Søgning på: kemi c pensum. Resultater: 19021 til 19040 af 72126
-
Bestem en forskrift
ForumindlægGodaften Jeg er i gang med en matematik aflevering. Jeg er imidlertid stødt på en opgave, som jeg ikke helt forstår: "Grafen for en funktion f(x) er en parabel, som skærer akserne i punkterne P(2,0), Q(8,0) og R(0,4) Bestem en forskrift for f(x)" Jeg håber der er nogen der kan hjælp... -
Hjælp
Forumindlæg3x2 + 30x + 75 = 0 det skal give –5, men jeg får d til et negativt tal,og man kan ikke finde kvadratroden af et negativt tal.. er der en der vil hjælpe mig med den på forhånd tak.... -
hjælp til fysik
Forumindlæghi..til min fysikaflevering er der to opg. som jeg ik ved hvordan jeg skal løse, så er der nogen der vil hjælpe? 1) En mand med massen 82 kg og farten 7,6 m/s støder ind i en mand med massen 95 kg og farten 6,2 m/s. Efter sammenstødet falder de begge og glider over græsset med samme hastighed. G... -
Transponering
ForumindlægHvordan transponerer man en ganske almindelig klavernode, så den kan spilles på saxofon? (og stadig lyde godt sammen med klaveret) Hvor mange toner skal den op eller ned? Tak -
Areal af punktmængde
ForumindlægJeg sidder med en opgave, som driller og håber på, at nogen kan hjælpe lidt!;0) Opgaven lyder: Graferne for f(x)= kvadratrod X og g(x)= 1/x^2 samt linien med ligningen y=4 afgrænser en punktmængde M. Bestem vha. stamfunktioner arealet af M. Mit problem er hvordan dette gøres, når grænserne pl... -
eksam i bio
Forumindlæghej vil lige spørge til om genetik de 4 baser : er a og t koblet sammen og bliver holdt sammen ved 2 brintbindinger og g og er koblet samme og bliver holdt sammen med 3 brintbindniger er det rigtig eller er det omvendt og hvad kan endelige censoren spørger om genetik -
Entropi for isochor proces...
ForumindlægHej - Er der nogen der kan oplyse mig hvordan jeg regner entropien for en isochor proces ud?? Er det korrekt at den kan udregnes ved følgende formel: delta_S=n*Cv*ln(T2/T1) Hvis denne er korrekt - hvordan fremkommer den så?? På forhånd tak... -
Ligningen : ax^2 +4x+2=0
ForumindlægJeg har fundet Diskriminanten, som er 8. Der står at jeg skal finde a så der er en løsning hvordan gøre man det? -
Geometri
ForumindlægHej er der nogle som kan hjælpe mig med denne opgave: I en retvinklet trekant er den ene katete 10, og den anden katete er 2 kortere end hypotenusen. Beregn længden af hypotenusen. -
ja, så har man været oppe..
Forumindlægså var jeg oppe i samf A i dag.. har aldrig været en knag til samf, men de sidste par dage har jeg virkelig læst intensivt og dermed også forstået en del ting.. gik så op og trak et 'bob-bob' emne, dk og østarbejdere, og fik 7.. kan ikke lade vær med at ærge sig lidt, når man normal ligge... -
carbinhydrider
ForumindlægEr der nogen der ganske kort kan sige mig... Hvad er et carbinhydrid? ganske kort for ved godt at man self kan læse om dem osv men skal bruge en lille overskrift til emnet. -
stamfunk.
Forumindlægjeg ska op i mundtlig mate og forberede integralregning. gør rede for begrebet stamfunktion og for de regneregler der sætter os i stand til at bestemme stamfunktioner til polynomier... jeg har problemer med det sidste: gør rede for begrebet stamfunktion og for de regneregler der sætter os i st... -
Forskellen på 2.gradspolynomium og 2.gradsligning
ForumindlægSå vidt jeg kan se er den eneste forskel på et 2.gradspolynomium og en 2.gradsligning at den sidste netop er repræsenteret ved en ligning, mens 2.gradspolynomiet kan tegnes grafisk. Hvad er det helt præcist sammenhængen mellem de to begreber er? -
Opløs faktoren
Forumindlæg2. Opløs, hvis det er muligt tæller og nævner i faktorer, og forkort om muligt hver af brøkerne: a) 2x2+7x-4/x2+3x-4 Håber meget, I kan hjælpe :))) -
Bevis b
ForumindlægBevis for b: bevis med egne ord, at koefficienten til x i et andengradspolynomium er hældningen på tangenten i x=0. Har kun en svag ide om hvordan jeg skal bevise det.... Har egentlig kun brug for hjælp til et bevis. det med egne ord osv. laver jeg selv. -
En retvinkel, med 2 vinkler og 1 side
ForumindlægJeg har en trekant med 2 vinkler og en mellemligende side, men trekanten er retvinkel, så mit spørgsmål er om jeg stadig kan bruge sinusrelationen, selvom den er retvinkel, og hvis nej, hvad skal jeg så bruge? -
Retvinklet trekant, hjælp :(
ForumindlægI en retvinklet trekant er: a= 17 Vinklen B = 45.3 grader - Beregn de øvrige sider... ? jælp mig, tak. Det haster med opgaveaflevering, mange1000 tak! -
Syrebasetitrering opgaver
ForumindlægJeg har fået disse opgaver i en rapport som jeg har lidt svært ved da jeg har været syg i en uge. Ville være lækkert hvis nogle kunne hjælpe Det her er mine resultater af eddikesyretitreringen ? Beregn den stofmængde NaOH der er tilsat ved ækvivalenspunktet og find heraf den stofmængde, ... -
Formler for ligesidet sfærisk trekant!
ForumindlægHejsa! Jeg sidder med min studieretningsopgave og skal vise, at der for en ligesidet sfærisk trekant gælder med sidelængde s og vinkel v gælder formlerne: cos(v) = cos(s)/(1+cos(s)) og cos(v) = cos(s)-(cos(s))^2/(sin(s))^2 Nogen der har en fiks idé til dette, så jeg ka komme igang? :) -
Enzymkinetik og reaktionsorden HASTER
ForumindlægEnzymforsøg med enzymet urease Substratkoncentrationsforsøg: Enzymopløsning: 40 mg opløses i 20 mL vand. Substratopløsning: Urinstof afvejes til fremstilling af følgende vandige opløsninger 0,1% - 1% - 5% - 10%. 49 mL anvendes pr. forsøg. 40 mL substratopløsning og ledningsevnemålerens dyppece...
