Søgning på: dansk eksamenssæt. Resultater: 19101 til 19120 af 42474
-
Spansk oversættelse
ForumindlægHej..Gider nogen læse dette her i gennem og se om det ser nogenlunde ud!!!På forhånd tak..:)Dos amigos trabajan en la misma empresa.No se permiten que salir durante la journada de trabajo.Por eso encontran en los servicios para que llenar su quiniela multiple.Pero el jefe descubri su escondite.Cr... -
Hjælp til oversætning af 3 - 4 linier
ForumindlægHey. Sidder lige og er i gang med at skrive en engelsk aflevering og kom i tvivl om disse linier;"Fra i år vil der imidlertid være større mulighed for at inddrage videofilm i retssager mod røvere med gode resultater for domfældelse."Mit bud ser ud således;"From this year there will... -
Samfundsfag -
ForumindlægHej!Jeg er blevet bedt om at skrive en opgave om Danmarks politiske udvikling gennem tiderne og lægge vægtpå de store forandringer der har lavet. Er der nogen der eventuelt ved noget, som kan hjælpe mig igang?Tak på forhånd -
Andengradsligningen
ForumindlægHej,Er ved at bevise løsningsformlen for andengradsligningen. Jeg dividerer først formlen igennem med a, og benytter derefter "completing the square":ax^2+bx+c = 0x^2 + b/a*x + c/a = 0 (x + 1/2*b/a)^2 - (1/2*b/a)^2 + c/a = 0Mit spørgsmål er så, hvad formålet er med at gange b/a med 1/2,... -
Nogle gode råd til at analysere?
ForumindlægHey, har I nogle gode råd til hvordan man kan blive bedre til at analysere (primært engelske tekster..)Jeg er ikke så god til det, og ville gerne blive bedre, men ved ikke hvordan.. -
Hjælp :)
ForumindlægHej Jeg skal have to nummer som består af kun de her tal : 1,4,7,9 , forskellen mellem de to nummer skal være 6417 hjælp please -
Retning af tysk tekst !
ForumindlægHej! Ville være super, hvis nogen lige ville kigge den igennem for grove fejl, tysk er ikke mit bedste fag. På forhånd tak!"Warum ich das gymnasium gewält habe"Das ist eine sehr gute Frage, die ich nicht eindeutig antworten kann. Aber eine von die gründen sind weil es ist allgemeinbilde... -
Haster: Globalisering & Kvinder
ForumindlægHvordan kan man inddrage Kvinder og globalisering sammen? jeg vil gerne skrive om kvinderne gennem globalisering (kvinders udvikling, i Asien, herunder Afghanistan og Iran) På forhånd tak -
En der er super god til tysk??
Forumindlæghej, er der en der kan hjælpe mig hvordan man skriver et almindeligt tysk brev (ikke forretningsbrev)? håber at I kan hjælpe mig :D! -
Oversættelse af 'fragtfrit'
ForumindlægHej Alle. Hvordan oversætter jeg ordet fragtfrit til engelsk? Jeg har nogle forretningsbreve som aflevering. Er det freight-free, eller delevery-free? - Eller noget helt andet? PÅ forhånd tak! -
Tysk rettelse - 70 ord
ForumindlægNogle der vil være søde at rette dette lille stykke? Was bedeutet es eigentlich erwacshen zu sein? Für mich bedeute ist dass du reif ist. Du hast eine Verantwortnung og muss alle dingen auf eigene Hand machen. Ich denke auch, dass du achtzen oder mehr vären muss bevor du rightig erwacshene ist. ... -
Samtidshistorie / International Økonomi: Velfærdssamfund
ForumindlægHej. Min problemformulering lyder således: Hovedspørgsmål: Kan den Skandinaviske velfærdsmodel overleve i fremtiden i takt med den stigende globalisering? Jeg vil indledningsvist redegøre for hvordan Danmark håndterede krisen i 1930’erne. Herefter vil jeg analyserer hvilken indflydelsen ... -
efterårsferie, haha
ForumindlægHvorfor kalder de det efterårsferie når vi får tonsvis af lektier for? Det burde hedde lektieuge... eller afleveringsugeOgHvor mange gange får man karakterer om året, og hvornår er den første gang? -
3 sætninger der driller!
ForumindlægHalløj derude! Er der nogen, der kan sige mig, hvorfor disse sætninger er forkerte? Under forestillingen var en enkelt tilskuer faldet i søvn og kunne næsten ikke vækkes. Während der Vorstellung war ein einzelner Zuschauer eingeschlafen und konnte fast nicht weckt geworden. I denne sag kan d... -
Oversættelse.
ForumindlægHej. Er der nogen, der vil tilføje evt. rettelser til min oversættelse?En dame havde en kat, og hun var meget stolt af den, fordi den fangede alle musene i hendes hus, men den tog også fugle i naboens have. En dag, da naboen så katten i sin have, skød han den. Damen blev meget vred og ville hævne... -
Komma
ForumindlægEr der nogen, der er dygtige til grammatik, der vil hjælp mig med rette min kommatering i en 2 siders dk-stil?PLease :) -
forklaring US valg
ForumindlægHej.. Jeg har længe studsset over en forklaring på det amerikanske præsident valg meresådan en redegørelse fordet hvad det er og hvordan det fungerer etc.. Jeg håber på at I vil hjælpe mig med det . mvh Rixer -
Rettelse af eng oversættelse hvis i keder jer en fredag aften:)
ForumindlægHalløjsa :)Ja keder du dig og har du lige lyst til at kaste et hurtigt blik på min engelsk oversættelse, så ville jeg blive glad:)Gamle Levi's dør ikke — de falmer bareLevi Strauss, cowboybuksernes fader, blev født i Bayern i Tyskland, men rejste i 1853 til USA for at søge sin lykke i guldmin... -
Ældre litteratur
ForumindlægHvad kan fordelene og ulemper være ved, at vi i gymnasierne rundt omkring i landet bliver præsenteret for ældre litterære værker? Er det godt eller skidt? Argumenter gerne for dit synspunkt. -
Opg. 2 - Kommentar til tekstens tema / E-Handel
ForumindlægJeg er begyndt på min sidste opgave. Der bliver løbende opdateret med mere tekst, men hvis i vil hjælpe mig med at tjekke det igennem, ville det bare være super. Hvis i har nogle spørgsmål til tekstens indhold er i velkomne til at spørge.På forhånd takAls Verbraucher steht es für mich ganz klar, ...
