Søgning på: fysik a 2012. Resultater: 19161 til 19180 af 153574
-
Differentialregning.
ForumindlægHej alle. Jeg skal snart op i matematik, men har et eksamens spørgsmål, som jeg har svært ved at bevise. Spørgsmålet lyder: Jeg skal udlede differentialkvotienten for f(x)=a*x^2. Er der nogen, som kan hjælpe med at bevise det for kan ikke finde det i bogen, da der i dette bevis kommer et a på. ... -
Matematiik trekanter
ForumindlægHeej Jeg har to ensvinklede trkanter ABS og A1 B1 C1. Nogle af sidelængderne er angivet allerede på figuren. Den første trekant fra lABl er 4,1 cm og den med lA1B1l er 3,2 cm. Længderne B1 og C1 er 5,1. Jeg har fundet længderne fra B til C. Hvor jeg jar divideret AB med A1B1 dvs. 4,1 divideret me... -
hurtigt hjælp til matematik
ForumindlægHej allesammen, Jeg har brug for hjælp til nogle opgave med reducer og førstegradsligninger. skal aflever den imorgen. mangler bare disse to, som jeg ikke helt kan finde ud af. Reducer disse udtrykt: A: a ( 2 + b ) - b ( 5 + a ) + 5 ( a + b ) B: ( a + b ) ( a + 1 ) - a ^ 2 + a ( b - 1 ) - b ... -
Vektor, længde og udregning af vinkel
ForumindlægHejJeg har fået stillet en opgave der lyder således:Om to vektorer a og b gælder at:|a| = 2, |b| = 3 og v mellem a og b = 60 grader.Beregn skalarproduktet. Det får jeg til 3.Beregn længden af vektoren 2a + b samt vinklen mellem denne vektor og vektoren a.Jeg får |2a + b| til 7 ved |2a + b| = sqrt... -
Matematik hjælp - reduktion!!
ForumindlægOpgave 1 ): 8(a+b)^2-4(a-b)^2-(2a+b)^2 = a^2+11b^2 . Opgave 2 ): 2(n^2-5)^2-(2n^2-3)(n^2+3)+(n+1)(n-1) = ??? Opgave 3) : 8a/4a^2-b^2 - 4/b-2a - 2/2a+b Opgave 4) : (2/3x + 3/2y)^2 - 4 (1/3x-3-4y)^2 *( / ) = Brøkstreg ____ ! Nogle som kan hjælp lidt med de sidste opgaver?, og er opgave 1... -
Opløs tæller og nævner i faktorer og forkort brøken ved hjælp af kvadratsætninger
ForumindlægKvadratsætninger 1.(a+b)´2 = (a+b)*(a+b)= a´2 + ab + ba+b´2 = a´2 + b´2 + 2ab 2. (a-b)´2 = (a-b) * (a-b) = a´2 - ab - ba + b´2 = a´2 + b´2 - 2ab 3. (a+b) * (a-b) = a´2 - ab + ba - b´2 = a´2 - b´2 Opgaver 4x´2 - 9 ---------- brøkstreg 4x´2 + 9 - 12x 9x´2 - 16y´2 ----------- brøks... -
Vektorer i planen
ForumindlægHej :) Ville blive glad hvis nogen ville hjælpe mig til hvordan denne opgave løses: vektor a = 5 2 vektor b = -3 7 Bestem tallet t, så vektor a + tvektorb står vinkelret på vektor a. -
Her kan I blære jer i fred:o)
ForumindlægNår man læser de forskellige indlæg her på studieportalen.dk fornemmer man at folk ikke helt kan lade være med at komme med små kommentarer om hvor godt, det er gået dem til deres ekssamen. Det er temlig træls, for når man ikke selv har været oppe endnu, er det sidste man gider høre på, hvor godt... -
Matricer
ForumindlægHej. Hvordan kan jeg bestemme matricen A^19.? det er en 3*3 matrice. jeg kender A^3, A^2 og A. På forhånd tak. -
hva' det vil sige at funk. er differentiabel
Forumindlægjeg skal beskrive hvad det vil sige, at en funktion er differentiabel.. jeg har så svaret følgende; en funktion f er differentiabel i xo, hvis differentialkoefficienten f(xo+delta x)-f(xo)/delta x har en grænseværdi for delta x -> 0. denne grænseværdi kaldes differentialkoefficienten i xo og... -
Linjespektrum, spektralanalyse og brugen af det.
ForumindlægHej :) Er igang med en fysik opgave. Håber i ville svare min ''mine'' spørgsmål. Hvad er linjespektrum og spektralanalyse? og hvordan bruger man det? - Tak på forhånd ;) -
Spin
ForumindlægHej.......... er der nogen der kan fortæller mig hvad spin er for noget... Jeg er igang med srp, og har om atombomber over japan i fysik og historie... -
Tyngdeacc. på månen.
ForumindlægJeg synes virkelig at dette spørgsmål er pinligt at stille for en fysiker som mig, men er der nogen af jer der kan huske hvordan man finder tyngdeacc. på månen? -
Notater til sæbe?
ForumindlægJeg sidder og er ved at lave en fysik rapport om sæbe, og jeg mangler nogle notater.. Er der nogle der har noget liggende? -
Forslag til hvad jeg kan skrive om?? :S
ForumindlægHejsa! :) Jeg sidder lidt med en tanke her, da jeg skal skrive en rapport som omhandler muskelstyrke. Rapporten skal jo være et mix mellem fysik og biologi, men problemet er bare teorien til rapporten. Altså, i biologi er det jo let at skrive om selve musklernes opbygning osv. Men hvad så me... -
Noter!!!
ForumindlægEr der nogle som har pensum-noter liggende til fysik B-niveau!!! er helt på bar bund over mine egne notater som er meget rodet!!! takker på forhånd1 -
Hjælp
ForumindlægEr der ikke en/nogen søde personer som vil skrive min SRP for penge? matematik-fysik betaler 2000kr for det. -
Privathjælp (Penge betales)
ForumindlægHej alle. I forbindelse med SRP, som skrives i fagene Matematik og Fysik, ønskes der hjælp. Skriv privat for at høre nærmere. (indbakke) -
Privathjælp (Penge betales)
ForumindlægHej alle. I forbindelse med SRP, som skrives i fagene Matematik og Fysik, ønskes der hjælp. Skriv privat for at høre nærmere. (indbakke) -
Udledningen af impulsformel
ForumindlægLigningen stammer godt nok fra et fysik-emne, men jeg er kun interesseret i det matematiske. Hvordan har man opnået at gå fra (5) til (6)?
