres Latex-formattering
ForumindlægHvis man skal skrive en ligning på sammen linje som der står noget tekst, så kommer ligningen til at stå "løftet" over teksten. Her er et eksempel: Fiks venligst dette. Det ser forfærdeligt ud. Det bedste ville være hvis Studieportalen kunne bruge samme system som StackExchange. -
matematik opgave
ForumindlægHej alleseammen er der en der kan hælpe med opgave B som er vedhæftet, har lavet opgave A -
Udlænding som dansklærer
ForumindlægHej. Jeg er af indisk oprindelse, men har en drøm om at blive gymnasielærer en dag, i faget dansk. Jeg ved det kræver hårdt arbejde, men det er ikke så meget det der bekymrer mig. Det er mere, at jeg ikke ligner en dansker. Tror I det vil skabe problemer for mig? Jeg tænker mest på ansættelse og ... -
Optaget via kvote 1 selvom mit snit er under kvotienten?
ForumindlægHar været langt ned i kulkælderen (mildt sagt), siden jeg i nat så at mit snit på 8,5 ikke rakte til at komme ind på statskundskab i Odense (9,1) Her til aften beslutter jeg mig så for at bekræfte min 2.prioritet. Nu kommer det overraskende så, jeg har mulighed for at bekræfte min studieplads på ... -
Hvad sker der hvis jeg dumper historie A eksamen?
ForumindlægHej! Jeg skal til min mundtlige historie eksamen i morge, og jeg har ikke læst op. Jeg har ikke planer om at bruge mit gennemsnit til noget, og min mentalesundhed har ikke givet lov til at læse op, så jeg behøver ikke kommentarer på dette tak:) Jeg regner derfor heller ikke med at klare det god... -
Litterær analyse, litterær artikel
ForumindlægHej folkens, Vil bare lige spørge om litterær analyse og litterær artikel er det samme? Altså jeg skal ikke opbygge analysen som en artikel ligesom i en avis agtig vel? Tak på forhånd -
hjææælp
ForumindlægHejsa hej jeg er igang med en opgave, men jeg ved ikke hvordan jeg regner den? Den følgende opgave lyder: En kasse har kvadreatisk bund med sidelængden x, og højden af kassen er h. Kassen har et cirkulært hul i låget med en diameter på 0,8x. a) Bestem kassens overfladeareal udtrykt ved x o... -
Matematik A, HHX, Eksamen, 27. maj 2008
ForumindlægHej Nogle som ligger inde med en besvarelse til ovenstående eksamensopgave? Har brug for akut inspiration. På forhånd tak. -
Bestemmelse af vinkel mellem planen og linjen (Analytisk geometri i 3D)
ForumindlægHej, jeg har følgende problem som jeg har prøvet at løse: Det svar der står i facitlisten til opgaven er 50.6 -
Rettelse af kort stykke tysk !
ForumindlægHej Alle! Jeg har en fremlæggelse til imorgen, hvor jeg skal forklare om to tekster. Jeg har skrevet det ned, men vil gerne have det rettet igennem. Så er der ikke en venlig sjæl der vil se min tekst igennem for fejl? :) Her er teksten: Erdal steht zwischen zwei Kulturen, zwei Länder und zwei R... -
Årskarakterer og eksamenskarakterer i gymnasiet?
ForumindlægHej jeg har lige nogle spørgsmål ang års- og eksamenskaraktere i gymnasiet (jeg går på HHX). Bliver årskarakterene for de fag man ikke kommer op til eksamen, overført til eksamensbeviset? Og hvis jeg nu i årskarakter får 4 i matematik, men 10 til matematik eksamen, hvad vil er så stå på mit eks... -
hvordan flytter/gemmer man onenote?
ForumindlægHej, Jeg ved godt dette ikke er et fagligt spørgsmål, men nu prøver jeg alligevel. Er der nogen som ved hvordan man flytter noter fra onenote (skolekonto) over til ens private onedrive konto? jeg ved der er en mulighed i at skulle kopier alle ens sider men tænker der er en nemmer måde (altås fl... -
Eksamenssæt
ForumindlægHej Alle sammen Jeg ville gerne træne mig op til terminsprøverne (9. Klasse) og jeg kan simpelthen ikke finde nogen af de FSA problemregning eksamenssæt. Kan i hjælpe mig med at finde nogen og hvis i har i forvejen så bare smæk dem ned i kommentaren. Tak på forhånd -
Hjælp til en ansøgning til et gym! :)
ForumindlægHej derude, jeg vil spørge om der er nogen, som kunne se på min ansøgning til et gym. Det kunne f.eks. være at jeg har lavet nogle grammatiske fejl, eller om der er noget der kan forbedres. Tak på forhånd, her er teksten: Hej, mit navn er XX og jeg er 16 år gammel. Jeg søger herved om uddanne... -
Gør jeg klogt ved at vælge bygningsingeniør-uddannelsen?
ForumindlægJeg står her og skal til at blive student til sommer. Jeg har nu overvejet at starte på dimplomingeniør - bygning uddannelsen, men ved ikke helt, om det er noget jeg vil kunne klare. Jeg kan ikke få kontakt til studievejlederen her 1-2 uger og kender ingen som studerer det, derfor er jeg lidt los... -
Grammatik Hjælp
ForumindlægHej allesammen. jeg har skulle skrevet en novelle i dansk. Den, jeg har skrevet, er jeg selv enig i at den ikke er særlig god, men jeg kunne ikke finde på bedre. Jeg er bare lidt usikker på grammatikken, og vil gerne have nogle andre til at læse den igennem, og rette gramattiske fejl. Den nove... -
En som vil rette min tale??? PLEASE
ForumindlægJeg valgt at skrive om klima, fordi der er mange som ikke tænker på klimaet. Jeg var også en af dem som ikke tænker på klimaet, men lige pludseligt så følte jeg at jeg kan gøre en forskel hvis jeg husker at slukke min tv, eller bærbar- når jeg skal have koldt vand, så det varme vand som kommer fr... -
Magnetisk felt om lang lige leder
ForumindlægEr der nogen der kender noget teori til denne formel?B = μ0 /(2π) • I /a
