Søgning på: fysik a stx. Resultater: 19261 til 19280 af 154719
-
Bekræft mit svar!!
ForumindlægEr det rigtige svar areal(a) = a * (50-a) - 12 ? -
hvad er nu reglerne for
Forumindlæg(a+b)2 og (a-b)2 hvad er de lig med? -
hvad er størst
ForumindlægHar lige brug for lidt hjælp! Hvad er størst: a% af b Eller b% af a Det haster. Tak på forhånd -
funktion
Forumindlæglysintensiteten bestemmes ved f(x)=100*a^x lysintensiteten er 16 i 5,0 meters dybte bestem a: mit spørgsmål går på hvordan er det lige vi gør det når jeg kun har et punkt at gå udfra nemlig (5,0.16) -
Haster
ForumindlægKunne være fedt med noget hjælp til FSA 2002 Dec opg. 4.2 Handler om Egypternes regne fejl ved udregning af arealet på en trapez. Man skal beregne hvor fejlen er i deres formel: A=(a+c)/2*(b+c)/2 og forklare... -
hvilken af disse løsninger? tangens
Forumindlægtan (38) = a/15 tan(38) = 0,781285627 a= 15* 0,781285627 = 11,7192844 eller tan(38) = a/15 <=> tan(38)*a = 15 <=> 15/tan(38) = 19,19912448? eller en helt tredje? på forhånd tak :) -
Geometri
ForumindlægI en ligebenet trekant ABC er AC og BC de lige lange sider, og siden AB er 2 enheder længere end BC. a) Bestem a, således at vinkel C = 90. -
bevisførelse af logaritme-regneregler
ForumindlægJeg skal føre et bevis for at: log(a*b)=log(a)+log(b) Jeg er kørt helt flad i det, håber at der er nogen der kan komme med noget hjælp. For jeg kan i hverfald ikke lige overskue hvordan jeg skal komme fra det ene til det andet..:-( -
Lineær Algebra
ForumindlægLad x og y være 2 lineært uafhængige vektorer i R^n. Lad S = span(x,y) og lad A = xy^T + yx^T være en symmetrisk matrix. Vis at N(A) = S- Nogle som kan give mig et hint? -
Udledning af newtons 2 lov korrekt?
ForumindlægHej I diverse fysik bøger, kan man læse frem til at, newtons anden lov kan skrives på denne måde: F_res=m*a=m*dv/dt=d(m*v)/dt=dp/dt Netop at F = d(m*v)/dt, har jeg fået fortalt at min lære, at det kan omskrives til dette: F = dm/dt * v + m*dv/dt <=> F = dm/dt * v + m * a ... -
AT 2012: Katastrofen - årsager og konsekvenser
ForumindlægHej Jeg skal om meget kort tid finde ud af fag og område inden for dette AT-emne: Katastrofen - årsager og konsekvenser. Selve opgave lyder således: "Du skal vælge en sag, hvor en bestemt katastrofe spiller en væsentlig rolle. Du skal udarbejde en problemformulering samt en synopsis... -
opgave..
ForumindlægJeg skal snart til fysik eksamen.. og sider derfor og over på nogle opgaver fra en bog vi aldrig rørte.. Jeg har besvaret A og B, og kan ikke helt gennemlure hvordan man skulle løse C, tror jeg har fundet ud hvad hvilken tilstand den går fra, men eller andet kan jeg ikke se.. Et Radioteleskop r... -
En elektron over en uendelig ladet plade
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal aflevere en opgave i fysik på onsdag, men der er en opgave jeg ikke kan finde ud af. Opgaven lyder således: 'En elektron A befinder sig i hvile 2,0 mm over en bordplade, som er positivt ladet med en ladningstæthed på σ = 1,2 nC/m2. Bordet er så stort i fo... -
Elektricitet :)
ForumindlægHej allesammen. Er der plz nogle der vil være søde og se om jeg har lavet nedenstående opgaver i fysik rigtige? :) Opgave 150: En brødrister tilsluttes 230 volt. Strømstyrken gennem den er 2,5 ampere a. Hvor stor effekt optager brødristeren? Jeg har lavet den på følgende måde: p = U * I p =... -
Tandlæge
ForumindlægHej jeg brænder for at blive tandlæge og vil gerne starte her til sommer eller vente et år. Mit problem er at jeg ikke helt har gennemsnittet kan man søge ind via kvote 2 hvis man har 8.5 i snit. Er der nogen anden vej man kan søge ind, kan man tjene nogle point? Og vedrørende til point, så hører... -
Hældningskoefficient | Matematik formelsamling
KompendieEn hældningskoefficient beskriver udseendet på en ret linje, hvor stejl eller flad linjen er. Hældningskoefficient er udtrykt ved konstanten a i linjens ligning og a i en lineær funktion.Jo større a er desto stejlere er linjen. Hældningskoefficient a kaldes undertiden også for stigningstal, hældn... -
hjælp endnu en gang
Forumindlægjeg tænkte på hvad giver den her så, for at se om jeg har regnet rigtigt. hmm(a-b)²evt. en nem måde at regne dem på....? -
Gå en klasse om i gymnasiet
ForumindlægJeg går lige pt. i 2.g på stx. Jeg har desværre gennem hele 1.g og dele af 2.g haft en helt forkert indstilling til gymnasiet. Konsekvensen af dette har derfor været at jeg langt fra har et højt nok gennemsnit, til at kunne komme ind på min ønskede uddanelse efter gymnasiet. Det er derfor gået ... -
3.G
ForumindlægEr der nogen her der kan forklare mig reglerne for hvornår rektor kan nægte at man rykker videre op i 3.G? Har kigget forskellige steder, men er ikke blevet klogere! På forhånd tak -
hjæLP haster
Forumindlægnogen som vil hjælpe med en historie om a knife , a map , a dead body , a føtex bag . a shampoo bothe det skal være engelsk
