Søgning på: et dukkehjem analyse. Resultater: 19221 til 19240 af 23724
-
Komma
ForumindlægEr der nogen, der er dygtige til grammatik, der vil hjælp mig med rette min kommatering i en 2 siders dk-stil?PLease :) -
Hvem har styr på syntaks?
ForumindlægHej derude Er der nogen som kan hjælpe mig med at sætte dette eventyr i et sætningsskema? Hvad der skal i forfelt, lille v, stort a, stor N osv osv .... Jeg er nemlig LOST !! Der var engang en vidonerlig prinsesse. Hun ville garne have en man. Men det sværer blev hun hodt fanget af e... -
A Journey - Vurdering.
ForumindlægHello people, ville lige høre om en der gad at give en vurdering af stilen, som er fra Eksamen 2009 A niveau :D Regner selv med i hvert fald 7 :P -
Lave karakterer...
ForumindlægHej! Har fået min dansk skr karakter... Er der andre, som har fået et stort chok over sin lave karakter? Mine karakterer i dansk ligger normalt på 10-11, og denne gang (selvfølgelig skulle det lige være til eksamen) fik jeg smidt et 7-tal (!!!) i hovedet... :( Hvordan klarede i andre det? -
fremtiden: forske i medicin
ForumindlægHej. Jeg er en pige, der lige nu skal op i 3.g efter sommerferien. Jeg drømmer om at udvikle medicin. Jeg elsker kemi (er ret god til det, har det på A-niveau) - men har ikke haft biologi siden folkeskolen, og fra den gang mindes jeg, at det ikke rigtig interesserede mig. Jeg prøvede at få biolog... -
11 eller 13, dansk stil- FSA
ForumindlægGodmorgen ! :D Jeg er typen, som tit får 10-taller for sine skriftlige fremstillinger i dansk. Også er det jo man ofte ønsker en bedre karakter- eller det gør jeg i hvert fald :P Så ville lige spørge om fif og råd til et 11-tal eller evt. 13 :P (skriftlig dansk- FSA) Hermed tænker jeg mest på sk... -
den korrekte kommaer i englsk stil
ForumindlægHvordan sætter man kommaer i englsk tekst, sætter man færre kommaer i englsk tekst end dansk tekst? Hvad er reglen? Nogen siger, at man skal sætte så få komma som muligt, når man skriver englskstil. Kan det passe? -
Sechzehn Jahre af Erich Junge
ForumindlægHej Er der nogen, der har læst den ovenstående novelle og er så sød at komme med guldkorn? Jeg sidder og forbereder mig til eksamen imorgen :) På forhånd tak -
Et forsøg om Chloroquinanaloger som antimalariakandidater med potent in vitro- og in vivo-aktivitet
ForumindlægHej! Jeg skriver SRP opgaven og grundet corona måtte vi ikke lave nogle forsøg selv men vi skulle selv finde forsøg og data på nettet. Jeg har fundet følgende forøg https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6215995/ Problemet er at den er skrevet på højt niveau som gør det svært for mig som e... -
Fransk stil
ForumindlægHey :)Er der nogen der gider kigge min franske stil igennem? Der er intet der skulle oversættes, det er bare en dårlig analyse af to franske sange..Håber nogen gider (den er lidt (meget) lang), og på forhånd tak!! :)J’ai choisi les deux chansons ’Répondez moi’ (Francis Cabrel) et ’Quinze ans’ (Ze... -
Dansk opgave
ForumindlægEr der nogle som kan hjælpe mig med min opgave i dansk som jeg ikke forstår. Opgaveformuleringen lyder således: I opgave 1 i dette modul skrev du fire artikelindledninger, nu skal du skrive artiklen færdig med inddragelse af en medieanalyse. Her vælger du en af opgaverne og skriver din artikel... -
Stof til SRP og baggrundsviden
ForumindlægJeg har i min SRP valgt at skrive om Michael Moores kommunikative virkemidler i henholdsvis hans skrevne værk "Stupid White Men" og i hans film "Sicko" Min problemformulering lyder på følgende; "Der ønskes en sammenlignende analyse og fortolkning af Michael Moores kommu... -
SRP om Amerikansk udenrigspolitik siden 1989
ForumindlægHej, Jeg skriver SRP, eller prøver på, men kunne rigtig godt tænke mig lidt hjælp da min problemformulering er meget bred og jeg derfor har mistet overblikket. Jeg skriver i samfundsfag og historie og min problemformulering er således: 1. Redegør for centrale træk ved amerikansk udenrigspolitik ... -
Haster - beregn værdien for x i stoffets molekylformel
ForumindlægJeg er klar over, at der er flere, der har spurgt om følgende opgave, men jeg er stadig usikker på de svar, der er givet herinde. Opgaveformuleringen lyder således: Et fast hvidt stof er ved kvalitativ analyse bestemt til at være opbygget af natrium-ioner og arsenat(III). Ud fra viden om arsens ... -
Metode i old(+ sammenspil med historie) i AT
ForumindlægHej derude. Jeg kunne godt tænke mig lidt hjælp til AT, vedrørende metode afsnittet i præsentationen. Jeg har følgende skrevet hvad jeg selv opfatter som metoderne i fagene samt sammenspillet imellem dem. Vil meget gerne have nogle kommentarer/rettelser eller en godkendelse af mit arbejde. Jeg ... -
Terrorisme
ForumindlægHejsa igen, så er det tid til at få forberedelserne til projektopgaven helt på plads :~) Jeg har nu sammen med min makker fået læst omkring 2000 siders litteratur om Terrorisme (vi tager vort udgangspunkt i 11/9-2001), og nu skulle problemformuleringen og dispositionen snart færdiggøres. Forreste... -
Projekt
ForumindlægIdet jeg i denne juleferie har tænkt mig at skrive hele min projektopgave har jeg oprettet dette fora, i den forhåbning, at folk der skulle være i stand til at hjælpe, vil gøre dette :~)Hvad jeg i dag beskæftiger mig med er mine kildekritiske overvejelser med hensyn til anvendte avisartikler, hvo... -
Historie opg.
ForumindlægSkal netop til at igang med at skrive 2 års opgave i historie, så ville lige høre om der er nogen der kender til nyttigee links, opgaver eller materiale vedr. den Amerikanske Borgerkrig??? På forhånd tak! -
Tyske digte...?
ForumindlægHejsa alle sammen!Er der nogen som har nogle gode noter til "Sehnsucht" der er skrevet af "Joseph Von Eichendorff". Hvis ja så please hjælp!!!MvhLine -
En tysk sætning
ForumindlægHejsa...jeg ka ik oversætte denne sætning:"Alfred, som har været Claires ungdomsven,skal overtale hende til at skænke byen et stort pengebeløb.Jeg går total kold når jeg skal oversætte den sidste bisætning hvor der stå "hende til at" fatter det ikke Håber der er nogen der ka hjælpe...
