Søgning på: matematik fp9 maj. Resultater: 19141 til 19160 af 33566
  • ln (x) graf i excel

    Forumindlæg
    Hej, er igang med SRP'en Mangler dog lidt resultat beregning.. Jeg har lavet et forsøg med et akvarium med gopler gående i som har ædt af de tilsatte fødeemner.. Mine målte data er koncentration af fødeemner C hver halve time.. Og jeg skal nu vise deres filtrationsrate (a) ved reduktionen i ...
  • hvilken retting til Læge uddannelsen?

    Forumindlæg
    Hej, jeg vil mægtig gerne være læge. men jeg er rimelig forvirret pga. der findes så mange retninger i gymnasier og aner ikke hvilken jeg skal have for at kunne blive læge? Nogen der har styr på det?
  • Integralregning.

    Forumindlæg
    Hvordan løser int e^-xcosx?
  • Bestem forskrift, heelp plzzz.

    Forumindlæg
    Det en opgave uden hjælpemiddler så jeg ved ikk íkk rigtig hvad jeg skal gøre, når jeg ikke har en funktion? hvilken formel skal jeg så bruge, el. hva skal j starte med at gøre? En ret linie har hældningskoefficienten -2 og skærer koordinatsystemets første punkter P (3,0)- bestem en forskrift...
  • Impedans i en kondensator

    Forumindlæg
    Jeg er blevet bedt om at udlede impedansformlen for en kondensator. Nogen der kan hjælpe mig med nogle links eller noget? På forhånd tak.
  • X=?

    Forumindlæg
    Hej. Nogen der kan sige mig formlen for at udregne x i en y=ax+b-ligning (som jeg self har glemt navnet på. på forhånd tak for hjælpen
  • LANGRANGE MULTIPLIERS

    Forumindlæg
    JEG SKAL BRUGE DEN METODE TIL AT FINDE MAKSIMUM OG MINIMUM AF FUNKTIONEN: F(X,Y)=X^2+Y^2 ; XY=1 HVAD GØR MAN HER??
  • vektorregning

    Forumindlæg
    Jeg kan ikke finde ud af flg. opgave: (v = vektor, tv = tværvektor) I en orienteret plan gælder for trekant ABC at vAC = 3/2vAB + tvAB Bestem trekantens vinkler. Hvordan kan det lade sig gøre, når man ikke får andre oplysninger? Hvad skal man bruge? På forhånd tak!
  • Finansiel regning

    Forumindlæg
    Hvad betydning har de 4 parametre i formlen kn=ko*(1+r)n? Og hvordan løser man ligningenen kn=ko*(1+r)n med hensyn til k0 . Det vil sige, at k0 skal stå alene på venstresiden i ligningen. Vis beregningstrinemne og forklar?
  • Meget kort!

    Forumindlæg
    Sidder med et ark hvor på det mættede try for vanddamp ved eb givend temperatur står: 18 grader: 0,0204 19 grader: 0,0217 20 grader: 0,0231 21 grader: 0,0245 22 grader: 0,0261 hvoprdan finder jeg ud af hvad trykker er ved 20,7 grader?
  • monotonilinje

    Forumindlæg
    nu har en jeg en diffenrentialkvotient: f'(x)= (x-1)^2 * (x+3)^2 * (x-2) når jeg så sætter f'(x)=0 får jeg x = -3 og x=1 og x= 2 så skal jeg lave en monotonilinje. Hvordan ved jeg om den er voksende eller aftagende altså markeret med minus eller plus?
  • differentiering

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har bare et spørgesmål vedrørende differentiering. Hvordan bestemmer man f'(x), når eksponenten er et brøk? Ex: f(x)=-0,01*x^3/2+0,05 Altså det som jeg ikke kan finde ud af, er at differentiere x^3/2. Kunne I forklare hvordan man gør det?
  • hjælp til ideer, om mit emne

    Forumindlæg
    Hej min emne til mit at (synops) er VINDENSKAB OG ANSVAR. Hvilke emner kan man skrive under dette emne? Kom gerne med mange forslag, da jeg er lidt blank selv :o)
  • haster !! opg til afl

    Forumindlæg
    jeg har denne her opg, og er gået i stå: a)bestem til differentialligningen dy/dx+3y=20 den løsning, hvis graf går gennem punktet (1,4) jeg har isoleret dy/dx dy/dx=20-3y skal man så bare indsætte punkterne her eller senere?
  • Studieretning for pilot og detektiv

    Forumindlæg
    Hej Jeg vil gerne vide hvilken studieretning der er bedst at tage på STX, når man gerne vil have et job som pilot eller detektiv. Hvilken studieretning er så bedst at tage, og/eller er det godt at tage nogle specifikke fag på gymnasiet? Tak på forhånd! :)
  • formel til at finde a og b?

    Forumindlæg
    Hvad er det nu formlerne til at finde a og b er til henholdsvis en eksponentiel funktion f(x) = b * a^x, og ved en funktion f(x) = b * x^a ??
  • Hastighed?

    Forumindlæg
    Har givet følgende model til at beskrive vands bevægelse gennem jord: f(t) = 2,4 * sqrt(t) f(t) = antal cm vandet er trængt gennem jorden t= antal minutter. Skal så bestemme hastigheden som vandet trænger frem i jordlaget efter 4 minutter??? Men kan ik lige se hvordan...
  • De Fem Trekantstilfælde .. Mat.

    Forumindlæg
    Heii. Kan du/I meget nemt forklare mig hvad de fem trekants tilfælde går ud på og hvornår de bruges, ville være en kæmpe hjælp. Må meget gerne forklares nemt og enkelt. Evt. med eksempler hvis muligt :)
  • Trekant i rummet

    Forumindlæg
    Jeg kender ikke så meget til det her. Jeg ved at man til opgave a skal sætte dem ind i formlen T=0.5*|CE*CD|, men jeg ved ikke hvordan man udregner |CE*CD| Tak på forhånd.
  • Potensfunktion

    Forumindlæg
    Hej:) Er der nogen der kan forklare mig helt præcist hvad en potensfunktion er?:)