Søgning på: international økonomi niveau b. Resultater: 19021 til 19040 af 101232
-
Isolering af x
ForumindlægKunne nogen hjælpe mig med denne? "Isoler x i ligningen ax+b=cx+d -
Geometri
Forumindlægnogen der kan hjælpe 1000 tak på forhånd. det er kun opg b jeg skal bruge hjælp til -
mundtlig mat a. Potensudvikling.
ForumindlægEr der nogen der kan svare mig på hvilken betydning a og b har, og hvordan de kan bestemmes? -
Statistik
ForumindlægJeg har lidt svært ved denne opgave. Hvordan tegner jeg et histogram og en sumkurve? Og finder ud af hvad b er? -
Funktioner
Forumindlægkan ikke finde ud af at løse b... nogen der ved hvordan man gør?? tak på forhånd! -
Vis at ....
ForumindlægVis at ( x(t); y(t) ) = (a ; b) + (r·cos(t) ; r·sin(t)) er en parameterfremstilling for en cirkel med centrum i C(a ; b) og har radius r. Mit bud: x(t) = a + r·cos(t) ⇔ (x - a)/r = cos(t) y(t) = b + r·sin(t) ⇔ (y - b)/r = sin(t) så ... -
Fordoblingstid m.m.
ForumindlægJeg har fået stillet nedenstående opgave, og er rimelig på bar bund. Kan nogle forklare mig hvad jeg skal gøre? -- Verdensproduktionen af zink kan for perioden 1900-1990 tilnærmelsesvis beskrives ved modellen Y=be^{kt}, hvor y er verdensproduktionen af zink (målt i megaton), og t er antal år eft... -
Lokalt minimum og lokalt maksimum.
ForumindlægNB: Vi har ikke haft om hverken differentialregning eller integralregning! Opgaven lyder: a) Bestem alle de mulige forskrifter for et fjerdegradspolynomium der har rødder i x = 2, x = 5 og x = -3, og som i 1 har værdien 4. b) Bestem fortegnsvariationen for hver af polynomierne. c) Bestem lokale ... -
Integralregningens middelværdisætning
ForumindlægIntegralregningens middelværdisætning, hvad er det egentlig? Jeg har været beviset igennem og jeg forstår det næsten fuldt ud, MEN! problemet er bare, hvordan skal denne middelværdig forstås? Er det som skalarproduktet i vektorer, der ikke har nogen logisk geometrisk forklaring, men er nyttig til... -
Eksponentiel udvikling
ForumindlægHar brug for hjælp til opgave b og c :) Udviklingen i verdens befolkningstal havde i 1960 en årlig vækstrate på 2 %, mens den årlige vækstrate i 2004 var på 1 %. a) Bestem fordoblingstiden for væksten i verdens befolkningstal, hvis vækstraten havde fortsat med at være 2 % om året efter 1960. I... -
krig...
Forumindlæghey..Jeg vil meget gerne have lidt hjælp omkring den polske-sovjetiske krig i 1920-21.. hvad er det lige der skete der?? og hvorfor havde USA et dårligt forhold til sovjetunion i 1946.. hvad skete der mellem disse to??Jeg er virkelig væk i det emne..vil meget gerne have lidt hjælp.. såh jeg kan f... -
Koreansk på gymnasiet
ForumindlægJeg ville gerne lære at tale Koreansk. Lige nu går jeg i folke skolen, jeg har længe kigget efter flere steder hvor jeg kunne få Koreansk, der er ikke nogle aftenskoler her i Odense der har Koreansk, så tænkte jeg at man kunne gøre det i gymnasiet, men jeg kan hellere ikke finde noget om det. J... -
Erfaringer med at uddannelse i U.S.A
ForumindlægHej alle. Jeg går og tumler lidt med tanken om at studere på University of Georgia i USA. Ikke bare et studieophold, men at tage uddannelsen fra start til slut i USA. - Har i nogen erfaringer med at ansøge om dette, om man allerede skal være tilknyttet til et uni herhjemme, hvordan selve ansøgnin... -
Stat
ForumindlægHey Er der en der kan pm mig omkring konkurrencestat, jeg har givet mine bud på det er bare usikker på om det er rigtigt.. Det skal bruge til eksamensopgave.. -
Israel Palæstina SRP
ForumindlægHej venner. Jeg i gang med, at skrive SRP om Israel og Palæstina konflikten.. jeg er i gang med, den redgørende del hvor jeg har skrevet om palæstinas deling og israels oprettelse uafhængighedskrigen ti-dags krigen udrensning af palæstinenserne i alt er jeg oppe på 4 sider i den re... -
Angående uddannelse..
ForumindlægHej alle Jeg er nu ved mit første år som hhx elev. Jeg kom til at snakke med en af mine venner her i weekenden, om at man kan læse i udlandet på 2. eller 3. år. Jeg er dog i tvivl om det er den almende stx, eller om det også gælder hhx? Tak for hjælpen på forhånd :) -
Nelson Mandelas sammenhæng til slaveri
ForumindlægHej Jeg skal op i mundtlig engelsk den 11. juni og min emne er slaveri. Min engelsklærer har sagt at det ville være en god idé hvis jeg sagde lidt om Nelson Mandela, men jeg forstår ikke helt hvad han har med slaveri at gøre. Er der nogle der har en forklaring ville det være fantastisk :) -
FN-rapport fra 1986 opkaldt efter norges daværende statsminister
ForumindlægJa som overskriften siger, er der nogen der ved hvad den hedder?? og måske nogle som kan forklare hvad det nye mål var ifølge rapporten? Det kan godt være at det bare er mig der er blind, men nu har jeg siddet i flere timer på nettet uden at finde svar.. Mange tak på forhånd :-) -
Louis Pio og hans taler
ForumindlægJeg skal have fundet en af Louis Pios taler på tekst helst inden lørden. men jeg har haft meget svære ved at finde en end jeg havde forventet så jeg spørger nu alle jer derude om i ikke kan henvise mig til en hjemmeside eller sende mig et dokument med en af hans taler. jeg har allerede "Maal... -
Bruxelles:)
ForumindlægEr der nogen herinde der har været i bruxelles og kan give nogle tips om bylivet.. altså hvor man kan gå i byen og hvor der er fedt.. skal på studietur dertil næste mandag..
