Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 19161 til 19180 af 63056
-
STX eller IB
ForumindlægHej, jeg er en elev som fortiden er i gang med Pre-IB. Sagen er sådan at vi snart skal til at vælge om vi vil forsætte til IB eller evt. skifte til STX. Jeg er så egentlig i et kæmpe dilemma, da jeg ikke ved hvad jeg skal vælge. Føler at man hele tiden bliver fortslt hvor hårdt det er at tage en ... -
Old-style tal
ForumindlægHvordan ændrer jeg tallene i LaTeX til old-style? Det skal både være i selve teksten, sidehoved- og fod, i matematik-mode og i labels (med mere) -- altså samtlige tal i hele dokumentet skal være med old-style.Jeg har prøvet med\enewcommand{0}{\\oldstylenums{0}}\enewcommand{1}{\\oldstylenums{1}}.... -
firkantens areal
Forumindlæghej folkens. jeg sidder lige med denne opg: Tangenten til grafen for f(x)=kvadratrod af x i (9,f(9)) afgrænser sammen med koordinatakserne og linjen med ligningen x=9 en firkant. Beregn denne firkants areal. Jeg har beregnet tangentens ligning som giver y=1/6x+3/2 Hvordan beregner jeg firkantens ... -
SPØRGSMÅL om gennemsnittet :)
ForumindlægHey.... Mit gennemsnit er pt. 8,3.... Har to eksamener tilbage hvor jeg i den sidste er sikker på i hvert fald 10. Min næstsidste eksamen håber jeg ikke vil ligge under 9...hvis mine skr. også alle er på mindst 9, kommer mit gennemsnit ikke ned under 8 vel? -
Division
ForumindlægHvor mange liter superbenzin: 11 kr, benzin: 9 kr., diesel: 7 kr. a) superbenzin får man for 200 kr. ? b) diesel kan man få for 300 kr. ? resultat: a) 200 * 11 = 2200 L b) 300 * 9 = 2700 L Er det rigtigt? -
Logistisk vækst
ForumindlægVerdens befolkning f(x), målt i milliarder, kan i perioden fra 1950 til 1998 med god tilnærmelse beskrives ved: f(x)=11,5/1+3,6•e-0,02777x c) I hvilket år når verdens befolkning op på 9 milliarder?? 9=11,5/1+3,6•e-0,02777x Hvordan vil I isolere x?? Er mest interesseret i udregningsmet... -
Sort studenterhue?
ForumindlægHej jeg ville spørge hvornår kan man få mulighed for at få en sort studenterhue? Har det noget af gøre med hvor mange A-fag man har? Ja så hvilke fag? Eller er det ens gennemsnit der afgøre det? Bliver man selv spurgt af lærene eller hvordan? Tak på forhånd! -
Bio A?
ForumindlægEr biologi på A-niveau hårdt, og vil du anbefale det?Hvis du havde nævnte fag, hvilke andre fag kombinerede du dem da med?Er det et nørdefag, dvs. et fag hvor mange har forudlært viden (folk med naturlig interesse)?Smid endelig andre kommentarer om faget og på forhånd tak. -
Farver
ForumindlægHvad afhænger en farve af? Hvorfor ser jeg fx trøjen som blå? Er det selve strukturen i trøjen? Hvis ja, hvilket plan skal man så ned på (altså er det molekylernes opbygning etc.)?Og hvis man er farveblind, kan man så se på trøjens molekylære struktur (eller hvad det nu er!) og derved bestemme fa... -
Big Bang
ForumindlægHej alle Nogen som kan give mig en kort redegørelse for big bang? Jeg har kigget på de fleste hjemmesider, de skriver alle forskellige ting, og jeg er har svært ved at forstå, hvad jeg skal forholde mig til. Bare ganske kort, hvor man får det vigtigste med. på forhånd tak! -
Karakter tæller kun 0,75?
ForumindlægHvad er det for noget pis? Hvis man kun har været oppe i en eksamen i den pågældende, burde den så ikke tælle 1,5? Det "gavner" jo mere dem mere lave karakterer, end dem med høje. -
En hel HF??
ForumindlægHej jeg vil høre om der er nogle der kan svare mig på om jeg har en hel HF, når jeg her den. 13 august skal til eksamen i det sidste fag, Fransk B.. Det ville være en stor hjælp hvis nogle kunne svare mig på det, da de fleste studievejleder jo holder sommerferie lige nu og ikke er til at ... -
Energi - vindmølle
ForumindlægHej, Jeg sidder med dette opgave og kan ikke rigtig finde ud af hvordan skal jeg komme i gang. Er der nogen der kan hjælpe med det? 1. et døgn er vindhastigheden i en bestemt by 5 m/s fra kl. 0 til kl. 10 , 10 m/s fra kl 10 til kl 17 og 15 m/s fra kl. 24. hvor meget energi omsætter vindmøllen d... -
bestem forskrift for f(x). Hjælp!
Forumindlæghej, jeg sidder med en mat aflevering hvori der er en opgave hvor jeg er gået lidt i stå. jeg håber nogle vil hjælpe mig. om en eksponentielt voksende funktion f(x) oplyses det at f(2)=1 og f(4)=9 bestem en forskrift for f(x) jeg er helt blank. håber nogle vil hjælpe mig. -
polynomier
ForumindlægJeg skal omskrive følgene "funktion" til (ax+b)2: 4x2-12x+9 Jeg fik så at vide, at jeg skulle bruge denne formel: ax2+bx2+2abx dvs. 4x2+(-12)x2+2*4*(-12)*x men hvordan kommer jeg videre herfra? -
spredning ved ugrupperede observationer?
Forumindlæghej. er i gang med mat afl om ugrupperede observationer, og skal finde spredningen i følg. observationssæt: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 har prøvet at søge på google osv, men de formler der kommer frem ser så forvirrende ud... nogen der - meget pædagogisk - kunne forklare, hvordan man gør ? i ... -
Opgave om to timeglas
ForumindlægEr der nogen der kan fange den her? Jeg ved ikke hvordan det kan regnes - skal det stilles op som en ligning? Olsen har 2 timeglas. Det ene er præcist 7 minutter om at løbe ud, og det andet måler præcist 4 minutter. Kan han ved hjælp af disse to timeglas udmåle præcis 9 minutter? -
HJÆLP MATEMATIK
ForumindlægAf en tipgevinst på 18500 kr. skal skattevæsenet have 15% hvor meget får tipperen udbetalt? for en delt af pengene køben han en cykel til 2850 kr. resten sættes i banken til 9% p.a. Hvor meget kan tipperen ialt hæve i banken efter et år ? Please hjælp mig! Det ville være en stor hjælp. -
Inflation og eksp.
ForumindlægHar brug for hjælp til nedenstående opgave, forstår ikke hvordan jeg skal regne den når der også er et tal på inflationen? Over de sidste 15 år har inflationen været 3% i samme periode er lejligheds prisen steget med 9% per år. Hvor lang tid skulle denne udvikling have forsat før en lejlighed re... -
forskrift for 2.gradspolynomium med rødder og koordinatsæt oplyst
ForumindlægOpgaven lyder på at finde forskriften for et 2. gradspolynonium. Det oplyses at det har rødderne 5 og 9, samt at punktet (7,4) ligger på dets graf. Har prøvet at lave den der: a(x-x1)(x-x2) hvor det så blev til: ax2-14ax+45a Ved ikke helt hvad jeg så skal gøre derfra. Ønsker svar hurtigs muligt :...
